Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hjælp jeg har ingen undetekster på min phillips DTR320 digital modtager, er der nogen af jer som har samme problemer?. Eller må jeg simpelthen ud og investere i en ny og bedre model?

Besvaret

Set-Up Du skal ind i set-up menuen, ved ikke præcist hvor det er på en Philips, da vi har købt en Thomson. Mener det ligger under: Menu/Installation og så evt. Box på at kigge undermenuerne igennem. Husk det skal være svensk der er 1 prio, og 2 kan du sætte til DK.

Besvaret

tjaa oki, har desværre prøvet alt!, osse lige talt med phillips hotline, som fortalte mig at selve boksen intet fejler da jeg uden problmer kan se undertekster på SE tv det hele bunder sikkert i et signalproblem fra DK sendestationen.

Besvaret

Hej. Som ekspert på dette område, vil jeg mene at hvis det er en box du har købt uden for dk, supporter den ikke tekster. Så du må ud og købe en ny box, helst i DK. Kan anbefale brainwave 2000/3000. Teksterne fra de svenske kanaler, er i billedet fra senderen, alså ikke nogle boxen generere. Kender ikke din box, så overstående er forudsat du ser tv via din egen antenne. -Claus-

Besvaret
Hej. Som ekspert på dette område, vil jeg mene at hvis det er en box du har købt uden for dk, supporter den ikke tekster. Så du må ud og købe en ny box, helst i DK. Kan anbefale brainwave 2000/3000. Teksterne fra de svenske kanaler, er i billedet fra senderen, alså ikke nogle boxen generere. Kender ikke din box, så overstående er forudsat du ser tv via din egen antenne. -Claus-
Sikke da noget bull....! Jeg har købt min box heri sverige og får fint undertexter med fra både dr2 og tv2 via min digiantenne!
Besvaret

hehe ikke helt :) du har bare været heldig og købe en box som understøtter de tekst system man bruger på TV2 og DR. I .SE bruger man ikke dvbt undertekster mere, men sender dem ud sammen med billeder, dvs at der er åbnet op for at sælge billige tyske modtagere i Sverige. I Tyskland sender man også kun tekster sammen med billedet, så derfor :) Men hvis man ikke får tekster på DR1/2 og TV2 eller måske kun DR og ikke TV2 eller omvendt, er det nok fordi boxen ikke understøtter dvbt tekster eller ikke har den korrkte standard af dvbt tekster. -Claus-

• 2 weeks later...
Besvaret
Hvordan får helt præcist dansk tv-signal ned? Køber i sådan en digital-box, og så ellers en stueantenne? Hvad kan man modtage? Jeg sidder pt. med DR1 og TV2 via ComHem... Ville gerne på sigt have noget TvDanmark etc, men det går vel kun at få til Sverige via parabol? Mvh. Martin
  • 3 weeks later...
Besvaret

Digiboxen dur kun til Digitale signaler via antenne, visse steder på tdc kabel tv kan visse boxe også se dr1,dr2 og tv2, uden man har sin egen antenne, men det er ikke lige til at få til at due, ikke alle boxe kan gøre det, og der skal stilles lidt på frekvenserne i selve boxen osv. Har kun hørt det fra Triax ikke prøvet det.... Du får dr1/2 og tv2, men regn med en udendørs antenne i sverige, hvis du bor i nærheden af roskilde, kan du godt bruge en stueantenne, det kan du også i lyngby ved jeg. TV danmark er der ikke noget der hedder mere, de hedder kanal 4 og 5. De fås snart kun via parabol, du skal have et canal digital abonnement, og mindst en lokal pakke, dog kan lokal pakken ikke svare sig, så sats på family pakken. Og tegn gerne abonnementet inden 31/12, da priserne stiger 1/1, visse hardware typer vil man kunne tegne family til 199 også efter 1/1, men mener kun det er til 31/1. Anyway du kan ikke tegne et dansk canal digital abonnement, hvis du bor i sverige. -Claus-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...