Jump to content

handlöst ????

Guest ThomasO

Recommended Posts

Besvaret

Nils har - som sædvanlig - fat i den lange ende :) Jeg har checket i min miniordbog, som nævner to muligheder - "hovedkulds" og "blindt" - i denne sammenhæng kan det kun være "hovedkulds". "Hovedkulds" forresten - et letforståeligt dansk udtryk - eller ;)

Besvaret
"Hovedkulds" forresten - et letforståeligt dansk udtryk - eller ;)
Bestemt lige så rammende som "håndløst" :rolleyes: Men disse små sprog-finurligheder er jo så hyggelige. Som at sige i Danmark "at tage for hånds" - at man skal tage det der ligger først for på fadet, eksempelvis...og ikke stikke ned i midten efter det store stykke flæskesteg :D Måske vi skulle oprette en tråd med "Sprogfinurligheder" som overskrift, og se hvad folk kan diske op med - dansk som svensk, självklart.
Besvaret
Sprogfinurligheder, god ide. En av mina svenska favoriter är "Under över alla under". Den kan ni ju fundera på!!
Off Topic - here we go :D Finurlig men ikke specielt kompliceret ... Det største af alle underværker ...
Besvaret
Off Topic - continued ... Hvis jeg kan så kommer jeg ikke. Hvis jeg ikke kan så kommer jeg. Hint - der mangler tegnsætning.
Hvilket selvfølgelig henleder til min yndlingssætning hvor der også mangler tegnsætning.. "Henrettes ej benådes." Vælg selv hvor kommaet skal være :)
Besvaret
Hvilket selvfølgelig henleder til min yndlingssætning hvor der også mangler tegnsætning.. "Henrettes ej benådes." Vælg selv hvor kommaet skal være :)
... og så siger de, at det er lige meget, hvor kommaet står :D
Besvaret

Jeg sad og gloede på den der "Under över alla under" i ret lang tid. Så ikke engang KimH havde svaret. Jeg sidder stadigt og øver mig energisk.... a1289.gif

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...