Tommyaa Skrevet December 20, 2006 Rapporter Skrevet December 20, 2006 Hej, jeg har et problem, Jeg tog kontakt til et firma kaldet satellitproffsen i malmø for at de skulle komme ud og tjekke om det ville være muligt for mig at m ontere en parabol på min balkon. Jeg lavede en aftale om at de skulle komme torsdag 30/11, men de dukker af en eller anden grund op dagen før altså onsdag den 29/11 og ringer til mig og kan ikke forstå at jeg ikke er hjemme, jeg forklarer så at jeg ALDRIG har bedt dem om at komme onsdag men torsdag, de synes så selvfølgelig at det er mig der har lavet en aftale onsdag og ikke torsdag. Så ringer jeg til dem torsdag og høre om vi så kan finde en ny tid, men de siger at de har ikke nogen tid før 19.dec, jeg siger så at det er om alt for langt tid og at jeg så vil finde på noget andet. Så dukker de op den 19.dec og ringer og er sur over at jeg nu "igen" ikke er hjemme, og jeg svarer jo at jeg har aldrig sagt de skulle komme den 19.dec men har sagt at det var om alt for langt tid. Nu mener de så at jeg har "brændt dem af 2 gange" men det er jo dem der er nogle idioter, problemet er så at nu ligger der en regning i posten, hvor der står betal 750kr eller den ryger til inkasso hos "intrum justitia" Hvad gør jeg i sådan en situation, jeg vil jo ikke betale fordi de ikke fatter noget. Jeg ved jo godt selv hvis jeg laver en aftale eller hvis jeg ikke gør. hvad kan man gøre hvis de ikke vil "slette" denne regning, jeg gider jo ikke betale den naturligvis!!! Mvh. Tommy Axen
Gio Besvaret December 20, 2006 Rapporter Besvaret December 20, 2006 Hej' date=' jeg har et problem[/quote']Har de noget på skrift fra dig? Nej, vel. Så det er ord mod ord - og dén tror jeg ike de gider at trække alt for langt i systemet. Du skal bede dem komme med alt det skyts de lyster, og bede dem om bare at kontakte din advokat osv bla bla. Dét de gør, er at prøve at lokke de basører ud af dig. Når de fatter at du er kold, og de bare kan sætte maskinen igang, så fatter de nok at den ikke går i det lange løb. Hvis du ringer til dem og fortæller dem ovenstående, så giver de nok op, skal du se. Hvis ikke umiddelbart, så spørg dem om hvordan de vil bevise i har lavet to mundtlige aftaler. Nogle firmaer er bare for latterlige! *suk* (P.S. Du får ikke betalingsanmærkning før efter flere advarsler fra IJ - og indtil videre har du jo bare fået en "rykker" fra firmaet lokalt)
Tommyaa Besvaret December 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 21, 2006 Jeg har snakket med intrum justitia, og de siger at hvis man ikke er "enig" i regningen, så er det ikke en inkasso sag, men det er firmaget som skal sagsøge mig for de penge, (750kr), jeg tænker bare hvad hvis de vil køre en sag, så er det selvfølgelig ord mod ord, men de er et firma jeg er bare en "enkelt" person, hvem mon får "ret", de har sikkert nogle booking bøger eller sådan noget. Tommy
birkster1977 Besvaret December 22, 2006 Rapporter Besvaret December 22, 2006 Hvis det skal være bindende, skal du jo rent faktisk have skrevet under et sted på at du har lavet en aftale. Det er jo stadig svært for dem at bevise, alle kan jo skrive hvad som helst i en kalender eller booking system... det beviser jo ikke andet end de ikke har styr på de aftaler de laver. Så medmindre de kan komme frem med et dokument hvor du har skrevet under på at de skal komme ud til dig på nævnte dato.. så kan jeg ikke rigtigt se hvordan de vil vinde den sag. Det er jo stadig op til dem at bevise at der er indgået en aftale. :th2:
BS Besvaret December 22, 2006 Rapporter Besvaret December 22, 2006 Specielt efter du har talt med Intrum justitia og de ikke ville køre sagen er det jo også tydeligt at antenne manden blot ønsker at skræmme dig til at betale. Så du må vist bare vente på deres næste ligegyldige udspil. I en retssag er du jo stadig uskyldig til modsatte er bevist. Det bevis må jo være noget i stil med en underskrevet aftale som Birkster også nævner. Sådan en findes jo ikke.
Tommyaa Besvaret December 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 22, 2006 Jeg ville mene det samme som jer, men intrum siger også at en mundtlig aftale er ligeså "gyltig" som en skrevet aftale, så er spørgsmålet hvem retten tror mest på mig eller dem??.. De er jo altså bare lidt anderledes her i det svenske, det er jo ikke altid der bliver tænkt helt logisk i det svenske. Tommy
birkster1977 Besvaret December 22, 2006 Rapporter Besvaret December 22, 2006 Det er også rigtigt at et mundlig aftale er ligeså gyldig, Men! .. det skal jo også bevises.. jeg ved at nogle telefon sælgere optager samtalen når man siger ja til at købe deres produkt (eller skidt og skrammel), netop for at kunne bevise at man har sagt ja til at handle med dem.. nu ved jeg ikke hvor snedige de har været i det firma du har haft kontakt med, men jeg tror nu ikke de har optaget nogle samtaler. (hvilket jo også er ligemeget da du netop ikke har lavet en aftale med dem). jeg vil også mene at de forsøger at skræmme dig til at betale
Gio Besvaret December 22, 2006 Rapporter Besvaret December 22, 2006 jeg ved at nogle telefon sælgere optager samtalen når man siger ja til at købe deres produkt (eller skidt og skrammel)' date=' netop for at kunne bevise at man har sagt ja til at handle med dem.. [/quote']Hvis de har optaget samtalen, så er det let at bevise at samtalen er blevet manipuleret, hvis det er tilfældet ;)
bananas Besvaret December 22, 2006 Rapporter Besvaret December 22, 2006 Du kan altid ringe og forsøge at snakke sagen ud af verden. Men selve afvisningen af at du ikke vil betale, fordi du mener at krevet er uretmæssigt, bør ske på skrift, så man senere hen kan bevise, at man har afvist kravet. I Danmark anbefaler advokaterene at sende med anbefalet brev, og gemme kviteringen. Det er vigtigt at få vist, at man er en af de personer, som sagtens kan betale, men ikke vil. I modsætning til dem de typisk jagter, der gerne vil men ikke kan. I et brev kan du jo skrive, at der helt bestemt i følge din erindring aldrig har eksisteret en aftale, om at de skulle komme ud på de omtalte tidspunkter, og at du derfor mener at kravet er uretmæssigt. Hvis de mener, at der eksisterede en aftale, bør de venligst fremlægge konkrete beviser for dens eksistens. Fandt følgende link omkring Inkasso: http://www.datainspektionen.se/fragor_svar/inkasso.shtml Så forskelligt ser det heller ikke ud til at fungere i Sverige. De har vist efter sigende bare nemmere ved at kræve pengene ind, hvis først man er blevet dømt til at betale af en domstol.
Tommyaa Besvaret December 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 22, 2006 Men, hvis man bliver dømt til at betale, så bliver det vel 750 plus min og deres advokats omkostninger eller hvordan, så kan det vel blive 10-20-30 tusinde eller hvad?? Tommy
Gio Besvaret December 22, 2006 Rapporter Besvaret December 22, 2006 Men' date=' hvis man bliver dømt til at betale, så bliver det vel 750 plus min og deres advokats omkostninger eller hvordan, så kan det vel blive 10-20-30 tusinde eller hvad??[/quote']Ja, sagtens. Men hvis historien ér som du har udlagt den, så har du jo ikke noget at frygte - efter min bedste overbevisning. Bananas råd ovenover er værd at følge - også hvis du skulle ryge ud i en retssag senere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu