Emil.m.p Skrevet October 27, 2006 Rapporter Skrevet October 27, 2006 Hej, jeg er en ung fyr på 19 der går og tænker på at købe/leje hus i sverige. Grunden er selvfølgelig BIL! og det er her jeg vil høre jer ad... Jeg har hørt at man skal opholde sig i sverige i 3 år for at kunne købe svensk bil.. det passer da ikke? Jeg skal studere i DK men som sagt bo Sverige... Og ang. svenske fritidshuse... må man bo permanent i dem?
Homer Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Hej, jeg er en ung fyr på 19 der går og tænker på at købe/leje hus i sverige. Grunden er selvfølgelig BIL! og det er her jeg vil høre jer ad... Jeg har hørt at man skal opholde sig i sverige i 3 år for at kunne købe svensk bil.. det passer da ikke? Jeg skal studere i DK men som sagt bo Sverige... Og ang. svenske fritidshuse... må man bo permanent i dem? Nej til det første spm - ja til det andet! God fornøjelse
Emil.m.p Besvaret October 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2006 Så jeg kan bare købe svensk bil? jeg kan bare købe et billigt fritidshus/kolonihavehus og bo? cool
Homer Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Så jeg kan bare købe svensk bil? jeg kan bare købe et billigt fritidshus/kolonihavehus og bo? cool Nemlig, ja... DU skal bare flytte din folkeregisteradresse til Sverige og faktisk bo her! Husk at få en kolonihave med p-plads til bilen! :th2:
Emil.m.p Besvaret October 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2006 Nemlig, ja... DU skal bare flytte din folkeregisteradresse til Sverige og faktisk bo her! Husk at få en kolonihave med p-plads til bilen! :th2: Så skal jeg have et lille billigt hus og min Smart Roadster :-) (køre Smart nu) hehe
Gio Besvaret October 27, 2006 Rapporter Besvaret October 27, 2006 Husk nu at mange kolonihaver får lukket for vandet november->marts ca. *brrr* :o
Emil.m.p Besvaret October 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2006 Det skal da med i overvejelserne... hehe
Emil.m.p Besvaret October 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2006 Et andet lille spørsmål som at der trænger sig på! Det er ang. kørsel/befodring... Når man arbejder/studere i DK trækker man jo bare befodringen fra af antal kørte Kilometer... Med hvad med mer udgiften til bro/færge? kan man trække noget af det fra? Mvh. Emil
Guest Supermule Besvaret October 29, 2006 Rapporter Besvaret October 29, 2006 De kigger nu nok lidt på dine indtægter kontra udgifter og vil undre sig over hvorledes du får det til at hænge sammen.... Så mange penge har man heller ikke som studerende....Selvom man har fritidshus i Sverige......
Nils Besvaret October 29, 2006 Rapporter Besvaret October 29, 2006 Et andet lille spørsmål som at der trænger sig på! Det er ang. kørsel/befodring... Når man arbejder/studere i DK trækker man jo bare befodringen fra af antal kørte Kilometer... Med hvad med mer udgiften til bro/færge? kan man trække noget af det fra? Mvh. Emil Som studrende kan du ikke trække befordring fra, til gengæld kan du få rabat på dine rejser. Hvis befordringen gælder arbejde, kan du ud over de klassiske kilometerpenge fradrage 50 kroner pr. passage med bil/MC eller 8 kr. pr. passage med tog. :)
Emil.m.p Besvaret October 29, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2006 Jeg stiller et nyt lille spørgsmål.. Alle jer danske som er flyttet til sverige... Hvorfor? hvad var trækkraften? og har i fået det ud af det som i ventede?
BS Besvaret October 29, 2006 Rapporter Besvaret October 29, 2006 Hvis du vil have flere svar på dit sidste spørgsmål så lav en ny tråd med passende overskrift. Jeg flyttede da jeg ikke havde råd til noget i KBH der var anstændigt. Jeg har til fulde og lidt mere fået hvad jeg forventede. Idag bor bror og morog far i Sverige også. Har boet her i snart 4 år.
Guest carspar Besvaret October 29, 2006 Rapporter Besvaret October 29, 2006 Her er 2 rapporter der belyser det du efterlyser. http://osb.oeresundsbron.dk/library/?obj=2593&menu=745 http://osb.oeresundsbron.dk/library/?obj=2606&menu=745 Hav en god dag
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu