Sanni Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 You give me the hibajebee Quote: ja jeg er ny men jeg synes stadig at det er en gang l... i fyrer af manden har et problem som han gerne vil have hjælp med men han bliver bare slagtet hjælp dog manden eller find noget andet at lave eksempelvis kig i nogle af de andre tråde eller go to sleepe (bevidst ingen kommaer elller punktummer da der er nogle som åbenbart bliver forvirret af dette Det er sgu da flest fejl på færrest antal linjer... :th2: *LOL*
Miriam Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Haha' date=' folk kan sgu bare tie stille hvis de føler sig irriteret over at han er "for doven" til selv at finde svaret. At belære folk er nok ligeså irriterende for dem. Folk lyder nok lidt for hellige herinde sommetider.[/quote'] Ok, så nu hvor du skal belære "os" hvad er det så ?
jmolsen Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 ok, jeg er ingen haj til gramatik, men jeg synes stadig, at hvis i ikke vil hjælpe watcher, så find dog på noget andet, end at hakke. I kan jo bare lade som om i ikke har set indlægget:new:
Stokholm Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Ok' date=' så nu hvor du skal belære "os" hvad er det så ?[/quote'] irriterende?
jmolsen Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Hvis du skal købe hus i SE, skal du være OBS på at du selv har et større ansvar for at tjekke alt om huset`s stand , end du har i DK.
Mulde Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Nu tror jeg ikke, at problemet var, at ingen gad hjælpe eller at man bare hoppede i halsen på en stakkels ny sunddebat-deltager. Der er jo flere måder at sige tingene på, og jeg tror måske mere, at folk reagerer på "tonen i debatten" (en ting, der er oppe i tiden). Det er jo ikke første gang, at et spørgsmål er blevet mødt med en eller anden variant af "søg i tidligere tråde", men det blev meget hurtigt kørt op på et (eller rettere sagt ned på et) ret tåbeligt børnehaveniveau. Det var der vist ingen grund til :( (Illustreret af, at tråden nu er blevet til en grammatisk diskussion (jeg håber mit indlæg kan godkendes)
jmolsen Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Nu tror jeg ikke' date=' at problemet var, at ingen gad hjælpe eller at man bare hoppede i halsen på en stakkels ny sunddebat-deltager. Der er jo flere måder at sige tingene på, og jeg tror måske mere, at folk reagerer på "tonen i debatten" (en ting, der er oppe i tiden). Det er jo ikke første gang, at et spørgsmål er blevet mødt med en eller anden variant af "søg i tidligere tråde", men det blev meget hurtigt kørt op på et (eller rettere sagt ned på et) ret tåbeligt børnehaveniveau. Det var der vist ingen grund til :( (Illustreret af, at tråden nu er blevet til en grammatisk diskussion (jeg håber mit indlæg kan godkendes)[/quote'] godt ord igen:th2:
Guest michaelbo Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Klovnagtig jeg har indset at folk ik vil hjælpe så ka jeg ligeså godt få noget sjov ud af det;) Du skal til at købe hus, men gider ikke søge i indlæggene... Det er ubegavet måde at bede om hjælp på, folk herinde er ganske flinke til at give et svar på alt mellem himmel og jord, men du kan squ da ikke forvente at nogen har lystat komme med en længere udredning, de har gjort 100 vis af gange, bare fordi du ikke gider søge i indlæggene... Jeg synes du skal overveje din flytning meget nøje, jeg har på fornemmelsen du vil blive skuffet her i Sverige.
Markowitch Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Ros til moderatoren herfra Gio har gjort et udemærket arbejde med at moderere denne tråd. Jeg nåede at se hvad watcher skrev til morke og det var ikke et ordvalg der hører til i en respektfuld debat. Jeg vil anbefalde watcher at starte forfra og denne gang holde lidt igen med sine vredesudbrud. Et andet råd er at være meget specifik i sine spørgsmål - især hvis man ikke har tid til at bruge søgefunktionen. Det er simpelthen for åbent at stille spørgsmålet "jeg skal købe hus, hvad skal jeg være opmærksom på?". Watcher, det vigtigste du skal huske i forbindelse med huskøb i Sverige er at du ikke skifter folkeregisteraddresse før du har fået solgt dit hus/lejlighed i DK, ellers skal du betale svensk skat af din profit ved salget. Glemmer man dette i sit hastværk, kommer det til at koste ved kasse 1. Der er mange andre ting du skal være opmærksom på, men dér må du altså bruge søgefunktionen eller stille mere specifikke spørgsmål. Ellers velkommen til debatten, selvom du ikke har haft en for heldig start. Hvis jeg var dig ville jeg lige sige undskyld til dem du svinede til. Det kan godt være at de var smarte på din bekostning, men det giver ikke et wildcard til at skrive hvad som helst.
watcher Besvaret October 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2006 PRÆCIS!!! jeg gad netop ik få den kommentar søg i tidligere emner for så ka jeg bruge flere timer på at læse ting som ik er relevant for mit vedkommende for måske at finde 2 ting der brugbart men f.eks bar ville ha ting af vide som f.eks det stockholm sir med at man selv ska sørge for at få tjekket huset igennem 110% osv og grunden til jeg starter med at svine folk til det er fordi de starter med at svare dumt istedet for bar og luk røven når de ik har noget fornuftigt og sige Nu tror jeg ikke' date=' at problemet var, at ingen gad hjælpe eller at man bare hoppede i halsen på en stakkels ny sunddebat-deltager. Der er jo flere måder at sige tingene på, og jeg tror måske mere, at folk reagerer på "tonen i debatten" (en ting, der er oppe i tiden). Det er jo ikke første gang, at et spørgsmål er blevet mødt med en eller anden variant af "søg i tidligere tråde", men det blev meget hurtigt kørt op på et (eller rettere sagt ned på et) ret tåbeligt børnehaveniveau. Det var der vist ingen grund til :( (Illustreret af, at tråden nu er blevet til en grammatisk diskussion (jeg håber mit indlæg kan godkendes)[/quote']
watcher Besvaret October 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2006 det kommer an på hvordan man er som person, nogen folk sir ik noget til og blive gjort "til grin" andre går amok, jeg er den sidste der ska ET ord til så jeg tændt af, og jeg har fået den af vide med salget af lejligheden så det går vi også meget op i det læste jeg nemli med den uheldige bruger herindefra som sku sælge deres hus imens de var flyttet til sverige :( men det er vel nok hvis jeg bar har en underskrift på at lejligheden er solgt og så flytte overtagelses datoen ud i tiden ik? Gio har gjort et udemærket arbejde med at moderere denne tråd. Jeg nåede at se hvad watcher skrev til morke og det var ikke et ordvalg der hører til i en respektfuld debat. Jeg vil anbefalde watcher at starte forfra og denne gang holde lidt igen med sine vredesudbrud. Et andet råd er at være meget specifik i sine spørgsmål - især hvis man ikke har tid til at bruge søgefunktionen. Det er simpelthen for åbent at stille spørgsmålet "jeg skal købe hus, hvad skal jeg være opmærksom på?". Watcher, det vigtigste du skal huske i forbindelse med huskøb i Sverige er at du ikke skifter folkeregisteraddresse før du har fået solgt dit hus/lejlighed i DK, ellers skal du betale svensk skat af din profit ved salget. Glemmer man dette i sit hastværk, kommer det til at koste ved kasse 1. Der er mange andre ting du skal være opmærksom på, men dér må du altså bruge søgefunktionen eller stille mere specifikke spørgsmål. Ellers velkommen til debatten, selvom du ikke har haft en for heldig start. Hvis jeg var dig ville jeg lige sige undskyld til dem du svinede til. Det kan godt være at de var smarte på din bekostning, men det giver ikke et wildcard til at skrive hvad som helst.
credde Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 det kommer an på hvordan man er som person' date=' nogen folk sir ik noget til og blive gjort "til grin" andre går amok, jeg er den sidste der ska ET ord til så jeg tændt af, og jeg har fået den af vide med salget af lejligheden så det går vi også meget op i det læste jeg nemli med den uheldige bruger herindefra som sku sælge deres hus imens de var flyttet til sverige :( men det er vel nok hvis jeg bar har en underskrift på at lejligheden er solgt og så flytte overtagelses datoen ud i tiden ik?[/quote'] Sålænge der er en underskrift på, at lejligheden er solgt fra både køber og sælger (dig), så er der ikke nogle problemer. Overtagelsesdatoen betyder i dette tilfælde ingenting. Men det vil dog være smart lige at vente til advokatforbeholdet er udløbet.
CoolAIR Besvaret October 24, 2006 Rapporter Besvaret October 24, 2006 og grunden til jeg starter med at svine folk til det er fordi de starter med at svare dumt istedet for bar og luk røven når de ik har noget fornuftigt og sige Prøv lige at læse dine egne indlæg igennem. Er det ikke netop den holdning du selv kommer med? Altså "bar og luk røven når de ik har noget fornuftigt og sige"... Hvis du ikke kan klare den ironi som Futz f.eks. ligger for dagen, så skal du nok ikke stille flere spørgsmål på dette forum! Nogle synes åbenbart det er meget synd for dig, at du ikke får svar på dine spørgsmål, men du har jo rent faktisk fået svar på alt det du har spurgt om. Selv om man er doven, skader det ikke f.eks. at læse pendlerguiden igennem. Der er mange andre ting, du skal have styr på når du flytter til Sverige. Held og lykke!
Futz Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 ironi som Futz f.eks. ligger for dagen, Kraftihelvede Ironi hva ? - siger du ligsom at jeg er en syg Gangsta Coolair ? Det ender med et optog !!!
CoolAIR Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 Gangsta? Med den hund... bring it on
watcher Besvaret October 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2006 har læst pendler guiden flere gange og syntes ik jeg har fået 100% svar på det jeg skulle bruge derfor er folks egne erfaringer bedst!!! Prøv lige at læse dine egne indlæg igennem. Er det ikke netop den holdning du selv kommer med? Altså "bar og luk røven når de ik har noget fornuftigt og sige"... Hvis du ikke kan klare den ironi som Futz f.eks. ligger for dagen, så skal du nok ikke stille flere spørgsmål på dette forum! Nogle synes åbenbart det er meget synd for dig, at du ikke får svar på dine spørgsmål, men du har jo rent faktisk fået svar på alt det du har spurgt om. Selv om man er doven, skader det ikke f.eks. at læse pendlerguiden igennem. Der er mange andre ting, du skal have styr på når du flytter til Sverige. Held og lykke!
watcher Besvaret October 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2006 skal man få tegnet ejerskifte forsikring også i sverige ligesom i danmark??
Jakob F Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 Har jeg ikke stødt på. Besiktningsrapporten er som sådan din forsikring på at alt er som det skal være. I Sverige har køber undersøgelsespligt, samtidigt med at sælger har oplysningspligt. Loven (eller noget) siger at noget om at køber er sikret i 10 år mod fejl som sælger burde være klar over eller burde have oplyst om.
watcher Besvaret October 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2006 oki så dvs hvis jeg bar får lavet en besikningsrapport så burde jeg været sikret ind nu er huset så nybygget i 2005 så spørgsmål er hvor meget sælger ved der ka være galt med huset med mindre håndværker har sjusket:laugh: Besiktningsrapporten er som sådan din forsikring på at alt er som det skal være. I Sverige har køber undersøgelsespligt, samtidigt med at sælger har oplysningspligt. Loven (eller noget) siger at noget om at køber er sikret i 10 år mod fejl som sælger burde være klar over eller burde have oplyst om.
credde Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 oki så dvs hvis jeg bar får lavet en besikningsrapport så burde jeg været sikret ind nu er huset så nybygget i 2005 så spørgsmål er hvor meget sælger ved der ka være galt med huset med mindre håndværker har sjusket:laugh: Hvis det er nybygget i 2005, så er der jo stadigvæk entreprenør/håndværker garanti på huset.
Guest Trinity Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 Der er byggegaranti på huset. Er det fra 2005 er der ingen grund til at få lavet en tilstandsrapport eftersom der er både 1, 5 og somregel også 10 års gennemgang i Sverige.
Miss W Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 oki så dvs hvis jeg bar får lavet en besikningsrapport så burde jeg været sikret ind nu er huset så nybygget i 2005 så spørgsmål er hvor meget sælger ved der ka være galt med huset med mindre håndværker har sjusket:laugh: Hej watcher, Velkommen til debatten på godt og ondt. ;) Jeg får lige lyst til at nævne at der skam godt kan være temmeligt meget galt med et nybygget hus. Tag ikke dét, at det er nybyggeri, for gode varer alene. Jeg har mødt nogle søde danskere som har købt i Sverige, som desværre havde en rigtig dårlig historie at berette mht. byggesjusk. Og mht. prisen... hvis du ikke passer på kan du godt, som dansker, komme til at betale for meget for din bolig. Så vær opmærksom! Hold lige øje med hvad dit område reelt ligger i vurderingsmæssigt. Betal en uafhængig besigtningsmand for besigtningen og få alle detaljer på bordet - det er på grundlag af hans rapport du kan få nedslag i pris eller måske endog helt springe fra købet. I sverige køber du hus som beset, så det gælder om at tage besigtningen alvorligt. Man kan sige det er surt at betale en 6-7000 svk (eller hvad prisen ligger i nu) for en besigtning, hvor du så ender med ikke at købe - men hellere det end at miste en masse penge bagefter - synes jeg :) Så held og lykke på boligmarkedet! / Winnie
Miss W Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 Der er byggegaranti på huset. Er det fra 2005 er der ingen grund til at få lavet en tilstandsrapport eftersom der er både 1' date=' 5 og somregel også 10 års gennemgang i Sverige.[/quote'] Ok Trinity - du havde lige lagt dit indlæg før jeg. Jeg vidste ikke det om byggegarantien... Smil, Winnie
credde Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 Ok Trinity - du havde lige lagt dit indlæg før jeg. Jeg vidste ikke det om byggegarantien... Smil, Winnie Hov hov, hvad med mit indlæg der kom samtidig med Trinity's. Piv, føler mig truffet
Miss W Besvaret October 26, 2006 Rapporter Besvaret October 26, 2006 Hov hov, hvad med mit indlæg der kom samtidig med Trinity's. Piv, føler mig truffet Ha ha ;) jamen du er jo vildt hurtig! Jeg havde ikke set du skrev på foregående side... Men ja, credde - jeg blev klogere mht. nybyggeri. Tak for det :th2: Smil, Winnie
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu