Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hvorfor i alverden ikke
Tja... man kan heller ikke stemme til folketingsvalg i DK... Mange regler er underlige, men det ændre jo ikke på reglerne, vel ??? Så'n er det, det havde Emre også fået at vide for lang tid siden.... at man syntes det er urimeligt er sådan set fløjtende ligegyldigt... Man kan ikke, og længere er den ikke..... that's it...slut prut finale...
Besvaret

Har lige læst loven vedr. Taxakørsels beviling og der er et krav om bopæl i Danmark, men det gælder ikke for dig - kræv at få et kort http://209.85.129.104/search?q=cache:str_LLDOHkoJ:www.folketinget.dk/Samling/19981/udvbilag/TRU/L45_bilag24.htm+taxik%C3%B8rsel+bop%C3%A6l+i+danmark&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=6 Svar: I høringssvaret af 2. november 1998 fra Dansk Taxi Forbund anføres det, at bopælskravet for chauffører allerede nu opleves som et problem, hvorfor det foreslås at ændre Trafikministeriets bekendtgørelse nr. 249 af 24. april 1998 om taxikørsel m.v., således at førere ikke fremover skal have bopæl her i landet. Det oplyses af Dansk Taxi Forbund, at ganske mange chauffører fra Nordsjælland og Storkøbenhavn bor i Sverige, hvorfor disse personer vil miste deres arbejde, ligesom vognmændene vil opleve det som endnu sværere at få chauffører. Efter lovforslagets § 1, nr. 6 (ny § 4 a) skal førere have bopæl her i landet, hvilket, som også anført af Dansk Taxi Forbund, ikke indebærer nogen ændring af retstilstanden, men alene en præcisering i selve loven af de betingelser, der skal være opfyldt for at kunne opnå godkendelse som fører. Det bemærkes i den forbindelse, at bopælskravet efter taxilovens § 3, stk. 2, bortfalder, i det omfang dette følger af international aftale eller regler fastsat af trafikministeren. Som følge heraf er EØS-borgere (herunder EU-borgere og nordiske statsborgere), som ønsker at føre køretøjer omfattet af taxiloven, ikke omfattet af bopælskravet. 3. landsborgere, som er bosat i et andet EU-medlemsland, kan som udgangspunkt ikke påberåbe sig fællesskabsreglerne om arbejdstageres frie bevægelighed, og disse skal således have bopæl her i landet for at opnå godkendelse som fører. Dog kan 3. landsborgere med bopæl i et andet EU-medlemsland opnå godkendelse som fører, såfremt de indirekte kan påberåbe sig fællesskabsreglerne som følge af dobbelt statsborgerskab eller en nærmere tilknytning til en person med EU-statsborgerskab, eller såfremt der er indgået en associeringsaftale med det land, hvor den pågældende 3. landsborger har statsborgerskab, og der i aftalen er indeholdt aftale om, a t fællesskabsreglerne om arbejdstageres frie bevægelighed finder anvendelse. Der findes derfor ikke behov for ændringer vedrørende betingelserne om bopæl. Spørgsmål 18:

Besvaret
Har lige læst loven vedr. Taxakørsels beviling og der er et krav om bopæl i Danmark, men det gælder ikke for dig - kræv at få et kort http://209.85.129.104/search?q=cache:str_LLDOHkoJ:www.folketinget.dk/Samling/19981/udvbilag/TRU/L45_bilag24.htm+taxik%C3%B8rsel+bop%C3%A6l+i+danmark&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=6 Svar: I høringssvaret af 2. november 1998 fra Dansk Taxi Forbund anføres det, at bopælskravet for chauffører allerede nu opleves som et problem, hvorfor det foreslås at ændre Trafikministeriets bekendtgørelse nr. 249 af 24. april 1998 om taxikørsel m.v., således at førere ikke fremover skal have bopæl her i landet. Det oplyses af Dansk Taxi Forbund, at ganske mange chauffører fra Nordsjælland og Storkøbenhavn bor i Sverige, hvorfor disse personer vil miste deres arbejde, ligesom vognmændene vil opleve det som endnu sværere at få chauffører. Efter lovforslagets § 1, nr. 6 (ny § 4 a) skal førere have bopæl her i landet, hvilket, som også anført af Dansk Taxi Forbund, ikke indebærer nogen ændring af retstilstanden, men alene en præcisering i selve loven af de betingelser, der skal være opfyldt for at kunne opnå godkendelse som fører. Det bemærkes i den forbindelse, at bopælskravet efter taxilovens § 3, stk. 2, bortfalder, i det omfang dette følger af international aftale eller regler fastsat af trafikministeren. Som følge heraf er EØS-borgere (herunder EU-borgere og nordiske statsborgere), som ønsker at føre køretøjer omfattet af taxiloven, ikke omfattet af bopælskravet. 3. landsborgere, som er bosat i et andet EU-medlemsland, kan som udgangspunkt ikke påberåbe sig fællesskabsreglerne om arbejdstageres frie bevægelighed, og disse skal således have bopæl her i landet for at opnå godkendelse som fører. Dog kan 3. landsborgere med bopæl i et andet EU-medlemsland opnå godkendelse som fører, såfremt de indirekte kan påberåbe sig fællesskabsreglerne som følge af dobbelt statsborgerskab eller en nærmere tilknytning til en person med EU-statsborgerskab, eller såfremt der er indgået en associeringsaftale med det land, hvor den pågældende 3. landsborger har statsborgerskab, og der i aftalen er indeholdt aftale om, a t fællesskabsreglerne om arbejdstageres frie bevægelighed finder anvendelse. Der findes derfor ikke behov for ændringer vedrørende betingelserne om bopæl. Spørgsmål 18:
Det har jo ikke en skid at gøre med KØREKORTET som det her handler om!!! Førerkort og kørekort er 2 forskellige ting i den her sammenhæng. Førerkort skal du tage ved en prøve hos københavns taxinævn, der må du bo hvor du vil! Kørekort hører under rigspolitiet og der er der nu engang de regler der er! Du kan og forstå det nu, ikke tage kørekort være sig det er erhvervskort eller knallertkørekort i Dk, når du bor i udlandet!!!
Besvaret
prøver at vise det til politien imorgen og se hvilken respons jeg får..tak for hjælpen..
Besvaret
ja men det er dårlig regler synes jeg også..manden er startet i dk men han boede i dk... men der er ikke så meget at gøre.søg en advokat..
prøver at vise det til politien imorgen og se hvilken respons jeg får..tak for hjælpen..
Erkan/Emre...er i brødre? (offtopic, i know...men nu må vi få det slået fast, så vi ikke skal sidde her og få kaffen galt i halsen hele tiden ;))
Besvaret
nej hvorfor?
Fordi du altid poster hjemme fra brormands pc. Jeg var bare nysgerrig. Du har jo snart boet her et stykke tid - og jeg véd selv hvor svært det er at undvære en internetforbindelse hjemme.
Besvaret
Fordi du altid poster hjemme fra brormands pc. Jeg var bare nysgerrig. Du har jo snart boet her et stykke tid - og jeg véd selv hvor svært det er at undvære en internetforbindelse hjemme.
Haha det lukkede vist munden på ham, og lad os så håbe den forbliver lukket!
Besvaret
Haha det lukkede vist munden på ham' date=' og lad os så håbe den forbliver lukket![/quote']Njah...det var nu ikke meningen at "lukke munden" på nogen. Jeg undrer mig bare over hvorfor to meget ens lydende brugere altid poster fra samme danske ip. Men når de er brødre, så er der jo ingen ko på isen. Og at Emre hele tiden må køre til Vallensbæk for at poste indlæg via hans brors pc må sgu´ da være træls. Serenadgatan har da ellers noget bolig-net de fleste steder, har de ikke? Internet med fart på til en billig penge. Præcis som MB´er fra Tyskland :th2:
Guest michaelbo
Besvaret
Njah...det var nu ikke meningen at "lukke munden" på nogen. Jeg undrer mig bare over hvorfor to meget ens lydende brugere altid poster fra samme danske ip. Men når de er brødre, så er der jo ingen ko på isen. Og at Emre hele tiden må køre til Vallensbæk for at poste indlæg via hans brors pc må sgu´ da være træls. Serenadgatan har da ellers noget bolig-net de fleste steder, har de ikke? Internet med fart på til en billig penge. Præcis som MB´er fra Tyskland :th2:
Det er sikkert helt almindeligt i mange kredse, Gio. Problemet ved den slags interfamiliære hjælpsomhed er bare at den let kan misforstås og at folk vil komme til de helt forkerte konklusioner, når du stiller det så så underfundigt op , og det er da ikke helt retfærdigt
Besvaret
Det er sikkert helt almindeligt i mange kredse' date=' Gio. Problemet ved den slags interfamiliære hjælpsomhed er bare at den let kan misforstås og at folk vil komme til de helt forkerte konklusioner, når du stiller det så så underfundigt op , og det er da ikke helt retfærdigt[/quote']Point taken :thumbup:
Besvaret
Njah...det var nu ikke meningen at "lukke munden" på nogen. Jeg undrer mig bare over hvorfor to meget ens lydende brugere altid poster fra samme danske ip. Men når de er brødre, så er der jo ingen ko på isen. Og at Emre hele tiden må køre til Vallensbæk for at poste indlæg via hans brors pc må sgu´ da være træls. Serenadgatan har da ellers noget bolig-net de fleste steder, har de ikke? Internet med fart på til en billig penge. Præcis som MB´er fra Tyskland :th2:
Damn!! Kan du så også følge med i at jeg rent faktisk ikke laver en skid fornuftigt på mit arbejde??:scared: Må vist hellere sikre mig at Mr. Burns ikke læser med herinde!! :)
Besvaret
Serenadgatan har da ellers noget bolig-net de fleste steder, har de ikke? Internet med fart på til en billig penge. Præcis som MB´er fra Tyskland :th2:
Mjoooo... og så alligevel ikke :laugh: de har fibernet - SIGER de... jeg har bare ikke fået noget endnu... til gengæld får jeg regninger fra dem ;)
Besvaret

med hensyn til mit kørekort har jeg hyret en advokat, da hvergang jeg bestilte prøve var min bopæl ikke i danmark og jeg vil kræve penge tilbage, da på deres system kunne de godt se at jeg ikke boede i danmark.. det ved politiet godt men det er en fejl fra deres side mener vi. de kunne have afvist mig, men de tjente penge på mig.da jeg startede med kortet boede jeg i danmark, men halvvejs flyttede jeg ud af dk..så må vi se hvad advokaten kan gøre for mig...håber det bedste..enten giver de kortet eller giver mine penge retur...

Besvaret
med hensyn til mit kørekort har jeg hyret en advokat' date=' da hvergang jeg bestilte prøve var min bopæl ikke i danmark og jeg vil kræve penge tilbage, da på deres system kunne de godt se at jeg ikke boede i danmark.. det ved politiet godt men det er en fejl fra deres side mener vi. de kunne have afvist mig, men de tjente penge på mig.da jeg startede med kortet boede jeg i danmark, men halvvejs flyttede jeg ud af dk..så må vi se hvad advokaten kan gøre for mig...håber det bedste..enten giver de kortet eller giver mine penge retur...[/quote'] Men hvis du boede i DK fra starten af er det da ikke deres skyld at du flytter midt i en uddannelse. Det er jo dig selv der skal meddele det !!! Tror det är kört för dig kompis :)
Besvaret

nej faktisk ikke for deres system er opdaterede med at jeg flyttede ud..de plejer at afvise folk med uden bopæl i dk..jeg har bestilt mange prøver og aflyst, så de har ikke gjort deres job ordenligt..jeg har taget alle prøver og så vil de ikke gi mig mit kort...vi må se :)

Besvaret
nej faktisk ikke for deres system er opdaterede med at jeg flyttede ud..de plejer at afvise folk med uden bopæl i dk..jeg har bestilt mange prøver og aflyst' date=' så de har ikke gjort deres job ordenligt..jeg har taget alle prøver og så vil de ikke gi mig mit kort...vi må se :)[/quote'] Jamen det lyder til at der bliver brugt flere skatte kroner på noget meget fornuftigt:rolleye:
Besvaret

Man må sandelig håbe for dig, at din modpart ikke læser, hvad der skrives i dette forum, hvor adskillige venlige mennesker adskillige gange har fortalt dig, at du ikke kunne tage kørekort i DK, når du bor i S :rolleye: Eller har jeg læst forkert :rolleyes:

• 1 month later...
Besvaret
Man må sandelig håbe for dig, at din modpart ikke læser, hvad der skrives i dette forum, hvor adskillige venlige mennesker adskillige gange har fortalt dig, at du ikke kunne tage kørekort i DK, når du bor i S :rolleye: Eller har jeg læst forkert :rolleyes:
efter at have læst regler vdre indflytning til danmark og ind sverige igen, har jeg læst at man kan bliver afvist af den svenske kommune pga den korte índ- og udflytning fx i mdr tid. hvad kan man gøre for at ikke blive afvist?hvis man så bliver afvist hvordan kan man klage el gør noget andet?
Besvaret
efter at have læst regler vdre indflytning til danmark og ind sverige igen' date=' har jeg læst at man kan bliver afvist af den svenske kommune pga den korte índ- og udflytning fx i mdr tid. hvad kan man gøre for at ikke blive afvist?hvis man så bliver afvist hvordan kan man klage el gør noget andet?[/quote'] Hvis du bliver afvist fra Sverige er du nødt til at opholde dig i et tredje land, som f.eks. Polen, i mindst 18 måneder før du må komme tilbage. Mens du er i Polen kan du klage til julemanden på Grønland. Du kan også gemme dig på Christiania og lade som om du har været i et tredje land.
Besvaret
:rolleye:
Hvis du bliver afvist fra Sverige er du nødt til at opholde dig i et tredje land, som f.eks. Polen, i mindst 18 måneder før du må komme tilbage. Mens du er i Polen kan du klage til julemanden på Grønland. Du kan også gemme dig på Christiania og lade som om du har været i et tredje land.
Har faktisk hørt det er sat ned til 12 mdr ! :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...