coolio Skrevet November 26, 2006 Rapporter Skrevet November 26, 2006 Er lidt nysgerrig her, når i rejser med de svenske busser, skanetrafiken, feks fra mobilia til malmø syd, og i er 2 voksne med de blå mds øresundskort(danske) jeres barn er feks 9 år, betaler i så penge for at barnet kan køre med bussen osse?, eller kører barnet med gratis på de voksnes kort ligesom i DK??, har nemlig lige været oppe at toppes med en svensk chauffør som mente at jeg skulle betale 8kr for barnet selvom vi var 2 voksne med de blå mds kort!, vi kom direkte fra toget, hvor børn kører gratis ifølge mindst 2 voksne betalere. og da dsb og skanetafiken samarbejder mener jeg jo at jeg har ret, hvad siger i?
Stokholm Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=4927
thn Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 så du flytter til et andet land og kommer "op at toppes" med en chauffør fordi du bare går ud fra at reglerne er ens? Er det så ikke lidt pinligt her bagefter når reglerne nu engang ikke er ens? Det er jo ikke ligefrem sådanne situationer der gør vores rygte bedre herovre Mvh Dennis
ulmus Besvaret November 26, 2006 Rapporter Besvaret November 26, 2006 Jeg tror heller ikke på, at børn på 9 år kører gratis med toget. Jeg skulle da i hvert fald betale for mit barnebarn, da hun var 6½.
thn Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Jeg tror heller ikke på' date=' at børn på 9 år kører gratis med toget. Jeg skulle da i hvert fald betale for mit barnebarn, da hun var 6½.[/quote'] jo det gør de så rent faktisk. Jeg har haft min lillebror med da han var 11 http://dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1045152314024&a=Artikel&aid=1044984290716 Mvh Dennis
Skaanebo Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 I er altså galt på den: Børn kan kun tages gratis med i toget over Øresundsbroen, hvis de er under 7 år: "Rejser med børn: Der gælder andre regler for ’gratis børn’ i Øresundstakstsystemet end i den kollektive trafik i Danmark. En voksen kan tage op til 2 børn under 7 år gratis med, når den voksne rejser med følgende billet- og korttyper: Enkelt Øresundsbillet, Retur Øresundsbillet, 5xRetur Øresundsrejser, Øresundskort og SU-Øresundskort. Børn i alderen 7-15 år skal have en Øresundsbillet til børn (ca. 50% i forhold til normalprisen)." Kilde: http://dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1086863243215&a=Artikel&aid=1086863243420&p=Artikel&pid=1086863243420
Dandanell Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 Nej nej nej...... og så for 8 kr. herregud dog, hvad er dit kontonr. så skal jeg med glæder sætte 8 kr. ind. Er lidt nysgerrig her, når i rejser med de svenske busser, skanetrafiken, feks fra mobilia til malmø syd, og i er 2 voksne med de blå mds øresundskort(danske) jeres barn er feks 9 år, betaler i så penge for at barnet kan køre med bussen osse?, eller kører barnet med gratis på de voksnes kort ligesom i DK??, har nemlig lige været oppe at toppes med en svensk chauffør som mente at jeg skulle betale 8kr for barnet selvom vi var 2 voksne med de blå mds kort!, vi kom direkte fra toget, hvor børn kører gratis ifølge mindst 2 voksne betalere. og da dsb og skanetafiken samarbejder mener jeg jo at jeg har ret, hvad siger i?
thn Besvaret November 27, 2006 Rapporter Besvaret November 27, 2006 I er altså galt på den: Børn kan kun tages gratis med i toget over Øresundsbroen, hvis de er under 7 år: "Rejser med børn: Der gælder andre regler for ’gratis børn’ i Øresundstakstsystemet end i den kollektive trafik i Danmark. En voksen kan tage op til 2 børn under 7 år gratis med, når den voksne rejser med følgende billet- og korttyper: Enkelt Øresundsbillet, Retur Øresundsbillet, 5xRetur Øresundsrejser, Øresundskort og SU-Øresundskort. Børn i alderen 7-15 år skal have en Øresundsbillet til børn (ca. 50% i forhold til normalprisen)." Kilde: http://dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1086863243215&a=Artikel&aid=1086863243420&p=Artikel&pid=1086863243420 Er det noget nyt? har købt specifik billet til ham (11 år) fra Struer til Malmø og det eneste han skulle have var en pladsbillet til IC. Togføreren i øresundstoget sagde heller ikke noget, ud over at skulle se hans sygesikring. Men det er også fordi han ligner en på mindst 15 Mvh Dennis
ulmus Besvaret November 28, 2006 Rapporter Besvaret November 28, 2006 Nej, det er ikke noget nyt, men de danske DSB-folk ved ikke bedre, de tror, det er DSB-regler, der gælder. Da jeg havde mit barnebarn med over fra Malmö til KBK., havde jeg løst billet til hende, men en dansk DSB-mand fortalte mig, at det havde jeg da ikke behøvet. På vejen hjem spurgte jeg så en anden DSB-mand, som forklarede reglerne, som er beskrevet nedenfor.
skåning Besvaret July 22, 2007 Rapporter Besvaret July 22, 2007 i skåne körer man som barn til man er 19år.. men er man 2 "voksne" kan man köbe en familie/duobillet og have 3 börn med.. alltså 3 under 19år.. så det lidt sjovt nogle gange når 2 på 19år og så 3 på måske 18år köber en familiebillet.. men sån er det nye bilettsystem i skåne.. og det er skånetrafikens regler der gälder i skåne ikke dsb.. desamme som dsb i danmark.. og så har de lidt fällesregler over broen.. men det jo noget helt andet.. men er der kun 1 voksen ska man köbe barnbillet hvis barnet er over 6år..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu