Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
:thumbup: Om 10 år bliver det mere attraktiv at bo i Malmö end i KBH
haha, det tror jeg ikke du skal regne med... Malmö er ikke andet end en mindre provinsby. Og om 10 år kan det være at de få fordele ved at bo her nu ikke eksistere længere. Malmö er billig, og det er vel ca. det der gør det attraktivt at bo her.
Besvaret
– Alla beräkningar visar att det kommer att ske en harmonisering av priser och tillväxt i regionen. Fortsätter trenden som hittills är svenska löner och bostadspriser i stort sett enhetliga år 2016, säger Roger Josefsson, analytiker på Danske Bank i Danmark.
Ja hvis trenden fortsætter, men det gør den da heldigvis ikke, for tilværelsen er dynamisk - til forskel for ligegyldige fremskrivninger af diverse statistik. Hvis svenske boligpriser kommer på dansk niveau om ti år, så er det eventyr jo slut. Så vil danskerne nok hellere bo i København og spare på transportudgifterne. Til den tid er danske biler også blevet billigere - hvis trenden fortsætter? :sick:
Besvaret

Tja det tror jeg nu ikke helt. Det er nok rigtigt at om man bor i nybyggeri i den ene havn eller den anden vel er same same (Latte for - Latte bag, Latten har stadig samme smag etc.), Jeg skal til Silkeborg eller de sydfynske alper for at finde noget der bare minder om naturen her hvor jeg bor. OG hele Sjælland er jo allerede udstykket i mm parceller med tilhørende ligustere.

Besvaret

Nu tror jeg kun Danske Banks "analyse" om interregional udjævning af priserne gælder selve Malmö-området, men hvis de mente hele regionen, bliver analysen jo bare endnu mere urimelig, for så skulle den indebære, at vores naturperler nåede (nord)sjællandske priser - så skulle et stykke uspoleret skånsk søhøjland om ti år koste det samme, som hvis det havde ligget i Danmark, relativt tæt på København - altså ca. en trilliard. No way. Tror jeg nok. Det er ikke landlivets glæder, der trækker i danskerne - det er Malmömalmömalmö. Men lidt skal det jo nok stige, også herude på landet, så et godt råd: Køb jord! Køb MEGET jord!!

Guest Supermule
Besvaret

Lige præcis dér tager dit udgangspunkt helt fejl..... Grunden til at man skal købe jord er: De er holdt op med at lave det......;)

Nu tror jeg kun Danske Banks "analyse" om interregional udjævning af priserne gælder selve Malmö-området, men hvis de mente hele regionen, bliver analysen jo bare endnu mere urimelig, for så skulle den indebære, at vores naturperler nåede (nord)sjællandske priser - så skulle et stykke uspoleret skånsk søhøjland om ti år koste det samme, som hvis det havde ligget i Danmark, relativt tæt på København - altså ca. en trilliard. No way. Tror jeg nok. Det er ikke landlivets glæder, der trækker i danskerne - det er Malmömalmömalmö. Men lidt skal det jo nok stige, også herude på landet, så et godt råd: Køb jord! Køb MEGET jord!!
Besvaret

Jeg er enig med analysen i at de svenske og danske ejendomspriser nok skal nærme sig hinanden i løbet af de næste par år. Men dette er jo ikke ensbetydende med at det sydskånske marked ikke kan falde. Hvis det Københavnske marked falder meget, så er priserne jo harmoneret, og så stopper en stor del af tilflytningen fra Danmark. Det scenarier, som jeg tror er mest sandsynligt er dog at det skånske marked vil stige svagt, mens det Københavnske marked vil falde et stykke. Pristigningerne bliver nok ikke jævnt fordelt over Skåne. Det mest sandsynlige er at områderne tæt på broen, som kommer til at stige mest. Det skal jo være inden for pendlerafstand. Astronomiske stigninger tror jeg heller ikke på - der er stadig masser af plads i Skåne, så hvis priserne bliver for høje i forhold til at bygge noget nyt, ja så vil der straks være nogen, som vil bygge noget nyt. Simpelthen fordi, der i så fald er penge at tjene på det. En af de skjulte hovedårsager til at det Købenske boligmarked er løbet så løbsk er, at der ikke har været plads til nybyggeri. Politikerne har simpelthen sovet i timen med hensyn til at få udstykket nye boliggrunde, der kunne bygges på selvom befolkningstallet er steget. Derudover bidrager reglen om max 5 etager i København også til problemerne. Det var reelt kun efter at det var for sent, at politikerne fik taget sig lidt sammen.

Besvaret
20.000 danskere = 10.000 fra KBH (friværdi = audi8) + 10.000 nydanskere som flytter (flygter) fra DK pga. fremmedhad = Fjog & Pia Krig
Plat politisk indlæg :thumbdown Hvor flytter de hen den dag SD danner regering ? :confused: Desuden vil faldende boligpriser i København sende mamge danskere og muligvis også svenskere der arbejder i Kbh den anden vej. Jeg er sikker på at en stor % af danskere der er flyttet til S udelukkende har gjort det pga økonomiske forhold og vil benytte chancen for at flytte hjem, hvis ikke besparelsen ved at bo i S er stor nok eller helt forsvundet. Så tro ikke træerne vokser ind i himlen.....
Besvaret

Skal jeg forstå dit indlæg således at du mener disse 10.000 arbejdslødse nydanskere, som snart flytter til Sverige, vil medvirke til at presse boligpriserne i vejret ?

Besvaret

haha, Malmö ender med at blive en sort plet i sverige hvis den svenske udlændingelov fortsætter. De infødte vil flytte og de "fremmede" vil tage over... At Muhammed er det populæreste drengenavn i denne by siger vist alt. ps. dont flame me ;)

Besvaret
Jeg har ret.... Sverige er en multietnisk land og det bliver det ved med at være......Danmark er fremmedhadsk land og bliver aldrig et godt land for fremmede mennesker. Danskere som er gifte med "de fremmede" må IKKE bo/leve i sit eget land!!! Det lugter meget... Hvad tror du hvorfor der er mangel på arbejdskraft i DK? Danske arbejdsgivere vil ikke ansætte Mustafa eller Muhamed (spørg Lene Espersen) selvom de er begge 2 ingeniøre som er uddannede i Århus eller KBH. De arbejder sort i Bazar eller i en pizzaria....Derfor! Mustafa og Muhamed flytter også meget snart til Sverige... Det er fandme stort forskel mellem Dk og Sverige.......Se Malmö f.eks. multietnisk by! Derfor elsker jeg denne by....... Tak for dit inlæg Humle
Nu er det jo desværre ikke så lyserødt som det ser ud til du maler det til. Men dermed heller ikke sagt du har helt uret. Malmö har jo en høj grad mange problemer med kriminelle invandrere og det skal vi altså ikke glemme i denne her snak.
Besvaret
Plat politisk indlæg :thumbdown Hvor flytter de hen den dag SD danner regering ? :confused: Desuden vil faldende boligpriser i København sende mamge danskere og muligvis også svenskere der arbejder i Kbh den anden vej. Jeg er sikker på at en stor % af danskere der er flyttet til S udelukkende har gjort det pga økonomiske forhold og vil benytte chancen for at flytte hjem, hvis ikke besparelsen ved at bo i S er stor nok eller helt forsvundet. Så tro ikke træerne vokser ind i himlen.....
Altså hvis man nu regner på det, så tvivler jeg altså på der er en så stor økonomisk fordel ved at bo i Sverige og arbejde i København, tænkt på de investeringer de flestre gør sig fordi tingene er billigere. Folk nøjes jo ikke med at leve under samme forhold som de gør i København eller kører i samme type køretøj som de gør i Danmark osv osv. Jeg tror når man summer det hele op på års basis, så er det rimlig lige om man bor i Danmark eller i Sverige..
Besvaret
Min kære ven (NAIM fra Iran) fra Kolding er lige flyttet til Malmö....Tandlægen --> har brutto løn på 900.000 dkk.........Det kan du kun drømme om!
Jeg ved ikke hvordan jeg skal forstå dit indlæg, men hvis du mener at man ikek skal skære alle typer mennesker over en kam så er vi ganske enige..
Besvaret

Objektivt set er der ikke noget til hinder for at det dejlige og idylliske Sydskåne bliver et nyt Nordsjælland. Det handler om tid og penge man bruger på at komme til og fra arbejde. Kig på befolkningsstatistikken (rul ned til Skåne, cirka halvvejs) http://www.scb.se/templates/Product____25785.asp Klik på den første tabel, den der er markeret med NY Malmø har et 10-dobbelt overskud af udenlandske indflyttere (står ikke om det er danskere eller irakkere, så det er sikkert en fint blandet kompot) i forhold til øvrige svenskere, mens skåningerne selv flygter ud af Malmø. De oprindelige malmøboere flytter til kommuner som Kävlinge, Trelleborg og Sjöbo. Iøvrigt har Malmøs 'borgmester' allerede luftet tanken om at det er uholdbart med alle danskere der driver priserne op og forlanger service, men betaler skat et andet sted.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...