Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg har bestået mit taxi køreprøve,men politiet vil ikke udstede mit kørekort pga jeg ikke er folkeregisterede i danmark. det er satanme irreterende og er forvirrende at de kræver det. Hvad skal man gøre?kan man folkeregistere sig i dk hos sin far i kort tid eller skal man klage?

Besvaret
Mon ikke de kan besvare dine spørgsmål her : http://www.taxinaevn.dk/ telefonnummer står på forsiden' date= lettere bliver det ikke
det er ikke så let som du sagde..de siger at jeg ikke få det så længe jeg ikke har folkeadresse i danmark. kan man have to adresser både i dk og sverige. den i dk er midligtidig for mit vedkommende... nogen der kan hjælpe
Besvaret
Hej, Jeg har bestået mit taxi køreprøve,men politiet vil ikke udstede mit kørekort pga jeg ikke er folkeregisterede i danmark. det er satanme irreterende og er forvirrende at de kræver det. Hvad skal man gøre?kan man folkeregistere sig i dk hos sin far i kort tid eller skal man klage?
Har du taget det i dk? For så er der da ikke nogen steder du kan klage, andet end til din kørelærer!!! For du kan ikke tage nogen form for kørekort i dk når du bor i sverige... Og forstår ikke hvorfor du syntes det er forvirrende for det er da almen viden! Du skal tage kørekortet i sverige få dig svensk kørekort, og så tage til taxinævnet i dk og tage deres prøve!
Besvaret
det er ikke så let som du sagde..de siger at jeg ikke få det så længe jeg ikke har folkeadresse i danmark.
Ok, jeg retter mig selv - lettere bliver det ikke at få de rigtige svar på sine spørgsmål :)
Besvaret

nej jeg gider ikke tag det i sverige når jeg har brugt så mange penge på det kort.. det er det meget normalt at have adresser flere steder...dansker har huse i danmark og de køber også huse i Alanya (tyrkiet) det må jeg også kunne for en kort tid..

Besvaret
nej jeg gider ikke tag det i sverige når jeg har brugt så mange penge på det kort.. det er det meget normalt at have adresser flere steder...dansker har huse i danmark og de køber også huse i Alanya (tyrkiet) det må jeg også kunne for en kort tid..
nej det er ikke normalt at have folk registre adresse flere steder det kan man ikke. Dem der køber huse i udlandet har jo ikke adresse der. Men du må jo bare "flytte" tilbage til DK, det kan der vel ikke være nogle problemer i ??
Besvaret
...du gider ikke ...., jamen det er der sq da ikke noget, der hedder. Loven er nu en gang sådan, og det må du rette dig efter. Selvom du har en feriebolig i Tyrkiet, betyder det heller ikke, at du kan tage på ferie der i 14 dage og så tage et tyrkisk kørekort, vel. Hvorfor bruger du overhovedet tid og energi på at spørge om alle de ting her i Debatten, når du alligevel ikke vil rette dig efter de svar, du får? :confused: Er det kun for at "lave ballade"?
Besvaret
Har du ikke en kørelærer i Dk??? Hvorfor fanden henvender du dig så ikke til ham? Han må da kende reglerne og vide at du ikke kan erhverve dig kørekort i dk! Du har spildt dine penge for loven er sådan og selvom du flytter tilbage skal du tage en ny køreprøve!
Besvaret
nej det er ikke normalt at have folk registre adresse flere steder det kan man ikke. Dem der køber huse i udlandet har jo ikke adresse der. Men du må jo bare "flytte" tilbage til DK, det kan der vel ikke være nogle problemer i ??
tak for jeres svar..grunden til jeg skriver er at jeg vil have hjælp ellers havde jeg ikke skrevet herinde joo...
Besvaret

uhh jeg må være i godt humør i dag !!! Hvad gælder din lejl så er det jo heller ikke noget folk herinde kan hjælpe dig med, der må du jo høre i din bolig forening, om der er bopælspligt, eller din udlejer hvis det er en fremleje om du må komme tilbage til den. Ellers er din eneste mulighed at fraflytte den, flytte til dk og så flytte "retur" igen. Men som så mange andre gentagne gange har sagt hvorfor spørg du ikke din kørelære, han må da have vist at du var "bosat" i Sverige? og derfor vist at han bare hev penge op af din lomme på dig....da man ikke kan få kortet uden at have bopæls adresse i DK.

Besvaret
tak for jeres svar..grunden til jeg skriver er at jeg vil have hjælp ellers havde jeg ikke skrevet herinde joo...
Også undres man over hvorfor dig og din kosmiske tvilling Erkan stiller samme spørgsmål igen og igen og igen og igen, og endog beviser I overhovedet ikke lytter til hvad der svares....
Besvaret
rolig drenge..er bare lidt sur over at jeg ikke kan få det kort når jeg har brugt penge og tid på det..så ærger man sig som sagt :(
Jeg kan godt forstå dig, og ville egentlig være mest sur på kørelæreren. Han burde vide at du ville spilde en masse penge !!! Men, "flyt" tilbage til DK og ta' køreprøven igen. Du behøver jo ikke køretimer og lign... Kun en ny prøve
Besvaret
rolig drenge..er bare lidt sur over at jeg ikke kan få det kort når jeg har brugt penge og tid på det..så ærger man sig som sagt :(
Men det blev jo sagt til dig at du ikke kunne!!!!!!!!!!! Du har ikke ret til at ærge dig over noget du godt vidste ikke kunne lade sig gøre fra start af. Så fat det dog:mad:
Besvaret

Det havde også været noget billigere og smartere at tage det i sverige, for der skal du bare have 12 timers teoretisk undervisning, en teori prøve og så er den hjemme for ca. 3000 sek. Og så daffer man bare til taxinævnet i dk, består deres lille skriftlige prøve og vups så er den hjemme!

Besvaret

tak for oplysningerne..brugt 4000 kr for den kørekort i dk..er igang med at undersøge om jeg kan beholde min bopæl her i sverige men jeg har adresse i danmark indtil jeg får mit kørekort. men tak til alle jer sammen mens min dag er ødelagt... :) takker alle..

Besvaret

Op med humøret !. Det lyder lidt underligt det hele. En af grundpillerne i vores fælleskab her i Europa er arbejdskraftens fri bevægelighed. Du må korrigere mig hvis jeg er forkert - men jeg forstår det således: Du har taget et erhvervskørekort i Danmark. Dette kort giver adgang til at køre hyrevogn i Danmark. Du kan ikke få udstedt kørekortet da du nu har bopæl i Sverige og derfor skal have svensk kørekort som os andre. Kan du ikke bede om at få et midlertidigt dansk erhvervskørekort i Danmark og derefter tage til sverige og få deres variant af det samme (dvs. taxakørekort eller hvad det hedder i sverige) Derefter tage arbejde som taxachauffør i København med dit Svenske kørekort ? Man kan vel ikke fra dansk side hævde at du ikke er velklassificeret, da du jo har bestået de danske krav og ikke kommer med en , ikke merit givende, discountudgave af et erhvervskørekort fra udlandet. Hvis du ikke kan det - er afslaget efter min bedste overbevisning i strid med EU-retten hvor denne problematik er meget klassisk. (Danmark har f.eks. brokket sig over Frankrigs regler om hvem der må værer skiinstruktører i Frankrig) Hvis ovenstående holder nogenlunde stik synes jeg du skal henvende dig hos Københavns Retshjælp (som er gratis), for at få belyst sagen bedre. http://www.retshjaelpen.dk/ m.v.h. Futz

Besvaret
Op med humøret !. Det lyder lidt underligt det hele. En af grundpillerne i vores fælleskab her i Europa er arbejdskraftens fri bevægelighed. Du må korrigere mig hvis jeg er forkert - men jeg forstår det således: Du har taget et erhvervskørekort i Danmark. Dette kort giver adgang til at køre hyrevogn i Danmark. Du kan ikke få udstedt kørekortet da du nu har bopæl i Sverige og derfor skal have svensk kørekort som os andre. Kan du ikke bede om at få et midlertidigt dansk erhvervskørekort i Danmark og derefter tage til sverige og få deres variant af det samme (dvs. taxakørekort eller hvad det hedder i sverige) Derefter tage arbejde som taxachauffør i København med dit Svenske kørekort ? Hvis du ikke kan det - er afslaget efter min bedste overbevisning i strid med EU-retten hvor denne problematik er meget klassisk. (Danmark har f.eks. brokket sig over Frankrigs regler om hvem der må værer skiinstruktører i Frankrig) Hvis ovenstående holder nogenlunde stik synes jeg du skal henvende dig hos Københavns Retshjælp (som er gratis), for at få belyst sagen bedre. http://www.retshjaelpen.dk/ m.v.h. Futz
Den holder da ikke helt den du kommer med der! For du kan som hovedregel ikke tage kørekort i et andet land end det du bor i! Ellers ville alle sqda tage til østeuropa og tage deres kørekort på en time med et par tussebasser på lommen!
Besvaret
Den holder da ikke helt den du kommer med der! For du kan som hovedregel ikke tage kørekort i et andet land end det du bor i! !
Hvorfor i alverden ikke - Man accepterer f.eks. at folk uddanner sig til pilot i udlandet, så hvorfor ikke kørekort til taxi. Men det er jo ikke tale om at nogen har forsøgt at omgå noget, for i denne sag drejer spørgsmålset sig ikke om uddannelsens saglighed da den jo er taget i Danmark. Diskussionen drejer sig jo om formalia vedr. førerbevisets oprindelsesland i sig selv og ikke den bagvedliggende uddannelse, som begrundelse for nogen restriktioner i den fri ret til erhverv og arbejdskraftens fir bevægelighed. Så vidt jeg husker havde franskmændende lavet et skipas til instruktører som man kun kunne få hvis man boede i Frankrig, således at f.eks. danske guider ikke lovligt kunne undervise - det blev tilsidesat.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...