eingin Skrevet December 27, 2006 Rapporter Skrevet December 27, 2006 Et par gange om dagen sker der det, at hører jeg et klik lyd fra harddisken og hvor den så fryser til. ChkDisk melder fejl i mit c drev. Error: File system is damaged får jeg når jeg kører ChkDisk fra mit defragmenterings program. Jeg kører NTFS. Så vidt jeg ved ligger filsystemet i boot sektoren. Mit spørgsmål er så kan det genskabes? Eller findes der værktøj der kan reparer dette? Tak på forhånd :)
Guest Supermule Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jeg vil hurtigst muligt lave en fuld backup af systemet og så skifte disken ud.... Det varer ikke længe før den dør helt. Det er som regel et leje der klikker på den måde...og det er læsehovederne der dør....
Gio Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Jeg vil hurtigst muligt lave en fuld backup af systemet og så skifte disken ud.... Det varer ikke længe før den dør helt. Det er som regel et leje der klikker på den måde...og det er læsehovederne der dør....Enig med SM. Du skal MEGET snart back´e dine ting op, og få dét drev skiftet ud. (Lyden kaldes "cod" - Click Of Death - i lettere nørdede kredse :D) Dit drev kan stå helt af når som helst!
BS Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 En lille sidebemærkning kunne være at at køre med 2 diske hvor windows ligger på den ene. så undgår du hvis den står af at miste alle data. Dog kan data disken også stå af. Men man er lidt mere sikker.
MC Manden Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 Et par gange om dagen sker der det, at hører jeg et klik lyd fra harddisken og hvor den så fryser til. ChkDisk melder fejl i mit c drev. Error: File system is damaged får jeg når jeg kører ChkDisk fra mit defragmenterings program. Jeg kører NTFS. Så vidt jeg ved ligger filsystemet i boot sektoren. Mit spørgsmål er så kan det genskabes? Eller findes der værktøj der kan reparer dette? Tak på forhånd :) LOOOOL... I gamle dage sad jeg i helpdisk... Det er sådan noget man ikke vil høre... Skift skidtet asap !!!
Gio Besvaret December 27, 2006 Rapporter Besvaret December 27, 2006 LOOOOL... I gamle dage sad jeg i helpdisk... Det er sådan noget man ikke vil høre... Skift skidtet asap !!!Disko-support? :D
eingin Besvaret December 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2006 Tak for jeres råd. Jeg går straks i gang med backuppen. Det er mit anden maxtor disk der går af. Det skal lige siges at der ikke er varme problemer i de to computer jeg har. Efter 3 år så går de sgu af :)
Gio Besvaret December 28, 2006 Rapporter Besvaret December 28, 2006 Tak for jeres råd. Jeg går straks i gang med backuppen. Det er mit anden maxtor disk der går af. Det skal lige siges at der ikke er varme problemer i de to computer jeg har. Efter 3 år så går de sgu af :)Maxtor *brrrr*... Seagate ->
larscph Besvaret December 28, 2006 Rapporter Besvaret December 28, 2006 Sådan en fætter her http://www.buffalotech.com/products/network-storage/terastation/terastation/ Konfigureret til at køre RAID5 så burde man være på den sikre side med mindre huset brænder...
eingin Besvaret December 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret December 28, 2006 Jeg troede ellers at fluid i stedet for kugler, hjælp på problemet og at jeg aldrig mere skulle bekymre mig om de forbandet lejre ødelæg skiverne. larscph:-> En ordentlig fætter du har der.. Den på 2TB kan bruges som støvsuger på cyberworld :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu