Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Fabia RS anbefales Jeg ville ikke tøve med at købe en Fabia RS - igen ... Men en Golf IV kan lidt mere på komfortsiden, hvis man ellers kan finde et eksemplar med den rette udrustning. Klimaanlægget på RS'en er halvautomatisk, kan vistnok fås fuldautomatisk i Golf'en. Pladsen i Golf'en er givetvis større - både kabine og bagagerum. Mulighederne for spændende hjulstørrelser er nok bedre på Golf'en - og dækstørrelserne til Fabia'en er en smule eksotiske, hvilket kan se på priserne. Men - jeg ville som nævnt tage en Fabia RS - igen ...

Besvaret
Hvorfor skal jeg vælge den ene frem for den anden??? (har hørt om Fabiaen' date=' er der nogle som vil tale for golfen?)[/quote'] Fordi... Der kommer en ny Fabia til foråret, så du skal ihvertfald ikke handle nu.
Besvaret

Vi har haft en Golf IV GTI TDI 2002 (150 hk) og den kører helt fantastisk og stadig meget økonomisk. Mindes omkring 16/17 km på en liter diesel. Der får man både en stærk motor, komfort og en god pendler bil. Den kan kun anbefales, eneste minus er at udbuddet i Sverige på den model er meget begrænset, men den kan nok hentes i Tyskland til en god pris.

Besvaret
Fordi... Der kommer en ny Fabia til foråret' date=' så du skal ihvertfald ikke handle nu.[/quote'] Det er jo sandt - men jeg tror nu ikke på en RS-model lige med første. Tænk på, hvor lang tid der gik med den nye Octavia før RS-modellen blev tilgængelig.
Besvaret

Hvorfor har du fravalgt Seat Ibiza FR som jeg er en stor fortaler for.. læs jeg har selv en.. Jeg var nemlig personligt skuffet over kvaliteten i kabinen i en Fabia.. Så tjekkede jeg Ibiza'en ud og blev meget meget positivt overrasket. Desuden er den billgere end Golf TDI'en og lidt dyrere end Fabia RS.. Samme Motor, samme brændstofsforbrug og i mine øjne, en pænere bil.

Besvaret
Jeg var nemlig personligt skuffet over kvaliteten i kabinen i en Fabia.. Så
Thygesen, var det mon fordi vi klemte 5 mellem-til-gran-voskne gutter ind i min RS'er, og du sad i midten til byturen den gang? var det din oxygenmangel pga. fysiskt pres der gjorde det??? Jeg ser intet problem i at der kommer en ny model Fabia snart, det kan man jo ikke planlægge efter altid, da der vel hele tiden venter noget nyt om hjørnet. Desuden er de første billeder af den nye, så skræmmende, da den jo ligner en krydsning mellem en oversize-mini og Skoda Roomster/Berlingo... næh tak! Jeg har personligt intet at udsætte, udover at man ikke kunne få den med læder/del-læder på sæderne. Den har allerede fulgt mig trofast i 23k km, siden 26Juni og med en gennemsnitlig forbrug på godt 20Km/l. Men pladsen ER som en Polo, og da jeg skal have fører sædet helt tilbage i position, skal personen bag mig ikke være af alt for stor karaktér! Fabai'en er en bil du heller ikke skal være bange for at "handle om", da jeg rask væk fik dækket mine tilvalg på rene afslag i prisen...
Besvaret

Komfort er jo altid et spørgsmål om hvor polstret man selv er ;) Er der Golf GT du tænker på, eller bare en almindelig Golf med Tdi motoren? RS'en er jo en kende (og ja jeg ved det ikke er meget), strammere i undervognen, og igen med den mindre akselafstand pga. Polo undervogn, lavprofilfælge og hårdere krængningsstabilisatorer vil den jo sandsynligtvis føles mindre "komfortfuld". Dermed sagt, jeg føler ikke personligt et behov for mere "morfar dæmpning" trods jeg klokker 220km pr. arbejdsdag. Den er det jeg ønskede den skulle være, lille, rap og økonomisk. igen du skal da bare prøve begge og så tage den derfra...

Besvaret
Pris ??? .....
Jeg syntes da bare ikke rigtigt at der er den store forskel. Hvis jeg tager Fabia`en og en Golf 1,9 TDI og sammenligner - kan jeg ikke få det til andet end max 15.000 kr. i forskel (godt nok begge brugte)
Besvaret
Jeg syntes da bare ikke rigtigt at der er den store forskel. Hvis jeg tager Fabia`en og en Golf 1,9 TDI og sammenligner - kan jeg ikke få det til andet end max 15.000 kr. i forskel (godt nok begge brugte)
Ikke at jeg ved alverden om dem, men er der ikke stor forskel på en RS og en alm. Golf tdi ?? Er en RS ikke noget mere sporty ?? (hvis en skoda kan være sporty)
Besvaret
Ikke at jeg ved alverden om dem' date=' men er der ikke stor forskel på en RS og en alm. Golf tdi ?? Er en RS ikke noget mere sporty ?? (hvis en skoda kan være sporty)[/quote'] Citat: Er en RS ikke noget mere sporty ?? (hvis en skoda kan være sporty) Kan du se hvor jeg vil hen ;-) Tror sku at jeg snupper RS`en
Besvaret
Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor man skulle vælge Skodaen, når WV er mere komfort fyldt.... hvad er det der gør at i vælger skodaen i stedet?
Jeg har også en Fabia RS og har heller intet problem med den kontante affjedring og polo platformen. Du får mere plads i en Golf og golfen er også en fantastisk bil, rigtig lækker og et køb du ikke vil fortryde, men du får mere value for money ved at købe en Fabia RS - det er der ingen tvivl om! Fabia RS kommer med en 1.9 TDI tunet til 130 HK og et vridmoment på 310 Nm ved 1900 omdrejninger. Det er sgu et sejtræk der vil noget - den bil er en rigtig gaderacer og kan accelerere fra de fleste andre biler.
http://www.netcarshow.com/skoda/2003-fabia_rs/ Official figures state 0 to 100 km/h (62 mph) takes 9.5 seconds, but many motoring magazines have timed this to be less than 8 seconds. The in gear acceleration times are 50-70 mph in 5.6 seconds, quicker than BMW's 330i which needs 6.0 seconds. 20-40 mph in 2.4 seconds is as quick as the Lotus Elise 111R. Despite this the Fabia vRS can achieve better than 5.4 l/100 km (45 MPG US). The vRS was shown to be quicker than a similarly priced MINI Cooper around Top Gear's and Fifth Gear's test tracks.
Men seriøst, hvis du har brug for plads, så tag Golfen. Endnu bedre få dig en prøvetur i både Golfen og RS'eren (de har en demobil hos dinbil syd). Men vær forberedt på at betale en del mere for Golfen med samme konfiguration som RS'eren. Hvis dit indlæg oprindeligt var skrevet udfra kvalitetsmæssige betænkligheder ved Fabia RS'eren, så kan jeg kun sige at jeg er fuldt ud tilfreds med min. (dog tror jeg Golfen kan fås i en 2.0 TDI med DSG automatgear - se, det var noget jeg godt kunne tænke mig :th2:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...