Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ska börja jobba i Danmark, och undrar vad A-kassa och Fackförening kostar i månaden i Danmark. Ska jobba på posten, vilken A-kassa ska jag gå med i? Är fagförening verkligen nödvändigt att gå med, räcker det inte att bara gå med A-kassan?

Besvaret

posten har et samarbejde med HK. og jeg arbejder i posten , men ikke med selve posten hehe, og er medlem af HK post og kommunikation. kan ikke lige huske hvor meget det koster, det er vist lidt dyrt hvis man tage både Akasse og fagfo. >> jeg er medlem af KUN Akassen

Besvaret
:th2: Smart,:th2: så du kan både få understøttelse og samtidig nasse lidt, jeg mener, du får del i de goder som fagforeningen kæmper sig til, uden at betale for det:rolleye:
Det er da noget forbandet oldnordisk sludder!!
Besvaret
:th2: Smart,:th2: så du kan både få understøttelse og samtidig nasse lidt, jeg mener, du får del i de goder som fagforeningen kæmper sig til, uden at betale for det:rolleye:
Hmmm, jeg har aldrig haft brug for fagfo. og jeg synes det er spild af penge, er det ikke nok jeg betale skat. og meget af det synes jeg selv..
Besvaret
Haha... :fight:
Besvaret

A-kasse Hvis jeg var dig ville jeg gøre et stykke arbejde for at finde den billigeste A-kasse. Hvis du skulle senere skulle blive arbejdsløs er det alligevel ikke den danske A-kasse der skal betale dine dagpenge når du nu bor i Sverige. Så skal man nemlig have sine dagpenge fra den svenske A-kasse. Den danske A-kasse vil så overføre din anciennitet til den svenske hvorefter de kan udbetale. Så derfor mener jeg ikke der er større grund til at betale for en dyrere dansk A-kasse hvis man kan slippe billigere...

Besvaret

Nu er der ikke den store prisforskel mellem akasserne, mener at forskellen mellem de forskellige er maks 100 kr/måned. Billigst lade det faglige hus til at väre, fagforening til kun 70 kr/måned. Jeg tror også at postbude kan väre med.

• 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...