Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg er en ung fyr på 19 der går og tænker på at købe/leje hus i sverige. Grunden er selvfølgelig BIL! og det er her jeg vil høre jer ad... Jeg har hørt at man skal opholde sig i sverige i 3 år for at kunne købe svensk bil.. det passer da ikke? Jeg skal studere i DK men som sagt bo Sverige... Og ang. svenske fritidshuse... må man bo permanent i dem?

Besvaret
Hej, jeg er en ung fyr på 19 der går og tænker på at købe/leje hus i sverige. Grunden er selvfølgelig BIL! og det er her jeg vil høre jer ad... Jeg har hørt at man skal opholde sig i sverige i 3 år for at kunne købe svensk bil.. det passer da ikke? Jeg skal studere i DK men som sagt bo Sverige... Og ang. svenske fritidshuse... må man bo permanent i dem?
Nej til det første spm - ja til det andet! God fornøjelse
Besvaret
Så jeg kan bare købe svensk bil? jeg kan bare købe et billigt fritidshus/kolonihavehus og bo? cool
Nemlig, ja... DU skal bare flytte din folkeregisteradresse til Sverige og faktisk bo her! Husk at få en kolonihave med p-plads til bilen! :th2:
Besvaret
Nemlig, ja... DU skal bare flytte din folkeregisteradresse til Sverige og faktisk bo her! Husk at få en kolonihave med p-plads til bilen! :th2:
Så skal jeg have et lille billigt hus og min Smart Roadster :-) (køre Smart nu) hehe
Besvaret

Et andet lille spørsmål som at der trænger sig på! Det er ang. kørsel/befodring... Når man arbejder/studere i DK trækker man jo bare befodringen fra af antal kørte Kilometer... Med hvad med mer udgiften til bro/færge? kan man trække noget af det fra? Mvh. Emil

Guest Supermule
Besvaret

De kigger nu nok lidt på dine indtægter kontra udgifter og vil undre sig over hvorledes du får det til at hænge sammen.... Så mange penge har man heller ikke som studerende....Selvom man har fritidshus i Sverige......

Besvaret
Et andet lille spørsmål som at der trænger sig på! Det er ang. kørsel/befodring... Når man arbejder/studere i DK trækker man jo bare befodringen fra af antal kørte Kilometer... Med hvad med mer udgiften til bro/færge? kan man trække noget af det fra? Mvh. Emil
Som studrende kan du ikke trække befordring fra, til gengæld kan du få rabat på dine rejser. Hvis befordringen gælder arbejde, kan du ud over de klassiske kilometerpenge fradrage 50 kroner pr. passage med bil/MC eller 8 kr. pr. passage med tog. :)
Besvaret

Hvis du vil have flere svar på dit sidste spørgsmål så lav en ny tråd med passende overskrift. Jeg flyttede da jeg ikke havde råd til noget i KBH der var anstændigt. Jeg har til fulde og lidt mere fået hvad jeg forventede. Idag bor bror og morog far i Sverige også. Har boet her i snart 4 år.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...