aj Skrevet January 2, 2007 Rapporter Skrevet January 2, 2007 Jeg er ved at regne på hvor meget det vil koste mig i skat at fremleje min bostadsrätt. Jeg har læst hvad der står her og har samtidig kontaktet skattevärket, så jeg burde have fået det rigtigt. Men jeg vedlægger mit lille regnestykke i håb om at en med flair for tal lige har lyst til at komme med sin feedback. Beskatningsreglerne er forklaret her (jeg har fået dem bekræftet af skattevärket): http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=92481&postcount=4
Nils Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Jeg er ved at regne på hvor meget det vil koste mig i skat at fremleje min bostadsrätt. Jeg har læst hvad der står her og har samtidig kontaktet skattevärket, så jeg burde have fået det rigtigt. Men jeg vedlægger mit lille regnestykke i håb om at en med flair for tal lige har lyst til at komme med sin feedback. Beskatningsreglerne er forklaret her (jeg har fået dem bekræftet af skattevärket): http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=92481&postcount=4 Jeg forstår ikke rigtig dit regnestykke, men der var en lille fejl i min gamle post: "Kapitaltillskott", som man altså ikke kan fradrage som en omkostning, omfatter selvfølgelig ikke renterne, man bidrager til at betale via afgiften, men kun afdrag. Kapitaltilskuddet kan betragtes som en opsparing, som er udlejningsregnskabet uvedkommende. Bestyrelsen kan oplyse tallet. Bemærk, at ydelse på private banklån, man har i boligen, ikke kan fradrages i lejeindtægten. Hvis den avgift/hyra, du selv betaler, er f.eks. 6.000 kroner og 1.000 kroner heraf er kapitaltillskott/opsparing, så kan du trække 5.000 fra den månedlige husleje, som lejeren betaler. For hvert kalenderår/skatteår kan du desuden trække 4.000 fra hele indtægten før beskatning. Resten beskattes som kapitalindkomst. Du kan ikke trække andre udgifter fra. :)
Futz Besvaret January 4, 2007 Rapporter Besvaret January 4, 2007 Når vi nu har gang i denne debat igen har jeg et nyt spørgsmål. Hvis man bliver udsendt for den danske stat til et 3. land og skifter adresse dertil selvom ens bopæl før og efter opholdet er beliggende i sverige (og man på intet tidspunkt har bopæl i Danmark), bliver man fuldt beskatningspligtig i Danmark i 3. landsperioden, ifølge Skat. Jeg er godt klar over at man hvis man ejer fast ejendom i sverige såsom sommerhus og helårshus ( der er skattemæssigt ingen forskel - vel ?) skal betale ejendomskat i Sverige og ejendomsværdiskat i Danmark, men hvis man lejer ens svenske hus ud i perioden er kapitalgenvisten vel noget der skal beskattes - eller ikke) efter danske regler ?
Nils Besvaret January 4, 2007 Rapporter Besvaret January 4, 2007 Det virker lidt pudsigt, at du pludselig skal gå fra at være begrænset skattepligtig til fuldt skattepligtig i Danmark bare fordi du ikke længere kommer der fem dage om ugen, men sådan er der jo så meget. Jeg er ret overbevist om, at Sverige fortsat vil betragte dig som fuldt skattepligtig, når du beholder din bolig der, og vil betragte indtægten af fast ejendom som skattepligtig i Sverige.
Futz Besvaret January 7, 2007 Rapporter Besvaret January 7, 2007 Jeg må nok både have en dansk og svensk revisor til at kigge på det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu