Guest jxhab Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Ja, du har ret i at de får omtale. Og nogle påstår jo at dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Jeg har et problem med at alle danskere og dansk erhvervsliv bliver stillet til ansvar for dette partis holdninger og usmagelige tåbeligheder. Personligt håber jeg at DF knækker på dette. Ja og forhåbentlig indser folk så at det er dårlig for Danmark at stemme på DF . men jeg tror nu de er godt i gang med at skade sig selv (jvf. deres hårde linie og topstyrring).
Nils Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Nu er det jo ikke DFU eller DF, der forsøger at sætte verden i brand med våde tændstikker. Historien blev bragt til torvs af den nye gratisavis Nyhedsavisen, hvis chefredaktør David Trads (min tidligere chef btw) er meget kritisk over for Dansk Folkeparti - og må man tro er glad for en historie, der kan skabe opmærksomhed om den nye avis. David Trads vil gerne afsløre, hvor frygtelige de unge mennesker er, og han vil gerne sælge aviser... eller hvad man nu gør med gratisaviser. Meget ondt kan man sige om Dansk Folkepartis ungdom og ditto alderdom, men de er altså ikke gået ud med en provokation lige her. Hvad den anden historie angår fra Berlingske Tidende, så fremgår det, at avisen ringede op til partiet og spurgte, hvorfor et bestemt medlemsblad ikke var lagt ud på nettet. Grunden til, man havde "glemt" det, var måske, at man ikke ønskede at påkalde sig opmærksomhed med flere muhammebilleder lige på det tidspunkt. Men nu følte DF sig altså forpligtet til at lægge det ud, og så kører Berlingske Tidende historien som om det er DF, der nu pludselig har fundet ud af, at Muhammed er pædofil og vil fortælle det til hele verden for at genere muslimer. Jeg synes måske, at Berlingske Tidende burde overlade ophidselsen til de kjoleklædte skægaber - det er de såmænd meget bedre til. Kort sagt: Medier er nogle svin. Det mudder, de vælter sig i hedder proportionsforvrængning. De er ligeglade med, om Nørreport ryger i luften. Og sådan skal det være for alternativet er censur. Nogle ønsker sig en ytringsfrihed, der kun omfatter søde og respektfulde ytringer, men det er ikke ytringsfrihed. Dem, der opfandt ytringsfriheden, havde ikke de eniges kærlige pludren i tankerne, men kritik. Kritik i enhver form.
Humle Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Kort sagt: Medier er nogle svin. Det mudder, de vælter sig i hedder proportionsforvrængning. De er ligeglade med, om Nørreport ryger i luften. De er ikke ligeglade. Pressen ville hilse en terroraktion i DK velkommen for det gi'r større oplag. Jo flere der dør, jo bedre. Ellers helt enig i at medierne er nogle dobbeltmoralske svin uden samvittighed. De værste af slagsen findes hos Politiken med Thøgerdrengen og hans nye kammersjuk Røde-Rune
Nils Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 De er ikke ligeglade. Pressen ville hilse en terroraktion i DK velkommen for det gi'r større oplag. Jo flere der dør' date=' jo bedre.[/quote'] Det er jeg uenig i. Det er trods alt mennesker, der står bag medierne og ingen ønsker at se hjernevaskede galninge gå amok. Samme galninge, som man så respektfuldt kalder terrorister, er jo akut uden forbindelse til, hvad der har stået i en avis eller whatever. De er mildest talt uden for pædagogisk rækkevidde, og stater og presser og hvad der ellers er af agerende kunne underkaste sig Islam herfra til påske uden det ville ændre trusselsbilledet en tøddel. De skal også have lov at findes, men godt de får noget røg, for sådan virker ytringsfriheden jo, at hvis man siger noget sludder, så er man altså en sludrer. :)
Humle Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Personligt håber jeg at DF knækker på dette. Og hvad med de Radikale ? Radikal ungdom har også tegnet Muhammed 12. okt. 2006 19.03 Indland Opdat.: 12. okt. 2006 20.45 Det er ikke kun Dansk Folkepartis Ungdom, der har lavet tegninger af Muhammed, nu er det kommet frem, at nogen tilsvarende er sket ved en fest i Det Radikale Venstres Ungdom. TV AVISEN erfarer, at nogle nye medlemmer under en fest for et halvt års tid siden i festligt lag havde siddet og lavet Muhammed-tegninger. Det ryster Radikal Ungdom og det ryster formentlig også Det Radikale Venstre, oplyser TV AVISEN. Formand vil tage affære Radikal Ungdoms formand Zenia Stampe siger, at det er stærkt uacceptabelt, og at hun nu vil tage affære. Tegningerne, hvor Muhammed bliver afbilledet som en stol, skulle være tegnet på et fælles intromøde for nye og gamle medlemmer af partiets ungdoms-organisation for et halvt års tid siden, oplyser TV2/Nyhederne. Christian Slot var med på mødet. - Jeg husker det som en sen nat, hvor vi var fulde. Vi festede og så tegnede vi Muhammed på tavlen, siger han. Fra toppen af både ungdomsgruppen og folketingsgruppen tages der afstand til tegningerne. - Jeg er ikke bekendt med tegningerne. jeg gik tidligt i seng den aften. Men hvis det er rigtigt, tager jeg stor afstand fra det, siger Anders Frost som er næstformand i Radikal Ungdom. - Hvis det har fundet sted inden for Radikal Ungdoms regi, tager jeg stor afstand fra det. Så mener jeg, de har et stort forklaringsproblem, siger Naser Khader til TV2/Nyhederne
Guest Supermule Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Lader til at det er kotyme at karikere fiktive profeter og andre tilbedte luftkasteller................... Hvorfor så ophidset over noget der ikke eksisterer??? Det er da folkeforførelse i en grad, hvor Hitler må føle sig lille.............. Og hvad med de Radikale ? Radikal ungdom har også tegnet Muhammed 12. okt. 2006 19.03 Indland Opdat.: 12. okt. 2006 20.45 Det er ikke kun Dansk Folkepartis Ungdom, der har lavet tegninger af Muhammed, nu er det kommet frem, at nogen tilsvarende er sket ved en fest i Det Radikale Venstres Ungdom. TV AVISEN erfarer, at nogle nye medlemmer under en fest for et halvt års tid siden i festligt lag havde siddet og lavet Muhammed-tegninger. Det ryster Radikal Ungdom og det ryster formentlig også Det Radikale Venstre, oplyser TV AVISEN. Formand vil tage affære Radikal Ungdoms formand Zenia Stampe siger, at det er stærkt uacceptabelt, og at hun nu vil tage affære. Tegningerne, hvor Muhammed bliver afbilledet som en stol, skulle være tegnet på et fælles intromøde for nye og gamle medlemmer af partiets ungdoms-organisation for et halvt års tid siden, oplyser TV2/Nyhederne. Christian Slot var med på mødet. - Jeg husker det som en sen nat, hvor vi var fulde. Vi festede og så tegnede vi Muhammed på tavlen, siger han. Fra toppen af både ungdomsgruppen og folketingsgruppen tages der afstand til tegningerne. - Jeg er ikke bekendt med tegningerne. jeg gik tidligt i seng den aften. Men hvis det er rigtigt, tager jeg stor afstand fra det, siger Anders Frost som er næstformand i Radikal Ungdom. - Hvis det har fundet sted inden for Radikal Ungdoms regi, tager jeg stor afstand fra det. Så mener jeg, de har et stort forklaringsproblem, siger Naser Khader til TV2/Nyhederne
Guest jxhab Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Lader til at det er kotyme at karikere fiktive profeter og andre tilbedte luftkasteller................... Hvorfor så ophidset over noget der ikke eksisterer??? Det er da folkeforførelse i en grad' date=' hvor Hitler må føle sig lille.............. [/quote'] Religion er jo noget tosset noget? Af nysgerrighed er dine børn døbt i kirken ? =)
credde Besvaret October 12, 2006 Rapporter Besvaret October 12, 2006 Og hvad med de Radikale ? Radikal ungdom har også tegnet Muhammed Så har den anden side af 'lejren' også været i gang... Hmm... Jammen så ved folk jo, hvilke folk, de stemmer på her også...
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Sjovt nok er det bare bedre nyheder når DF har været igang........ Der er jo ikke det samme "stuff" i at naser's undersåtter har karikeret en fiktiv vagabond........ Han er jo muslim..... Så har den anden side af 'lejren' også været i gang... Hmm... Jammen så ved folk jo' date=' hvilke folk, de stemmer på her også...[/quote']
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Tja der er vel også en forskel i deres reaktions efterfølgene, DF med Pia K i spidsen går i gang med at forsvare og anklage pressen for det ene og det andet, de Radikale tager straks afstand fra det og siger at de vil tage affære(hvad det så end kommer til at betyde). Men en klar forskel der tydelig viser de 2 partiers syn på andre mennesker og deres meninger og følelser.
Guma Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Der er jo ikke det samme "stuff" i at naser's undersåtter har karikeret en fiktiv vagabond........ Han er jo muslim..... Hvad mener du med det?
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Sjovt nok er det bare bedre nyheder når DF har været igang........ Der er jo ikke det samme "stuff" i at naser's undersåtter har karikeret en fiktiv vagabond........ Han er jo muslim..... Jeg tror faktisk det er endnu värre for De Radikale at deres ungdomsafdeling har tegnet muhammed, med DF/U, kan man träkke lidt på skuldrene, men med de Radikale er det en anden sag fordi der ligger en forventning til at de taler en anden sag. Tåbeligt af de Radikale - Som jo mister point i trovärdigheden hos mange stemmer..
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Noget bevis for at han/hun nogensinde har levet???? Reelle beviser og ikke "jeg har hørt/set/fået fortalt" beviser???? Hvad mener du med det?
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Sakset fra dagens leder i Ekstrabladet.... DET GIK ellers så godt i går for de fromme politikere i Det Radikale Venstre. De havde travlt med at skælde ud over, at maj-udgaven af Dansk Folkeblad, der udgives af Dansk Folkeparti, var lagt ud på partiets hjemmeside. BLADET rummer nemlig en anmeldelse af tyskeren Johann Georg Mausingers bog 'Profetens harem - fra en religionsstifters kærlighedsliv'. Ved siden af bringes en tegning fra bogen forestillende profeten Muhamed og hans niårige hustru Aischa. For muslimer er det ingen nyhed, at barnet indgik i Muhameds harem, men de bryder sig ikke om, at forholdet betegnes pædofili. Og da bladet udkom på papir for fem måneder siden, gøede ingen. MEN FORARGELSEN over anmeldelsens fremkomst på internettet netop nu var stor. Den kommer jo lige efter opstandelsen over tegneriet hos Dansk Folkepartis ungdom. - Det er en møgsag, der optrapper konflikten, især dagen før fredagsbønnen, tordnede den radikale udenrigsordfører, Naser Khader. ET PAR timer senere kom det frem, at deltagere i et introduktionskursus, hvor Radikal Ungdom skulle lære nye medlemmer radikale holdninger, også lavede karikaturtegninger af Muhamed. De radikale tegninger lattergjorde endda profeten i april - altså mens araber-boykotten af danske varer stod på og kort efter ambassadeafbrændingerne. I TV-AVISEN vidste Naser Khader nu pludselig ikke, om de radikale tegninger mon også var krænkende og ligeledes kom meget uheldigt dagen før imamernes prædiken i eftermiddag. Eller om det kun gjaldt Folkepartiets tegning på nettet og DFU's berømte fremstilling af Muhamed som en kamel med pilsnere som pukler. RU-FORMAND Zenia Stampe kunne dog med sikkerhed i TV2-nyhederne kl. 22 oplyse, at RU's tegninger slet ikke kan sammenlignes med DFU's! De var ikke så slemme. Det ved hun helt bestemt, selv om hun ikke var til stede ved opdragelsesmødet i den rette radikale tro. De radikale er således ikke blot nærmere Vorherre end andre partier - men også tættere på Allah, må vi forstå. DEN RADIKALE skinhellighed er til at dø af grin over. Jamen, er det da ikke forargeligt, at berusede unge radikale og unge folkepartister tegner Muhamed-karikaturer? Vist er det ej. Det er ikke udtryk for andet, end at unge mennesker kan finde på at fjolle, især når de får noget at drikke. Uanset politisk orientering. Ingen af dem tænkte på, at det kunne komme offentligt frem, at de havde frembragt karikaturer i de små kredse, de befandt sig i. DESUDEN er det faktisk ikke ulovligt at tegne Muhamed for andre end visse grupper af muslimer. Ingen imam kan forlange, at vi andre skal underkaste os muslimske forbud på dét punkt - så lidt som vi ville finde os i krav om at forbyde rødvin eller påbud om at pakke vores kvinder ind i en chador.
Guest jxhab Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Noget bevis for at han/hun nogensinde har levet???? Reelle beviser og ikke "jeg har hørt/set/fået fortalt" beviser???? Ah men religion handler jo heller ikke om beviser Brian. Religion handler jo om traditioner og for nogle en måde at leve på. Lige som livet i Danmark og Sverige bygger på kristne traditioner. I gamle dage havde vi også nogle tossede regler og måder vi kunne identificere fjender og hekse på, men vi kom bare videre og det er egentlig der problemet ligger, ikke så meget om man ikke må tro på noget eller ej. p.s du svarede aldrig på om dine börn er döbt i en krike? =)
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jo for det er ikke Islam som sådan der bliver kritiseret, men et personificeret objekt. Derfor er det vigtigt, at man forholder sig sådan til sagerne..... Det handler om én person/profet/prædikant/koransælger og ikke én trosretning som helhed..... Og ja mine børn er døbt i en dansk folkekirke, men vokser op uden kristen indflydelse. De skal ikke opdrages til at tro på åndelige ting, men være åben for argumenter og postulater, såfremt disse er velbegrundede..... Jeg og min kone Rikke, tror ikke på gud..... Hvorfor skulle vi det??? Eksisterede der en gud, hvorfor så al den elendighed på jord???? Tro er noget nogen har fundet på, med det formål at styre folks bevidsthed og meninger om ting. Naturen er skabt ved et tilfælde og religion forsøger at tilpasse dette tilfælde i en ramme der gør det lettere fordøjeligt for almene mennesker..... Hvis Gud skabte verden, hvem har så skabt Gud??? Troen på det åndelige er skabt for at forstå det uforståelige...... Ah men religion handler jo heller ikke om beviser Brian. Religion handler jo om traditioner og for nogle en måde at leve på. Lige som livet i Danmark og Sverige bygger på kristne traditioner. I gamle dage havde vi også nogle tossede regler og måder vi kunne identificere fjender og hekse på, men vi kom bare videre og det er egentlig der problemet ligger, ikke så meget om man ikke må tro på noget eller ej. p.s du svarede aldrig på om dine börn er döbt i en krike? =)
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Og ja mine børn er dødt i en dansk folkekirke, men vokser op uden kristen indflydelse. De skal ikke opdrages til at tro på åndelige ting, men være åben for argumenter og postulater, såfremt disse er velbegrundede..... Jeg og min kone Rikke, tror ikke på gud..... Hvorfor skulle vi det??? Eksisterede der en gud, hvorfor så al den elendighed på jord???? Hmm hvis du selv tror på at dine børn kan vokse op uden kristen indflydelse, så må jeg sige du er noget mere naiv end jeg troede. Holder i ikke Jul, hvad med Påske, kunne du forestille dig børn blive konfirmeret eller måske giftes en dag, er i gift i en Kirke, kunne det tænkes at jeres børn vil komme med til andres bryllup, konfirmation eller døb. Vors samfund er bygget op omkring en kristen grundtanke, og mange af vores værdier er et produkt af denne grundtanke. Jeg tror absolut heller ikke på gud i nogen form, men at undslippe sig kristendomen værdier i vores samfund er sku nemmere sagt end gjort på både godt og ondt.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Vi holder ikke jul.... Vi tager ud at stå på ski.... Påskeferien ligeså..... De eneste gaver de får er fra bedsteforældre osv.... De får gaver jævnligt fra os. Vi pynter heller ikke op til jul..... Gider ikke ha' det lort hængende..... Og heller intet juletræ..... Der står masser nede i haven, så hvorfor skal jeg ha' et stående i min lejlighed??? Vil folk danse og synge rundt om træet, er der 6000kvm at boltre sig på..... Og som udgangspunkt er de værdier vi har idag ikke bygget på kristendommen, men drevet af penge.....og frihed. Noget som kristendommen ikke just har stået for i historiens løb..... Hvorfor korstog, når man kan bestikke sig til det???? Hvem har tjent på religion??? Kirken....og hvem er den varmeste fortaler for religion??? Det handler om selvbevarelse.....intet andet. En Imam...... Arbejder han???? Nej vel...... Sæt han nu skulle ud og brødføde familien, så havde han sgu ikke tid til at lege bukkebruse 5 gange om dagen.... Hmm hvis du selv tror på at dine børn kan vokse op uden kristen indflydelse, så må jeg sige du er noget mere naiv end jeg troede. Holder i ikke Jul, hvad med Påske, kunne du forestille dig børn blive konfirmeret eller måske giftes en dag, er i gift i en Kirke, kunne det tænkes at jeres børn vil komme med til andres bryllup, konfirmation eller døb. Vors samfund er bygget op omkring en kristen grundtanke, og mange af vores værdier er et produkt af denne grundtanke. Jeg tror absolut heller ikke på gud i nogen form, men at undslippe sig kristendomen værdier i vores samfund er sku nemmere sagt end gjort på både godt og ondt.
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Må sige jeg er noget forbavset over din mangel på forståelse for det samfund du lever i, og fatter ikke at du kan tro du kan holde dine børn uden for kristen indflydelse:confused: Men det må du jo om, not my problem;)
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Kan du så ikke fortælle mig hvad det er jeg IKKE forstår???? Helst uden at blande religion ind i det...... Må sige jeg er noget forbavset over din mangel på forståelse for det samfund du lever i, og fatter ikke at du kan tro du kan holde dine børn uden for kristen indflydelse:confused: Men det må du jo om, not my problem;)
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Kan du så ikke fortælle mig hvad det er jeg IKKE forstår???? Helst uden at blande religion ind i det...... Ha ha du forstår slet ikke hvad det er jeg siger til dig, så det gider jeg ærlig talt ikke spille din eller min tid på
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 Jeg tror ikke du kan..... Det er dig der kommer med et postulat om at jeg er uforstående, men du vil/kan ikke forklare mig hvorfor du siger det....... Hvem er det så lige der er på gyngende grund her????? ;) Ha ha du forstår slet ikke hvad det er jeg siger til dig' date=' så det gider jeg ærlig talt ikke spille din eller min tid på[/quote']
Lynge Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 kunne du forestille dig børn blive konfirmeret eller måske giftes en dag' date=' er i gift i en Kirke, kunne det tænkes at jeres børn vil komme med til andres bryllup, konfirmation eller døb.[/quote'] Brian hør nu her, du kan jo starte med at svare på ovenstående, og hvis du kan svare ja til bare et af de ting, jamen så vil dine komme til at stifte bekendskab med Kristendommen, de vil næsten helt sikkert lære om det i skolen. De kan ikke undgå at se et program om kristendom, eller baseret på kristen tanker hvis de ser fjernsyn op til jul. I kan ikke undgå at se kirker når i kører rundt i det danske landskab, og en dag vil de vide hvad det er, hvad vil du så svare???? Det er jo ikke fordi jeg siger dine børn vil blive ret troende kristne, men det er da noget naivt at tro at de ikke vil komme til at støde på noget der har med kristendom at gøre, og uanset om du kan li det eller ej, så bliver vi altså påvirket af de ting vi møder gennem vores liv. Så hvis du kan holde dine børn væk fra alle de her ting, og der er mange flere end dem jeg har nævnt, igennem hele deres liv så vil jeg sku sige stakkels børn.
Miss W Besvaret October 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2006 Eksisterede der en gud, hvorfor så al den elendighed på jord???? QUOTE] Øj, øj - det er et stort spørgsmål. :) Personligt oplever jeg jordens elendighed som menneskabt. Det eneste som jeg synes er rigtigt uforståeligt er når vi oplever naturkatastrofer - de opstår øjensynligt uden vores indblanding (og måske gør de endda ikke det alligevel). Jeg tror ikke vi kan tillægge det en højere magts skyld at vi mennesker handler som vi gør. Vore "forfædre" tog jo sagen i egen hånd, dengang de spiste af æblet i Edens Have. Og det har vi, "efterkommere" jo gjort lige siden.
Guest Supermule Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 For helvede det er sjovt det her..... En kirke ved mine børn da godt hvad er..... Det du siger, svarer til at jeg kørte forbi en luderbar og ikke ville sige hvad det var, hvis jeg blev spurgt...... Nu er jeg ikke dum, naiv og intetvidende..... Tværtimod, så lader jeg det være op til mine unger, hvad DE vil.... Jeg forsøger med at lade være med at præge dem negativt, og spørger de, så får de svar. Sidder da og læser Illustreret Videnskab med min søn på 4 år.....:) Jeg er da selv gift...... Men ikke pga min tro....Kun for at vise min kone, hvor højt jeg elsker hende og skabe nogle rammer omkring en dag, hvor vi gav hinanden ord på, vores tilknytning og kærlighed til hinanden.... Igen så var valget af kirke baseret på de rammer et rådhus IKKE kunne gi' os.... Længere er den egentlig ikke..... Hvorfor tror du danskerne betaler kirkeskat???? Ellers kunne kirken da ikke overleve...... Der er da meget få mennesker efterhånden, der gider spilde en søndag for middag på at høre på en bibelsælger...... Så hellere fodbold, ski, på stranden osv...... Brian hør nu her, du kan jo starte med at svare på ovenstående, og hvis du kan svare ja til bare et af de ting, jamen så vil dine komme til at stifte bekendskab med Kristendommen, de vil næsten helt sikkert lære om det i skolen. De kan ikke undgå at se et program om kristendom, eller baseret på kristen tanker hvis de ser fjernsyn op til jul. I kan ikke undgå at se kirker når i kører rundt i det danske landskab, og en dag vil de vide hvad det er, hvad vil du så svare???? Det er jo ikke fordi jeg siger dine børn vil blive ret troende kristne, men det er da noget naivt at tro at de ikke vil komme til at støde på noget der har med kristendom at gøre, og uanset om du kan li det eller ej, så bliver vi altså påvirket af de ting vi møder gennem vores liv. Så hvis du kan holde dine børn væk fra alle de her ting, og der er mange flere end dem jeg har nævnt, igennem hele deres liv så vil jeg sku sige stakkels børn.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu