Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Jeg har besluttet at købe den bostadsrätt jag har lejet de sidste 7 måneder, af ham der ejer bostadsrätten. Han har givet mig nummeret og navnet på sin bankrådgiver og opfordret mig til at kontakte hende da hun ved alt om lejlighedens økonomi. Nu er mit spørgsmål om en bankrådgiver er objektiv og har tavshedspligt? Altså om hun vil varetage hans (sælgerens) interesser i forbindelse med købet hvis jeg bruger hende, og om hun vil fortælle ham om jeg f.eks. kunne låne flere penge, så han vil prøve at presse prisen op? Eller kan jeg bruge hende som en hvilken som helst bankrådgiver, den eneste forskel er at hun, som sælger siger, kender lejlighedens økonomi? Et andet spørgsmål er ang. besiktning. Nu har jeg boet her i 7 måneder, og ikke opdaget nogle betydelige fejl. Der er en luftbobbel under et laminatgulv, som jeg selvfølgelig gerne vil tjekke hvad der er under, men det kræver nok at jeg tager listerne af væggen for at kunne kigge under. Og så er jeg usikker på rørsystemets tilstand. Skal jeg få en besiktningsmand ud synes I? Nogen der ved om hvad lejlighederne på Serenadgatan bliver solgt for? Så må I gerne smide en pm. På forhånd tak for hjælpen! Mvh, Anine

Besvaret

Bankfolk pladrer principielt ikke løs om andre kunders økonomiske forhold, men der er ingen speciel fordel ved en bankmedarbejder, "der kender lejlighedens økonomi", for enhver bankmedarbejder kan opnå et sådant kendskab på få sekunder. Og hvem siger, du lige vil låne i den bank og den afdeling? - du skal vel ud og shoppe lidt og se, hvor du kan få de bedste vilkår. Det er jo ikke noget krav, at man skal have en besiktningsman, men en god ide. Eftersom der er mange ens lejligheder kunne det også være en god ide at høre med nogen i styrelsen, hvilke problemer, der har været. :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...