Khil Skrevet November 8, 2006 Rapporter Skrevet November 8, 2006 Hej, Hvad forstår man ved et PERSONBEVIS i Sverige? Jeg har bestilt et svensk personnummer som jeg snart får, er det "personbeviset"? På forhånd tak, Mvh. Khil
Gio Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Hej, Hvad forstår man ved et PERSONBEVIS i Sverige? Jeg har bestilt et svensk personnummer som jeg snart får, er det "personbeviset"? På forhånd tak, Mvh. AmardeepDet kan enten være et ID-kort udstedt af din bank, eller et stykkepapir fra Skatteverket/Folkbokföringen. Med det sidste skal du stadig legitimere dig, da dette bare er et a4-ark med de personlige detaljer.
Guest Trine Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Nej ikke direkte, du får ikke et personnummerbevis som man havde i Danmark tidligere. Det der vel nu er erstattet af sygesikringskortet.. Men det er en god ide med et svensk ID kort, som kørekort eller bank ID. Den procedure er allerede beskrevet herinde. Hvis du bliver bedt om et personnummerbevis i Sverige skal du gå ind på Skatteverket og bestille et der så bliver sendt i posten til din adresse. Så får du et datostemplet dokument med dine oplysninger du kan vedlægge f.eks låneansøgninger, kørekortansøgninger o.lign. Bemærk der kan være flere udgaver af et personnummerbevis afhængig af de oplysninger det skal indeholde.
Khil Besvaret November 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 8, 2006 Tak for svarene. Jeg tager kontakt med skatteverket og bestiller en personbevis. Mvh. Khil
Nils Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Tak for svarene. Jeg tager kontakt med skatteverket og bestiller en personbevis. Mvh. Khil Du behøver ikke kontakte Skatteverket, tror jeg. ;) Du har flyttet adresse til Sverige. Så får du en meddelelse, hvor det vigtigste fremgår nemlig dit personnummer. Det er et personbevis. Personbeviset er bare et a4-ark, hvor der står hvad man hedder og hvilket nummer, man har. Det er ikke et dokument som et pas eller et kørekort, men bare en oplysningsseddel, som man kan printe ud fra nettet eller man kan i hvert fald bestille forskellige sedler til forskelligt brug alt efter hvor meget man vil oplyse om sig selv. :) http://www.skatteverket.se/folkbokforing/personbevisinfo.4.18e1b10334ebe8bc80003671.html
Gio Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Du behøver ikke kontakte Skatteverket' date=' tror jeg. ;)[/quote']Jow jow...dom er hemskt snälla där;) Udover det, så tror jeg at min undskyldning for at nævne Skatteverket er den simple, at de vist deler adresse med Folkbokföringen:rolleyes:
Nils Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Jow jow...dom er hemskt snälla där;) Udover det, så tror jeg at min undskyldning for at nævne Skatteverket er den simple, at de vist deler adresse med Folkbokföringen:rolleyes: Skatteverket deler ikke bare adresse med Folkbokföringen, men ER Folkbokföringen. Men hvad mener du med det du skriver? Hvorfor skulle du undskylde at nævne Skatteverket? Jeg er helt lost. Hvad går jeg glip af?
Gio Besvaret November 8, 2006 Rapporter Besvaret November 8, 2006 Du behøver ikke kontakte Skatteverket' date=' tror jeg.[/quote']
Hoffmeyer Besvaret November 9, 2006 Rapporter Besvaret November 9, 2006 Du behøver ikke kontakte Skatteverket, tror jeg. ;) Du har flyttet adresse til Sverige. Så får du en meddelelse, hvor det vigtigste fremgår nemlig dit personnummer. Det er et personbevis. Ikke helt(bitter personlig erfaring) Hvis personbeviset skal bruges til Skat Udland i DK, så er førstnævnte blot en oplysning af personnummeret. Som Moerke skriver kan personbevis bestilles i flere udgaver via Skatteværkets hjemmeside, og kommer i løbet af ganske få dage. http://skatteverket.se/servicetjanster/bestallningstjansten/personbevis.4.5098f9104ec1b57328000231.html År og fred
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu