arvid68 Skrevet October 13, 2006 Rapporter Skrevet October 13, 2006 hejsa ville høre om der er en der ved hvor mange % man betaler hvis man flytter til sverige og tager en pension med og konen går på arbejde i sverige går ud fra at man skal betale svensk skat når man bor i sverige tak for svar ps når man køber et hus i sverige og bruger det som sommer hus skal det så opgives til de danske myndigheder?? arvid68
Nils Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 hejsa ville høre om der er en der ved hvor mange % man betaler hvis man flytter til sverige og tager en pension med og konen går på arbejde i sverige går ud fra at man skal betale svensk skat når man bor i sverige tak for svar ps når man køber et hus i sverige og bruger det som sommer hus skal det så opgives til de danske myndigheder?? arvid68 Hvis det er en dansk offentlig pension bliver den beskattet i Danmark. Ja, hvis du køber et svensk sommerhus, mens du bor i Danmark, skal du fortælle det til Skat, hvis det skal være helt rigtigt. Men du kommer ikke til at betale skat i Danmark, men kun i Sverige, da skatten er 1 procent begge steder og den svenske skat modregnes i den danske. Hvis du bor i Sverige og køber et svensk sommerhus, vedkommer det formentlig ikke nogen danske myndigheder - det skulle lige være, hvis de skal kende dine formueforhold for at kunne udbetale korrekt pension eller andre ydelser. :)
arvid68 Besvaret October 13, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 13, 2006 det er en dansk offentlig pension skal jeg betale skat af den hvis jeg ikke har adr i danmark?? jeg bor stadig i danmark men har købt sommerhus i sverige arvid68
Miriam Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 det er en dansk offentlig pension skal jeg betale skat af den hvis jeg ikke har adr i danmark?? jeg bor stadig i danmark men har købt sommerhus i sverige arvid68 Min far bor også her og har sin pension med fra DK, og betaler skat i DK, så ja :)
emre Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 hvis man sælger sit hus i sv og flytter til dk. skal man så betale 60 procent i skat til den svenske skattemyndighed?
Gio Besvaret October 13, 2006 Rapporter Besvaret October 13, 2006 hvis man sælger sit hus i sv og flytter til dk. skal man så betale 60 procent i skat til den svenske skattemyndighed?...i kæk kådhed, emre: har du brugt søgefunktionen?
anton Besvaret October 15, 2006 Rapporter Besvaret October 15, 2006 Ejendomsværdiskat i Sverige: 1 % af den offentlige vurdering. Hvis man bor i DK og har (sommer-)hus i Sverige, skal man oplyse handelsværdien af den svenske ejendom på sin danske selvangivelse. Af denne handelsværdi bliver der så beregnet 1 % ejendomsværdiskat, men man fratrækker så den faktisk betalte svenske ejendomsværdiskat, som jo er beregnet på en ofte lavere værdi. Ex.: Offentlig vurdering i Sverige: 1.250.000 SEK = 1.000.000 DKR Handelsværdi: 1.500.000 SEK = 1.200.000 DKR Ejedomsværdiskat i Sverige: 1 % af 1.000.000 DKR = 10.000 DKR Ejendomsværdiskat i DK: 1 % af 1.200.000 DKR = 12.000 DKR Betalt ejdværdiskat i S: 10.000 DKR Det danske skattevæsen skal altså have 2.000 DKR i ejendomsværdiskat af den svenske ejendom. Retfærdigt? Måske ikke, men det er lidt af et paradoks, at man i DK på danske ejendomme går ud fra den offentlige vurdering, men på udenlandske ejendomme bruger man handelsværdien.
arvid68 Besvaret October 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 17, 2006 ok mange tak for svar arvid68
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu