Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg flytter jo nok til SE næste år. Jeg har kigget lidt på en Opel speedster enten 2.2 eller 2.0 turbo. Jeg kan ikke finde så mange 2.0 Turbo på svenske sider, kun haft held på tyske. Bilen står std vis den bliver hentet der nede, er der så nogle problemer med at få den til SE? Koster det bare reg på 1200-1300 kr? Og så tilsidst... Kan jeg overhoved forsikring nogle af de 2 motore? 20 år.. til den tid 2½ år skadefri kørelsel?

Besvaret

Du kan altid forsikre dem. Det er bare et spørgsmål om pris. Du skal have din bil synet når du tager den til SE. Men søg på emnet herinde for det er beskrevet en del gange før.

Besvaret
Ok' date=' men hvordan tjekker jeg op på forsikring, har hørt jeg ikke bare kan ringe eller skrive dem en mail som i dk.[/quote'] Hvad med at vente til du flytter herover ?? Men, 20 år og Opel Speedster = +25,000sek i forsikring (mit gæt)
Besvaret
Hvad med at vente til du flytter herover ?? Men, 20 år og Opel Speedster = +25,000sek i forsikring (mit gæt)
Ville jo være meget rart med at gæt på hvad den evt ville koste i forsikring. Om man skal droppe bilen med det samme og finde på noget andet. Jeg havde regnet med 20-25k sek for en turbo...
Besvaret
Ville jo være meget rart med at gæt på hvad den evt ville koste i forsikring. Om man skal droppe bilen med det samme og finde på noget andet. Jeg havde regnet med 20-25k sek for en turbo...
Du skal også passe på at det ikke bliver for dyrt at ha sådan en bil, har du prövet at regne ud hvad det kommer til at koste alt i alt ??
Besvaret
Du skal også passe på at det ikke bliver for dyrt at ha sådan en bil' date=' har du prövet at regne ud hvad det kommer til at koste alt i alt ??[/quote'] Ja det er jo lige det... Bilen koster 230-280k sek, og så forsikring oven i. resevedele er den ikke så dyr i det er jo opel (og så vidst jeg husker en astra motor der ligger i). Bilen går vel 8 på literen ved pæn kørsel (mener jeg, jeg har læst). Tror bilen kommer til at rulle omkring 50-75 km om dagen (til og fra arbejde)
Besvaret
...hvordan tjekker jeg op på forsikring, har hørt jeg ikke bare kan ringe eller skrive dem en mail som i dk
Nope, man skal have en nr. plade at referere til. Så du finder en tilsvarende bil i trafikken eller på nettet og anvender blot informationen (nr. pladen) fra den. Fungerer helt perfekt - og alle er glade... www.bytbil.com
Besvaret
Nope, man skal have en nr. plade at referere til. Så du finder en tilsvarende bil i trafikken eller på nettet og anvender blot informationen (nr. pladen) fra den. Fungerer helt perfekt - og alle er glade... www.bytbil.com
Jeg har fundet denne: TWA 645 <- det skulle gerne være en 2.0 Turbo Og denne: UXY 576 <- skulle gerne være en 2.2 Hvem skal jeg kontakte? Hvad for et forsikringselskab er mest venlige ved unge mennesker. Er jo som sagt kun 20.
Besvaret
Hvem skal jeg kontakte? Hvad for et forsikringselskab er mest venlige ved unge mennesker. Er jo som sagt kun 20.
Det er min knægt også, og han kunne få en forsikring i IF og Salus - importbil eller ej... (uden betydning dér)
Besvaret
Jeg har fundet denne: TWA 645 <- det skulle gerne være en 2.0 Turbo Og denne: UXY 576 <- skulle gerne være en 2.2 Hvem skal jeg kontakte? Hvad for et forsikringselskab er mest venlige ved unge mennesker. Er jo som sagt kun 20.
Du har kun et "lille" problem, det er at du ikke kan få hjælp/pris før du har et svensk person nr.
Besvaret
Du har kun et "lille" problem' date=' det er at du ikke kan få hjælp/pris før du har et svensk person nr.[/quote']...samt en svensk adresse inkl. parkeringsforhold. Forsikringen kan ikke udregnes uden denne.
Besvaret
...samt en svensk adresse inkl. parkeringsforhold. Forsikringen kan ikke udregnes uden denne.
Ja, men det har du jo når du har et cpr nr :) Så med andre ord glem at finde en korrekt pris, før du er flytte over ! Det nærmeste du kan komme er at finde en der bor i det område du vil, og som har samme aldre! Men du kan stadigvæk ikke regne med det 100%
Besvaret
Det er min knægt også, og han kunne få en forsikring i IF og Salus - importbil eller ej... (uden betydning dér)
Ehm, ved kan ikke lige finde frem til deres internetsider. Kan du evt henvise til nogle links. Men skidt, ville bare gerne høre hvad sådan en bil kommer til at ligge på i forsikring sådan ca. vis prisen er for høj bliver den droppet. Ang personnr... Skal man have et svensk personnr? beholder man ikke sit danske?
Besvaret
Ang personnr... Skal man have et svensk personnr? beholder man ikke sit danske?
Du får et svensk cpr-nummer så snart du flytter herover. Hvis du senere vender tilbage til DK, så får du dit gamle danske cpr-nummer "tilbage". Hopper du til Sverige igen senere, så venter, igen, dit oprindelig nummer på dig hér.
Besvaret
Du får et svensk cpr-nummer så snart du flytter herover. Hvis du senere vender tilbage til DK' date=' så får du dit gamle danske cpr-nummer "tilbage". Hopper du til Sverige igen senere, så venter, igen, dit oprindelig nummer på dig hér.[/quote'] ok ;)... Nu jeg lige har dig... Hva med læge?... Man kan vel bruge sin danske læge når man betaler skat i dk?
Besvaret
Perfekt, bruger man så bare sit svenske cpr?
Inden Gio og Miriam helt ødelægger dit humør vedr. bilens forsikring, er der ingen problemer ved IF forsikring - du kan godt få en pris vha. af et fiktivt person nr. Det gjorde vi...
Besvaret
Perfekt' date=' bruger man så bare sit svenske cpr?[/quote']Ok...nu falder hammeren: BRUG SØGEFUNKTIONEN! :D Desuden er du i "Bil, MC og Båd"-kategorien. Så medmindre det er en læge til din bil du har brug for, så er du på glatis. Hvis du sørger for at stille dine spørgsmål i rette kategori, så bliver de så meget nemmere for dig at finde igen senere, samt for andre der søger rundt efter relevant information herinde.
Besvaret
Inden Gio og Miriam helt ødelægger dit humør vedr. bilens forsikring' date=' er der ingen problemer ved IF forsikring - du kan godt få en pris vha. af et fiktivt person nr. Det gjorde vi...[/quote'] Kan du evt hjælpe mig her, er ikke så skap til svensk endnu.
Besvaret
Inden Gio og Miriam helt ødelægger dit humør vedr. bilens forsikring' date=' er der ingen problemer ved IF forsikring - du kan godt få en pris vha. af et fiktivt person nr. Det gjorde vi...[/quote']Se, dén var så ny! :eek: Enten var det en sulten sælger, eller også havde i, som minimum, en adresse der skulle flyttes til da i ringede og spurgte på priser. En forespørgsel på forsikringspris kan ikke bruges til en potte t** uden information om hvor bilen kommer til at "bo".
Besvaret
Enten var det en sulten sælger, eller også havde i, som minimum, en adresse der skulle flyttes til da i ringede og spurgte på priser. En forespørgsel på forsikringspris kan ikke bruges til en potte t** uden information om hvor bilen kommer til at "bo".
Det har jeg nu skrevet om før. Vi havde en adresse, men ikke flyttet endnu. Forsikringsmanden vi mailede med, var afdelingschef hos IF. Han har iøvrigt hjulpet mig "utraditionelt" flere gange :)
Besvaret
Det har jeg nu skrevet om før.
Hvis du vidste hvor mange indlæg jeg læser om dagen ;)
Vi havde en adresse, men ikke flyttet endnu. Forsikringsmanden vi mailede med, var afdelingschef hos IF. Han har iøvrigt hjulpet mig "utraditionelt" flere gange :)
God service. Men så længe vores gejlede ven ikke har en adresse, så får afdelingsleder hos IF nok pænt svært ved at komme op med en pris. Men det er kun en gisning...eller nærmere en "gut feeling" :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...