Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej.hvis man er startede med sit taxi kørekorte mens man var bosat og derefter er flyttet til sverige.kan man så få stadig sit taxi kørekort mens man er registerede i sverige? nogen der ved reglerne?om man kan fuldføre sit taxi kørekort i dk?

Besvaret
Jeg kan sgu godt li' emre's kørekort strategi.... Først køber han en Mercedes, derefter tager han taxikort ... :lol:
haha?den var god...andre gode vittigheder..
Besvaret
Jeg kan sgu godt li' emre's kørekort strategi.... Først køber han en Mercedes, derefter tager han taxikort ... :lol:
Så så...opfør dig pænt!!! prøver at holde et meget stort grin tilbage....men lykkedes ikke:laugh: :laugh: :laugh:
Besvaret
hej.hvis man er startede med sit taxi kørekorte mens man var bosat og derefter er flyttet til sverige.kan man så få stadig sit taxi kørekort mens man er registerede i sverige? nogen der ved reglerne?om man kan fuldføre sit taxi kørekort i dk?
Jeg er lidt usikker på hvad du reelt spørger om. Men jeg er til gengæld helt sikker på at du IKKE kan "overføre køreskole anciennitet" fra et land til et andet, ligemeget hvor du kom fra og hvor du flyttede til. Du kan kun tage kørekort i det land du har folkeregisteradresse... Også er det irrelevant om du bosatte dig før du flyttede:confused:
Besvaret

Pyt med kortet der er jo så mange som kører "Taxi" uden taxakortet. Svart taxi findes vel overalt i malmö, dog er priserne pr tur også lidt anderledes..:tongue2: Kendte på et tidspunkt selv en gut herover som kørte svart taxi, det er omtrendt ligeså organiseret som de rigtige taxa selvskaber, priser pr. tur og kundekredse. Men hvorfor er det lige de aldrig holder nede ved svågertorp, når der kun er alm. taxaer tilbage af den type, som tager en ½ million for en tur til Almvik :confused: for at forsætte lige i samme rille, fandt jeg ud af at man ikke nødvendigvis er forpligtet til at tage den taxa som holder først i køen (som nogen steder i Danmark), i sverige kan man frit vælge hvem man vil køre med specielt fordi at priserne er så forskellige mellem taxa-selvskaberne. min helt klare favorit er Skåne Taxa, deres priser er helt okay, og de må ikke sige nej til kunderne, (hvilket er glædeligt når man står på svågertorp og gerne vil til Almvik som er en kort tur, men ikke orker at gå hjem i regn og blæst) ;) 979797 er også helt okay, men har oplevet nogle gange at de ikke gider tage de korte ture.

Besvaret

Mener vi havde en debat kørende omkring erhvervskørekort herinde for et stykke tid siden. Og den endte vist op med, at du ikke kan bruge dansk taxa-kort til noget som helst i Sverige - og heller ikke kan få det fornyet senere, skulle du vælge at blive boende i Sverige og køre taxa i DK. (Det var vist det samme med generelle erhvervs-licenser...der er problemer når du pludselig ikke bor i landet længere) Option 1: tag taxa-kort i SE - og kør taxa i SE. Option 2: tag taxa-kort i DK - og kør taxa i DK indtil det skal fornyes - så bliver der problemer. Det var hvad jeg, umiddelbart, kunne huske. Ret endelig løs, hvis jeg er forkert på den.

Besvaret

Taxi kørekort Nu er jeg selv igang med at tage kørekort.. Mangler bare køreprøven..:scared: Min kørelærer sagde til mig fra starten, at jeg IKKE kunne flytte til Sverige før jeg var færdig med at tage det kørekort. Man skal nemlig bo i det land man tager kørekort i. Så derfor vil jeg umiddelbart mene du ikke kan fuldføre dit taxi kørekort i Danmark

Besvaret
Nu er jeg selv igang med at tage kørekort.. Mangler bare køreprøven..:scared: Min kørelærer sagde til mig fra starten, at jeg IKKE kunne flytte til Sverige før jeg var færdig med at tage det kørekort. Man skal nemlig bo i det land man tager kørekort i. Så derfor vil jeg umiddelbart mene du ikke kan fuldføre dit taxi kørekort i Danmark
Flyt adresse til dk proforma, og tag kortet, flyt tilbage når det er kommet med posten hos eksempel dine forældre, eneste minus, ikke noget med at køre i din mercedes mens du er ved at atge kortet :-(
Besvaret
Flyt adresse til dk proforma' date=' og tag kortet, flyt tilbage når det er kommet med posten hos eksempel dine forældre, eneste minus, ikke noget med at køre i din mercedes mens du er ved at atge kortet :-([/quote'] Der er andel osv der skal afhændes for at hun kan flytte herover så hun kan lige så godt vente den mdr endnu inden hun rykker herover.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...