Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har brug for lidt hjælp til at forstå systemet mht. banklån ved køb at fast ejendom. For eksempel: Hvis man køber et hus/lejlighed der koster SEK 3.000.000,- så bliver dette typisk som min. opdelt i: 10% kontant betaling = 300.000 15% toplån = 450.000 75% bundlån = 2.250.000 Hvis så huset stiger til SEK 4.000.000, ser regnestykket sådan her ud: 10% kontant betaling = 400.000 15% toplån = 600.000 75% bundlån = 3.000.000 Betyder det så at man kan overføre penge fra toplån til bundlån, svarende til 3.000.000-2.250.000 = 750.000 (svarende til hele det tidligere toplån). Jeg tvivler på det virker sådan i den virkelige bankverden, men er der nogen der ved, hvordan man så regner på en værdistigning i ejendommen.

Besvaret
Betyder det så at man kan overføre penge fra toplån til bundlån, svarende til 3.000.000-2.250.000 = 750.000 (svarende til hele det tidligere toplån).
Ja. En ny vurdering af huset, så indfrir du toplånet og får et nyt lån inden for de 75 procent, som har bedre vilkår. Det koster jo ikke så meget hertillands at lægge lån om. :)
Besvaret
Men regn ikke med at banken automatisk siger det til dig.
Det gjorde de rent faktisk her. Har Swedbank på Kalvebod brygge.. De betalte for vurdering og alting og da huset var steget fik vi lagt det hele i den billige ende.. /Henrik
Besvaret
Det gjorde de rent faktisk her. Har Swedbank på Kalvebod brygge.. De betalte for vurdering og alting og da huset var steget fik vi lagt det hele i den billige ende.. /Henrik
Utroligt - det var knageme service! Og nærmest rystende ærligt og redeligt.
Besvaret

Jep, Faktisk var jeg ked af at skulle forlade min bankrådgiver i DK inden vi flyttede hinsidan, han havde tit reddet vores r** hvis det vår gået lidt over gevind med fluesmækkeren, men Karin i Swedbank er da bare mindst lige så dejlig. Kanon positiv overraskelse :) Derudover jeg er amazed over hvor nemt det er at administrere sine ting.. Bare det at kunne lægge sine boliglån om, online med effekt fra dagen efter uden omkostninger.. Helt ærligt.. Dér kunne de lære lidt i DK /Henrik

Besvaret
Jep, Faktisk var jeg ked af at skulle forlade min bankrådgiver i DK inden vi flyttede hinsidan, han havde tit reddet vores r** hvis det vår gået lidt over gevind med fluesmækkeren, men Karin i Swedbank er da bare mindst lige så dejlig.
Det er hun nemlig :-)
Besvaret

Vores søde bankrådgiver i nordea Helsingborg, sørgede for at vi fik lavet det hele om til bundlån. Det gjorde hun "bare" ud for en alm. vurdering af pristigninger i området. Mvh Leon

• 3 weeks later...
Besvaret

spg vedr lån Hej, Står for at skulle udfylde en låneansøgning, men der er flere felter i låneansökan i Provinsbanken jeg ikke forstår... hvad betyder: -Amortering/Månad (der er en checkbox jeg kan krydse af i) -En rubrik der læser Ansökan avser og herunder 2 muligheder: -Förvärv institut og Omlägning från annat Ränte och lapitalfördeln.. dette er under rubrikken som vedrører låntageren. Under bostadsrätt som skal belånes er der en rubrik der angiver Forsäkringsbolag... jeg går ud fra der skal stå det forsikringsselskab man har. Har man ikke indbo forsikring, fylder man den vel bare ikke ud? Men er det en forudsætning for at få boliglån at have en indboforsikring? Tak for svar

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...