Jump to content

Dansk bekatning af svensk boligsalg?

Recommended Posts

Skrevet

Hej derude. Jeg har netop underskrevet papirerne på salget af min bolig i malmö med overtagelse 15 november. Jeg lurer på hvad der sker, hvis jeg flytter tilbage til Kbh. og bliver tilmeldt folkeregisteret inden boligsalget reelt traeder i kraft. Koebsaftalen bliver jo foerst endeligt underskrevet den 15 nov. når pengene overfoeres. Vil jeg så ikke blive beskattet efter danske regler? Jeg ved jo at man kan blive beskattet af dansk boligsalg i Sverige. Hvis det gaelder den ene vej, må det jo også gaelde den anden. Jeg har kigget de forskellige indlaeg igennem, men kan ikke lige finde noget om det. Er der nogen der har erfaring med det? Venlig hilsen Christian

Besvaret

Den har jeg aldrig hørt om - jeg kender en del kolleger, som er er vendt hjem fra fx. London, og vi har også haft nogen udlændinge på "forskerordningen". Jeg har aldrig hørt dem have problemer med dette. Umiddelbart vil jeg mene, at hvis man endelig ryger ind under dansk beskatning, må man kunne bruge parcelhusreglen om at man har boet i den bolig man sælger, hvorfor beskatningsprocenten kun bliver 0%. Læs fx. her http://www.tax.dk/pjecer/salg_hus.htm I Danmark er man åbenbart købmænd nok til at indse, at man ikke skal forhindre folk med store bolig-formuer i at flytte ind i landet, og bruge den i den lokale økonomi. Af en eller anden grund er de svenske myndigheder ikke i stand til at tænke så langt!:rolleye:

Besvaret

Hmmm - jeg mener, at det har været oppe før. Og der var det vist konklusionen, at man blev beskattet i Sverige alligevel selvom man er flyttet til DK. Prøv at søg - jeg har intet konkret at bakke min dårlige hukommelse op med. Men jeg er sikker på at eksperterne svarer lige om lidt.

Besvaret

Ja, hvis spørgsmålet indirekte er, om man slipper for svensk skat ved formelt at flytte til Danmark, så er svaret nej - ellers ville det jo være så nemt. Men husk at søge uppskov. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...