Lyth Skrevet October 23, 2006 Rapporter Skrevet October 23, 2006 Hvis jeg nu vil sælge min bostadsrätt i malmø, og kun har boet der i et år! Er der så noget med at jeg skal betale skat af fortjenesten? Eller går det hele i min egen lomme? Lasse
Guest Trine Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Hvis jeg nu vil sælge min bostadsrätt i malmø, og kun har boet der i et år! Er der så noget med at jeg skal betale skat af fortjenesten? Eller går det hele i min egen lomme? Lasse Det er ligemeget om du har boet der 1 eller 40 år, du skal altid betale skat af gevinsten.
janlunde Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 jeg er 99,9 % sikker på at du skal betale skat af overskuddet. Dog kan du søge om udsættelse, se andre tråde herinde.
Thomas Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Hvis jeg nu vil sælge min bostadsrätt i malmø, og kun har boet der i et år! Er der så noget med at jeg skal betale skat af fortjenesten? Eller går det hele i min egen lomme? Lasse Ja du skal betale skat af det!
Lyth Besvaret October 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2006 Jamen er jeg ikke underlagt dansk lovgivning? Hvor mange procent af gevinsten skal jeg af med så? Og hvordan vil de blive opkrævet?? Ej en nitte!!
Lyth Besvaret October 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 23, 2006 og hva koster det egentligt at benytte en ejendomsmægler?? det samme som i dk? altså 70000kr eller et eller andet sindsygt?
Thomas Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 og hva koster det egentligt at benytte en ejendomsmægler?? det samme som i dk? altså 70000kr eller et eller andet sindsygt? Du skal betale ca. 32 procent af overskuddet, og en mægler koster ca. 35000. eller også tager de procenter af salget og så kan det blive dyrere alt efter hvad din lejlighed koster!
Toft Besvaret October 23, 2006 Rapporter Besvaret October 23, 2006 Husk, at du kan trække udgifter du har haft til forbedringer (ikke vedligehold) fra, så du dermed reducerer den skattepligtige gevinst. EKSEMPEL: F.eks. har du sat nyt køkken op til 50.000 sek, så kan du trække den udgift fra. Ligeledes kan du altid trække mæglerens salær fra. Hvis du for et år siden købte en lejlighed til f.eks. 600.000 sek, og nu sælger den til 725.000 sek, så er din gevinst 125.000 sek. Af de 125.000 sek kan du så trække udgiften til nyt køkken, samt mæglerens salær på måske 35.000 sek. Altså: 125.000 - 50.000 - 35.000 = 40.000 sek. I dette eksempel, skal du så betale skat af 40.000 sek. Har du ikke haft udgifter til forbedringer, så er det bare mægler salæret du kan trække fra gevinsten. Det er sådan i grove træk hvordan det hænger sammen. Køber du en ny lejlighed i SE, så kan du overfører det skattepligtige beløb til den nye lejlighed, og dermed slippe for at betale skatten, før du sælger den nye lejlighed en gang i fremtiden.
splint Besvaret October 24, 2006 Rapporter Besvaret October 24, 2006 Øhh, dumt spørgsmål, hvad sker der hvis boligen bliver solgt til en mindre pris end det man selv har givet for den. Kan man så trække underskudet fra i skat??
aj Besvaret October 25, 2006 Rapporter Besvaret October 25, 2006 Øhh' date=' dumt spørgsmål, hvad sker der hvis boligen bliver solgt til en mindre pris end det man selv har givet for den. Kan man så trække underskudet fra i skat??[/quote'] Ifølge en anden tråd der lige nu kører om præcis det samme, så ja.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu