Guest Trine Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Vil I ikke godt lade være med at quote Supermules indlæg? Jeg har sat ham på min ignorerliste så jeg er forskånet for hans indlæg:thumbup: Men så længe alle andre quoter ham, så virker det altså ikke 100% efter hensigten:rolleyes: God weekend
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Helt sikkert Winnie...... Vi er alle dyr af racen "homo Sapiens" Derfor burde vi behandle hinanden med respekt..... Desværre er naturens orden, af den beskaffenhed, at den stærkeste overlever..... Dog lever vi i en tidsalder, hvor netop den tanke er så fjern, af den simple årsag, at døden er blevet ikonificeret negativt. Hvorfor ikke holde en fest??? Jeg forsøger heller ikke at præge mine børn i en specifik retning..... Den retning de vælger, er baseret på deres egen nysgerrighed.... Mht fremtiden, så rager det mig om sønnike bliver flaskedreng i Netto eller Koncerndirektør, sågar statsminister...... bare han er lykkelig og lever i fred med sig selv..... indtil videre har det været en god opskrift. Han er nemlig bare en lækker unge.... :) For min skyld må folk selv om hvad de vil tro på - men jeg synes nu det kunne være rart om vi kunne være mere åbne og velkomne overfor hinandens tro. Nogle mennesker tager det mere tungt end andre. Religion og politik - det har alle dage spredt folk for alle vinde. :) /Winnie
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Ja fjolser og ignoranter er der masser af....... ;) Vil I ikke godt lade være med at quote Supermules indlæg? Jeg har sat ham på min ignorerliste så jeg er forskånet for hans indlæg:thumbup: Men så længe alle andre quoter ham, så virker det altså ikke 100% efter hensigten:rolleyes: God weekend
MC Manden Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Vil I ikke godt lade være med at quote Supermules indlæg? Jeg har sat ham på min ignorerliste så jeg er forskånet for hans indlæg:thumbup: Men så længe alle andre quoter ham, så virker det altså ikke 100% efter hensigten:rolleyes: God weekend God ide
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 For helvede det er sjovt det her..... En kirke ved mine børn da godt hvad er..... Det du siger, svarer til at jeg kørte forbi en luderbar og ikke ville sige hvad det var, hvis jeg blev spurgt...... Dine børn er jo allerede påvirket af kristendommen, hvilket jo et helt naturligt. Du har jo af en eller anden grund valgt at blive gift i en kristen kirke(med mindre det bare var for at få nogle flotte billeder), og da du gjorde det har du jo sagt ja til en masse ting i kirken. Hvis du trækker alt gud, jesus, salme og prædike halløjet fra, så er der nogle ord som troskab, kærlighed hjælpe støtte hindanden i godt og ondt tilbage(og hvad der ellers bliver sagt, du kender det bedre end mig du har prøvet), og jeg vil da formode at du er nogenlunde enige i de ord, du siger selv du gifter dig for at vise din kone at du elsker hende, dermed må de ord jo betyde noget for dig og hende. og de ord reprenstere jo nogle værdier og det er de værdier jeg snakker om.Og det her er bare et eksempel. Og jeg kunne da forestille at det er nogle værdier du også kunne tænke dig dine børn for. Og det er jo slet ikke nogle dårlige værdier, det gør dig naturligvis ikke til en munk, men det er nogle klare kristne værdier som vi trods alt holder fast i. Jeg vil da lige understrege, hvis der er nogle der skulle tro det modsatte, så er jeg på ingen måde mere religiøs end de fleste andre danskere, og tror overhovedet ikke på nogen former for guder.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Troskab, kærlighed er da ikke kristne begreber.......... Det er da helt naturligt.... De findes alle steder, i alle religioner..... Sjovt nok også blandt ateister...... Det er en del af det at være menneske. husk på at genetisk er der kun 3% der skiller os fra at være en orangutang..... De 3% skulle gerne udmynte sig i noget fornuftigt.... Dine børn er jo allerede påvirket af kristendommen, hvilket jo et helt naturligt. Du har jo af en eller anden grund valgt at blive gift i en kristen kirke(med mindre det bare var for at få nogle flotte billeder), og da du gjorde det har du jo sagt ja til en masse ting i kirken. Hvis du trækker alt gud, jesus, salme og prædike halløjet fra, så er der nogle ord som troskab, kærlighed hjælpe støtte hindanden i godt og ondt tilbage(og hvad der ellers bliver sagt, du kender det bedre end mig du har prøvet), og jeg vil da formode at du er nogenlunde enige i de ord, du siger selv du gifter dig for at vise din kone at du elsker hende, dermed må de ord jo betyde noget for dig og hende. og de ord reprenstere jo nogle værdier og det er de værdier jeg snakker om.Og det her er bare et eksempel. Og jeg kunne da forestille at det er nogle værdier du også kunne tænke dig dine børn for. Og det er jo slet ikke nogle dårlige værdier, det gør dig naturligvis ikke til en munk, men det er nogle klare kristne værdier som vi trods alt holder fast i. Jeg vil da lige understrege, hvis der er nogle der skulle tro det modsatte, så er jeg på ingen måde mere religiøs end de fleste andre danskere, og tror overhovedet ikke på nogen former for guder.
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Troskab, kærlighed er da ikke kristne begreber.......... Det er da helt naturligt.... De findes alle steder, i alle religioner..... Sjovt nok også blandt ateister...... Det er en del af det at være menneske. husk på at genetisk er der kun 3% der skiller os fra at være en orangutang..... De 3% skulle gerne udmynte sig i noget fornuftigt.... Tja i andre religioner er det jo ikke unormalt med fler koneri(kan vel ikke kaldes troskab), så ja det er naturligt for dig med din baggrund, men bestemt ikke for alle. Men Brian jeg giver hermed officielt op, jeg kan ikke trænge igennem til dig og gider ikke bruge mere energi på det.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Du opgi'r for nemt.....:) Troskab...... Er det myntet på en enkelt person eller på det løfte du gi'r personen???? Hvis du gi'r det samme løfte til flere uden at bryde det for den enkelte, betyder det så at man er utro??? Jeg skal nok lade dig slippe for yderligere tiltale..... Der er bare mange ting der ikke hænger sammen i dagens verden..... De bliver som regel forklaret med noget religion eller anden overtro.... Derfor kan det være svært at tage religiøse mennesker alvorligt..... Tja i andre religioner er det jo ikke unormalt med fler koneri(kan vel ikke kaldes troskab), så ja det er naturligt for dig med din baggrund, men bestemt ikke for alle. Men Brian jeg giver hermed officielt op, jeg kan ikke trænge igennem til dig og gider ikke bruge mere energi på det.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Troskab I 1-til-1 forhold ("monogame" forhold) menes med troskab ofte eksklusivitet i forbindelse med følelser og sex. Overtrædes denne grænse, betrages det som utroskab. I polyamory ses troskab derimod som ærlighed og velvilje i forbindelse med forholdet såvel som overholdelse af forholdets aftaler. I modsætning til ægteskabet indgås polyamourøse forhold ikke nødvendigvis som permanente forhold, idet man er af den holdning, at man ikke kan bestemme over fremtiden. [redigér] Ærlighed og respekt De fleste mennesker, som lever polyamourøst, anser ærlighed overfor alle partnere for værende meget vigtig. Man fraråder normalt stiltiende aftaler i stil med "gør hvad du vil, blot jeg ikke skal høre om det", da man mener, at den slags aftaler underforstået siger, at elskeren ikke kan tåle sandheden, eller ikke ville overholde aftaler alligevel. En partners elsker/elskerinde skal kunne accepteres som del af denne partners liv, og ikke blot tolereres. Respekt for et andet menneske inkluderer respekt for vedkommendes liv og helbred. Intim omgang med flere partnere forudsætter derfor sikker sex, og at man sætter sig ind i risici i forbindelse med seksuelt overførte sygdomme. [redigér] Kommunikation og forhandling Fordi der ikke findes en 'standardprocedure' for polyamourøse forhold, kan alle involverede have forskellige opfattelser af et forhold. Hvis man ikke snakker om disse forskellige forventninger, kan forholdet tage skade. Derfor fastlægger mange poly-folk i fællesskab regler for forholdet. I modsætning til f.eks. de i ægteskabet implicitte regler, er poly-forhandlinger ofte en proces, som varer lige så længe som selve forholdet. Ægteskabets regler følger tit samfundsnormer, som overflødiggør en nærmere diskussion. Da der ikke findes normer for polyamory, skal emner som børn, børneopdragelse, prævention, økonomi osv. aftales indbyrdes på en respektfuld og forstående måde. Som polyamory-forholdenes mantra hører man derfor ofte: "Kommunikation, kommunikation, kommunikation!" Poly-folk har tit en afslappet indstilling til forhold: man ved, at fejltrin kan ske, og hvor hårdt det er at leve op til idealerne. Når fejl sker, er kommunikation et af de vigtigste redskaber for at udbedre skaden og genoprette den gensidige tillid. [redigér] Ikke-besidderisk adfærd Folk i konventionelle forhold aftaler ofte under ingen omstændigheder at indgå andre forhold, fordi disse forhold ville udvande eller erstatte det bestående forhold. Polyamourøse mennesker tror, at denne begrænsning er problematisk, fordi den gensidige tillid erstattes med besidderiske forbud og ejerskabsfornemmelse: "du er min". Dette afspejler den kulturelle antagelse, at partnere skal bindes, så de ikke "driver væk", og at yderligere forhold ville bringe denne binding i fare. Denne begrænsning tjener delvis også til at forhindre den frygtede følelse jalousi. Polyamourøse mennesker har en tendens til at se deres partneres forhold som en berigelse snarere end en trussel. Frit efter mottoet "Hvis du elsker noget, lad det gå. Vender det tilbage, har du ikke mistet det. Vender det ikke tilbage, har du aldrig ejet det." ser de fleste poly-folk besidderisk adfærd som noget, der skal undgås. Dette kræver både tillid og selvtillid. Og selvom det kan virke umuligt, oplever nogle mennesker lykken ved at iagttage deres partners gensidige kærlighed til andre. Men selvom ikke-besidderisk adfærd er en vigtig del i mange poly-forhold, er dette punkt ikke så universelt som de andre værdier. I nogle poly-forhold findes der et primært forhold, som har højere prioritet. Dette kan udmønte sig f.eks. ved en primærpartners vetoret eller ved andre asymmetriske aftaler. [redigér] Værdiernes betydning i polyamory og monogami Som man kan se i ovenstående, er det ikke så meget selve værdierne, der adskiller polyamory og monogami, men snarere værdiernes prioritering. Selvom der findes tilhængere af polyamory, som ser deres værdiprioritering som overlegen, findes der mange andre som ser begge samlivsformer som ligeværdige og alene som udtryk for et personligt valg. Konformitet eller besidderisk adfærd ses lige så lidt som nødvendige egenskaber i monogame forhold, som polyamory ses som udtryk for en manglende evne til at binde sig. [redigér] Seksuel identitet Når et menneske opdager polyamory som behov eller selvvalgt alternativ forholdsform, kan der opstå en seksuel identitetskrise. Omvendt kan mennesker med en alternativ seksuel rolleforståelse eller identitet vha. polyamory finde en mulighed for at indgå faste forhold uden at undertrykke eller tilsidesætte dele af dere seksualitet. Både polyamory og gender trouble (se Judith Butler) kræver imidlertid forklaring og møder derfor tit afvisning hos de mennesker, som ser monogame parforhold og fasttømrede seksuelle identiteter som eneste legitime samlivsform. Uviljen til at beskæftige sig mere indgående med polyamory og gender trouble er en af årsagerne til en hyppig sammenblanding med henholdsvis biseksualitet og swinging og/eller promiskuositet. [redigér] Polyamory vs. "fri kærlighed" Som afgrænsning til det i 1970'erne populære begreb "fri kærlighed" fremhæves fremfor alt, at polyamourøse forhold kræver alle involveredes indforståelse, hvilket igen forudsætter at alle involverede er informeret. Desuden tager polyamory mere højde for emotionelle aspekter, som f.eks. jalousi, end det har været tilfælde i 1970'erne. Lidt om troskab.....
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Du opgi'r for nemt.....:) Troskab...... Er det myntet på en enkelt person eller på det løfte du gi'r personen???? Hvis du gi'r det samme løfte til flere uden at bryde det for den enkelte, betyder det så at man er utro??? Jeg skal nok lade dig slippe for yderligere tiltale..... Der er bare mange ting der ikke hænger sammen i dagens verden..... De bliver som regel forklaret med noget religion eller anden overtro.... Derfor kan det være svært at tage religiøse mennesker alvorligt..... Jeg gir op fordi du ikke fatter at tingene hænger sammen, du tror åbenbart at det værdi grundlag vi har i dagens Danmark er kommet ud af ingenting og bare noget der tilfældigt er opstået, det er simpelthen noget forenklet sludder. Og uanset om vi kan li det eller ej, så kristendommen altså den religion der har haft mest inflydelse på vores samfund. Du tror tilmed at jeg er religiøs og prøver at bortforklare nogle traditionelle og historiske sammenhænge, som uanset du bryder dig om dem eller ej er tæmlig umulige at se bort fra. Nu kender du mig heldigvis ikke, og jeg kan love dig for at jeg på ingen måde er religiøs, og hvis du har troet at du har diskuteret med en kristen der prøver at prakke dig en tro på, ja så er der bare en ting mere du ikke har fattet.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg tror du misforstår mig lidt.... Noget af det jeg skriver er overhovedet ikke myntet på dig..... Jeg er ked af at du opfatter det sådan.... i alle mine indlæg er jeg, overordnet set, neutral overfor det enkelte individ.... Også dig. Jeg "tror" ingenting om dig.... Har ikke nævnt noget om, hvad jeg tror du er for én.... Tværtimod er de mennesker jeg omgåes, ikke i tvivl om at jeg er meget udadvendt og ikke fordomsfuld..... Jeg er et meget åbent og ikke fordømmende menneske, men hader flk der ikke kan/vil argumentere for deres holdninger. Om de så er grønne eller gule, rager mig en fjér..... :) Jeg gir op fordi du ikke fatter at tingene hænger sammen, du tror åbenbart at det værdi grundlag vi har i dagens Danmark er kommet ud af ingenting og bare noget der tilfældigt er opstået, det er simpelthen noget forenklet sludder. Og uanset om vi kan li det eller ej, så kristendommen altså den religion der har haft mest inflydelse på vores samfund. Du tror tilmed at jeg er religiøs og prøver at bortforklare nogle traditionelle og historiske sammenhænge, som uanset du bryder dig om dem eller ej er tæmlig umulige at se bort fra. Nu kender du mig heldigvis ikke, og jeg kan love dig for at jeg på ingen måde er religiøs, og hvis du har troet at du har diskuteret med en kristen der prøver at prakke dig en tro på, ja så er der bare en ting mere du ikke har fattet.
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg er et meget åbent og ikke fordømmende menneske' date=' men hader flk der ikke kan/vil argumentere for deres holdninger. Om de så er grønne eller gule, rager mig en fjér..... :)[/quote'] Jeg kan skam sagtens arguemtere for mine meninger, og gør det gerne når jeg ser et formål med det, ellers gider jeg ærlig talt ikke bruge energi på det.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Hvilket formål har du så haft med dine sidste 10 indlæg???? :) Jeg kan skam sagtens arguemtere for mine meninger' date=' og gør det gerne når jeg ser et formål med det, ellers gider jeg ærlig talt ikke bruge energi på det.[/quote']
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Hvilket formål har du så haft med dine sidste 10 indlæg???? :) Det her var en undtagelse
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Kan du nu ha' en rigtig god kristen weekend.......;) Det her var en undtagelse
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jo for det er ikke Islam som sådan der bliver kritiseret, men et personificeret objekt. Derfor er det vigtigt, at man forholder sig sådan til sagerne..... Det handler om én person/profet/prædikant/koransælger og ikke én trosretning som helhed.....¨ Hvordan adskiller det sig fra andre religioner? Og ja mine børn er døbt i en dansk folkekirke, men vokser op uden kristen indflydelse. De skal ikke opdrages til at tro på åndelige ting, men være åben for argumenter og postulater, såfremt disse er velbegrundede..... Hvis I ikke tror på de kristne værdier, hvorfor er dine børn så døbt? Er i selv gift i en kirke, stadig medlem af folkekirken osv, hvis ja, hvorfor er I det hvis du mener børnene skal vokse op uden kristen indflydelse - det er umuligt at adskille disse værdier for det samfund du lever i i dag. Du kan godt sige du ikke er kristen, det synes jeg er fair - jeg føler mig heller ikke speciel kristen (går ikke i kirke osv), men i og med vores samfund er bygget op på kristne normer og værdier, stat og kirke er ikke adskilt i Danmark, så lever jeg og er under indflydelse af kristne værdier hver dag og det kan man ikke løbe fra. Jeg og min kone Rikke, tror ikke på gud..... Hvorfor skulle vi det??? Eksisterede der en gud, hvorfor så al den elendighed på jord???? God pointe, men gud og religion er jo ikke sat i verden for at indfrie folks ønsker - det kan jo godt være gud høre dine bønner, men det er jo ikke sikkert han eller hun efterlever dem ;) ... Religion er jo præget af elendighed og dette gælder jo ikke kun for islam, men også for kristendommen. Tro er noget nogen har fundet på, med det formål at styre folks bevidsthed og meninger om ting. Naturen er skabt ved et tilfælde og religion forsøger at tilpasse dette tilfælde i en ramme der gør det lettere fordøjeligt for almene mennesker..... Ikke nødvendigvis, religion kan også bruges som en levevej for fred og kærlighed (lyder vildt kliché agtigt) .. Tag nu bare budisme, som så vidt jeg ved ikke er specielt voldelig eller krigerisk.. Religion giver folk mulighed for at søge svar på spørgsmål som der ikke findes en videnskabelig årsag til, mange mennesker finder trøst i religion når de oplever sorg og det synes jeg da er fantastisk, så længe det er noget individuelt og ikke er noget man skal påtvinge andre ved vold eller maqt. Hvis Gud skabte verden, hvem har så skabt Gud??? Troen på det åndelige er skabt for at forstå det uforståelige...... Du siger det jo lidt selv .. og hvad er der i vejen med det?
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Kan du nu ha' en rigtig god kristen weekend.......;) Ja desværre kan jeg jo ikke nå fredags bønnen men så er det da godt kirken åbner på søndag:rolleye:
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg forsøger heller ikke at præge mine børn i en specifik retning..... Den retning de vælger, er baseret på deres egen nysgerrighed.... Hvis du ikke vil præge dine børn, hvordan opdrager du dem så og hvorfor blev de f.eks døbt? hvorfor fik de ikke bare valget selv når de blev gamle nok til at sætte sig ind i tingene - skal de konfimeres, er det deres eget valg osv. Mht fremtiden, så rager det mig om sønnike bliver flaskedreng i Netto eller Koncerndirektør, sågar statsminister...... bare han er lykkelig og lever i fred med sig selv..... Det er også en god indstilling til sine børn synes jeg, støt dem i hvad de end måtte vælge..
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg tror du misforstår mig lidt.... Noget af det jeg skriver er overhovedet ikke myntet på dig..... Jeg er ked af at du opfatter det sådan.... i alle mine indlæg er jeg, overordnet set, neutral overfor det enkelte individ.... Også dig. Jeg "tror" ingenting om dig.... Har ikke nævnt noget om, hvad jeg tror du er for én.... Tværtimod er de mennesker jeg omgåes, ikke i tvivl om at jeg er meget udadvendt og ikke fordomsfuld..... Jeg er et meget åbent og ikke fordømmende menneske, men hader flk der ikke kan/vil argumentere for deres holdninger. Om de så er grønne eller gule, rager mig en fjér..... :) Nu svarer du jo ikke på Lynges spørgsmål, det er synd for det er jo ellers en god pointe. For den måde vores samfund i danmark og sverige er opbygget, så er det svært at adskille kristendom og samfundet. Det gør dig ikke til en mindre kristen at du ikke går i kirke, men det er svært at slippe for de værdier som vores samfund er bygget på - hvis du læser biblen og måske lidt Danmarks historie, så vil du jo se hvor uhyggelig mange sammenfald der er mellem religion og samfundet som vi har i dag =)
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg vælger lige den lette vej her..... :) Du spørger om mange ting taget ud af context....... det er ikke isoleret set, de selvstændige begreber som sådan, men en helhed, der bliver betragtet udfra.... God weekend til dig også..... :)
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg vælger lige den lette vej her..... :) Du spørger om mange ting taget ud af context....... det er ikke isoleret set, de selvstændige begreber som sådan, men en helhed, der bliver betragtet udfra.... God weekend til dig også..... :) Okay det synes jeg er lidt let sluppet, traget i betragtning du gerne vil tages seriøst og selv argumentere med at folks skal kunne argumentere for deres sag. Jeg tager jo ikke tingene ud af kontekst, jeg belyser blot bare at kristendommen og vores samfund hænger sammen og derfor er det svært at adskille disse ting og det er endnu sværere at adskille disse ting hvis man efterlever nogle af normerne (bliver døbt, bliver gift, konfirmeret osv) .. Selvom det er hyggelige traditioner, så er det kristne traditioner og det kan man ikke løbe fra jo.. God Weekend til dig også heroppe fra Arlander Lufthavn.
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg tager jo ikke tingene ud af kontekst' date=' jeg belyser blot bare at kristendommen og vores samfund hænger sammen og derfor er det svært at adskille disse ting og det er endnu sværere at adskille disse ting hvis man efterlever nogle af normerne (bliver døbt, bliver gift, konfirmeret osv) .. Selvom det er hyggelige traditioner, så er det kristne traditioner og det kan man ikke løbe fra jo..QUOTE'] Det er det jeg har prøvet at forklare hele dagen, men der trænger ikke rigtigt noget igennem, og det lyder heller ikke rigtig til at der gør det for dig. Og jeg vil lige IGEN understrege at jeg ikke er kristen, overhovedet, og altså ikke har en skjult dagsorden her.
Guma Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Supermule, hvilke beviser snakker du om? Måske findes der ikke nogle "beviser" for dig, men så er det dit eget problem, at du ikke vil dele denne verden med mennesker, som tror på Gud (Allah). Og slet ikke med nogle muslimer (jeg kom til det efter jeg har læst dine indlæg). Hvilke ytringsfrighed snakker du om, når du sidder og snakker om alle andre, der tror på Gud på den måde, som du gør. Ja, giv mig også beviser på at Holger Danske eksisterede (ud over denne steenstatue på Kronborg). Eller tror mine børn (som er for resten muslimer også) på et mystisk helt som aldrig vågner op, hvis Danmark er i fare. Ja, det er bare en myte, ligesom Julemanden, og ligesom Gud. Men vi har alle ret til at tro. Så lad bare være med at presse på os. Og lad være med at kalde Profeten for vagabond. Vis respekt for de mennesker, som viser respekt for dig. Ikke alle muslimer støtter terror og ødelæggelse. Ikke alle imamer der kalder til jihad og selvmord i Allahs navn. Som en lille P.S. Jeg kommer fra et ex-Sovietisk land - Azerbaijan. Jeg har opvokset under Brejnev og religionen var strengt forbudt pga kommunismen. Men de fleste troede på Gud (Allah) og selv i mit muslimsk Azerbaijan kunne man dyrke kristendommen, jøddedommen og islam. Der fandtes kirkegårde med muslimske stengrave, kristne korser og jødiske David-stjerner. Der fandtes måskere, senagoger og kirker. Vi levede alle sammen ved siden af hinanden og holdt Jul, Påske, Ramadan, Gurban m.m. Hvorfor kan folk ikke finde ud af det her? I et frit, demokratisk og højt civiliseret land? Whatever... jeg vil blande mig udenom dette emne i dette forum. God weekend alle sammen. Og have det godt. Jeg er væk i 2 uges tid. Flyver hjem til Baku sammen med mine børn for at minde min lige afdøde mormor. :rose:
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 God tur til Baku......:) Jeg har respekt for mennesker og deres meninger og holdninger..... Ikke for noget fiktivt og diffust. Hvorfor skulle jeg ha' det??? Min gud siger du??? Du siger det som om det er helt naturligt og et "must" for mig at ha' en gud..... Det er det ikke. Fordi du har en gud du er glad for og værdsætter, så forvent ikke at jeg har de samme følelser.....For det har jeg ikke..... Dermed ikke sagt at du er et ringere menneske end jeg.....Det er du så absolut ikke. Men jeg deler bare ikke dine holdninger til gud og religion. God weekend :) Supermule' date=' hvilke beviser snakker du om? Måske findes der ikke nogle "beviser" for dig, men så er det dit eget problem, at du ikke vil dele denne verden med mennesker, som tror på Gud (Allah). Og slet ikke med nogle muslimer (jeg kom til det efter jeg har læst dine indlæg). Hvilke ytringsfrighed snakker du om, når du sidder og snakker om alle andre, der tror på Gud på den måde, som du gør. Ja, giv mig også beviser på at Holger Danske eksisterede (ud over denne steenstatue på Kronborg). Eller tror mine børn (som er for resten muslimer også) på et mystisk helt som aldrig vågner op, hvis Danmark er i fare. Ja, det er bare en myte, ligesom Julemanden, og ligesom Gud. Men vi har alle ret til at tro. Så lad bare være med at presse på os. Og lad være med at kalde Profeten for vagabond. Vis [b']respekt for de mennesker, som viser respekt for dig. Ikke alle muslimer støtter terror og ødelæggelse. Ikke alle imamer der kalder til jihad og selvmord i Allahs navn. Som en lille P.S. Jeg kommer fra et ex-Sovietisk land - Azerbaijan. Jeg har opvokset under Brejnev og religionen var strengt forbudt pga kommunismen. Men de fleste troede på Gud (Allah) og selv i mit muslimsk Azerbaijan kunne man dyrke kristendommen, jøddedommen og islam. Der fandtes kirkegårde med muslimske stengrave, kristne korser og jødiske David-stjerner. Der fandtes måskere, senagoger og kirker. Vi levede alle sammen ved siden af hinanden og holdt Jul, Påske, Ramadan, Gurban m.m. Hvorfor kan folk ikke finde ud af det her? I et frit, demokratisk og højt civiliseret land? Whatever... jeg vil blande mig udenom dette emne i dette forum. God weekend alle sammen. Og have det godt. Jeg er væk i 2 uges tid. Flyver hjem til Baku sammen med mine børn for at minde min lige afdøde mormor.
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 God tur til Baku......:) Jeg har respekt for mennesker og deres meninger og holdninger..... Ikke for noget fiktivt og diffust. Hvorfor skulle jeg ha' det??? Min gud siger du??? Du siger det som om det er helt naturligt og et "must" for mig at ha' en gud..... Det er det ikke. Fordi du har en gud du er glad for og værdsætter, så forvent ikke at jeg har de samme følelser.....For det har jeg ikke..... Dermed ikke sagt at du er et ringere menneske end jeg.....Det er du så absolut ikke. Men jeg deler bare ikke dine holdninger til gud og religion. God weekend :) Ja altså jeg kan ikke lade være, især når du nu ikke gider svare så nu prøver jeg igen, hvis du ikke har noget forhold til religion, hvorfor er dine børn så døbt?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu