Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det er åbenbart blevet höjeste mode at sige sin fastnet telefon op i Danmark !! Så det er bare farvel venner. Det koster kassen at ringe til Dansk mobil fra Sverige. Omvendt koster det også kassen for dem at ringe hertil. Så det er bare det: farvel venner. Det bliver jo helt umuligt at holde kontakt med folk. Öv , öv.

Guest Supermule
Besvaret

Skype, msn, Telsome osv er opfundet........Alternativt få en 3 tlf....

Besvaret

Kan ikke anvendes, desvärre Jeg har en 3 telefon, men venner og familie ikke. Og alle dem jeg kender der har opsagt sin telefon har ikke computer. Blive i Dk, skal jo hjem til familien. Så klart besöger jeg folk nogen gange, men mit liv er jo herovre. Har börn at skulle hjem til.

Besvaret
Jeg har en 3 telefon' date=' men venner og familie ikke. Og alle dem jeg kender der har opsagt sin telefon har ikke computer. Blive i Dk, skal jo hjem til familien. Så klart besöger jeg folk nogen gange, men mit liv er jo herovre. Har börn at skulle hjem til.[/quote'] du kan både fra skype og viopBuster ringe til mobil i dk til næsten ingen penge, men det er lidt øv hvis de skal ringe til dig..
Besvaret
Jeg har en 3 telefon' date=' men venner og familie ikke. Og alle dem jeg kender der har opsagt sin telefon har ikke computer. Blive i Dk, skal jo hjem til familien. Så klart besöger jeg folk nogen gange, men mit liv er jo herovre. Har börn at skulle hjem til.[/quote'] Hvad fanden er det for noget tuderi, flyt dog til DK så!? ;-) Og iøvrigt...venner der ik har PC er da ikke værd at samle på! :laugh: ...og hvis du ikke vil ofre det det koster at ringe til hinanden er der da ikke meget venskab i det - men ellers kan I jo sende noget så moderne som breve med posten :D god weeekend
Besvaret

Tak testeren Klart at jeg da bare flytter til DK. Det var da lösningen. Ungerne i Dansk skole klart. Jeg kan fortälle at indenfor de sidste 3 måneder er der 10 venner/familie der har opsagt deres telefon, dyrt med tiden. Tak for dit råd, mägleren bliver kontaktet

Besvaret
Klart at jeg da bare flytter til DK. Det var da lösningen. Ungerne i Dansk skole klart. Jeg kan fortälle at indenfor de sidste 3 måneder er der 10 venner/familie der har opsagt deres telefon' date=' dyrt med tiden. Tak for dit råd, mägleren bliver kontaktet[/quote'] Hvad er problemet ?? Når jeg ringer fra min 3 mobil, så koster det 29øre i minuttet... Hvis de har opsagt deres fastnet, så er de vel også klar til at betale hvad det koster at ringe til/fra en mobil ??? Snup en kiks... det er nu ikke så slemt
Besvaret

Telsome er en god løsning

Det er åbenbart blevet höjeste mode at sige sin fastnet telefon op i Danmark !! Så det er bare farvel venner. Det koster kassen at ringe til Dansk mobil fra Sverige. Omvendt koster det også kassen for dem at ringe hertil. Så det er bare det: farvel venner. Det bliver jo helt umuligt at holde kontakt med folk. Öv , öv.
Det med at ringe fra Sverige til DK kan man klare med det rette svenske abonnement (16 øre i minuttet til DK fra svensk fastnet er ikke svært at finde), men det koster stadig kassen for dem derhjemme at ringe til et svensk nummer. Vores løsning er blevet et Telsome IP telefon abonnement, det _er_ mega let at sætte op med Boksen, koster 20 kr /md i abonnement, og så har vi det samme danske nummer som man kan ringe til og fra som om man sad i Kbh/Odense eller hvor man nu kommer fra. Familien er henrykte over at vi stadig kan ringes til for en overkommelig pris, og vi er da også godt tilfredse med at ringe til dansk fastnet for 7 øre i minuttet... Mvh Jesper Brunholm
Besvaret
Jeg kan da ikke se det store problem :confused: Har du ikke bredbånd og selv ønsker at kunne ringe billigt til Danmark? Hvis du nu anskaffer dig et IP-telefon abonnement (redspot, telsome, osv.), skal du typisk betale en måndeligt abonnement på 20-40 kr og 7-12 øre i min. plus 20-25 øre i opkaldsafgift, ved opkald til dansk fastnet. Ved opkald til dansk mobil er priserne 39-160 øre i min. og stadig 20-25 øre i opkaldsafgift. Når dine venner i DK ringer til dig, er det til den pris som det nu engang koster for dem at ringe til dansk fastnet - fra mobil eller fastnet. Men hvis både du og dine venner kun har mobil, ja så må I jo betale ved kasse et.
Besvaret

dansk 3 mobil. Ved ikke hvor god dækning der er hvor du bor, men der er god dækning nede ved helsingborg. Har fået en dansk 3 mobil, og den kan godt oprettes selv om du bor i sverige, skal bare tilmeldes betalings service. Dansk mobil nummer= billige samtaler til dine venner når de ringer til dig hvis der er dækning på 3 svenske net. Snakker selv rimelig meget i telefon, og har vel en regning på 180 kr. pr måned. Men det kommer an på dækningen hvor du befinder dig mest om det kan betale sig, hvis den skal roame mobilen, og går på andre net i sverige, så koster det dig lidt.

Besvaret

Bare Danske muligheder ? Så vidt jeg kan se er det bare Danske muligheder der findes ? Skype blev jo for dyrt. Jeg har ingen problem med at rige til Danske fastnet numre (13 öre min) Jeg HAR 3 telefon, en Svensk naturligvis. Men det er stadig dyrt at ringe til DK fra dem. Findes der ingen "Svenske" lösninger ? Eller har jeg bare ikke forstået rigtigt:confused:

Guest Supermule
Besvaret

Gider du at komme med opskriften på den løsning du har og gerne igennem hvem osv....

Ved ikke hvor god dækning der er hvor du bor, men der er god dækning nede ved helsingborg. Har fået en dansk 3 mobil, og den kan godt oprettes selv om du bor i sverige, skal bare tilmeldes betalings service. Dansk mobil nummer= billige samtaler til dine venner når de ringer til dig hvis der er dækning på 3 svenske net. Snakker selv rimelig meget i telefon, og har vel en regning på 180 kr. pr måned. Men det kommer an på dækningen hvor du befinder dig mest om det kan betale sig, hvis den skal roame mobilen, og går på andre net i sverige, så koster det dig lidt.
Besvaret

Men jeg mener hvis dine venner afskaffer en telefon der gør det dyrt for dig at ringe til dem, og tilmed dyrt for dem selv at ringe til dig. Så er det kun et spørgsmål om tid før 1. de får "fastnet" telefon igen, måske i form af IP.... eller 2. de er ikke dine venner mere, hvilket i mine øjne er ligefedt. Venner der sparer egen røv og derigennem fravælger venner, er i bund og grund ikke værd at have i vennekredsen. Vi mistede også et par "venner" på den konto da "vi flyttede langt væk"....det er sundt at få ryddet ud en gang imellem hvis du spørger mig.

Besvaret
Jeg HAR 3 telefon' date=' en Svensk naturligvis. [/quote'] Det er jo så dér fejlen er... Den skal være dansk. Så ringer du til danmark til samme pris som hvis du er i dk, og dine venner og familie betaler så samme pris som normalt. Endvidere betaler du ikke for at modtage opkald når du er i Sverige. Få dig en DANSK 3 mobil... så er dine problemer løst
Besvaret

Får du telsome (telsome.dk) får du et dansk fastnetnummer ringer du til dansk mobil for vistnok 1,48 indtil kl 19.30 og efter kl 19.30 til 80 øre. Dine venner ringer som ringede de til et dansk nummer, og det valg har de jo truffet ved kun at have mobil. Med dansk 3 tlf. ringer du billigt til dem, og de ringer til dig til deres pris - igen et valg de jo har truffet. De af vores "venner" der har lavet samme nummer sætter så trumf på ved stort set ikke at ringe fra deres rene mobiler - for det er jo dyrt - men i stedet sender de et hav af sms'er fordi de har fri sms. Fedt at høre om "venners" liv gennem 15 sms'er på en aften. Sjovt nok afskaffer folk fastnet nu, hvor flere og flere teleselskaber netop indfører fri telefoni til netop fastnet numre for et fast måneldigt beløb. Og den pris bliver jo lavere og lavere. Hvis alle valgt at have fastnet igen, ville vi kunne ringe for ingen penge til hinanden. Men dine venner bliver vel moderne en dag - og får bredbånd. Og så er der jo kun IP telefoni og dermed gratis eller stort set gratis telefoni.

Besvaret
Gider du at komme med opskriften på den løsning du har og gerne igennem hvem osv....
En dansk 3 mobil er jo nok, hvis der er dækning :-) Kan ikke se hvilken opskrift du vil have? Derudover har jeg ip telefoni fra redspot, men efter jeg har fået min danske 3 mobil bruger jeg næsten kun den.
Besvaret

Ikke sorteret fra Jeg föler ikke at de venner har sorteret mig fra. De har ikke tänkt så langt da de opsagde fastnet. Så havde de jo nok gjort det da jeg flyttede herover for billigt har det jo aldrig väret at ringe hertil för med fastnet. Det er åbenbart ved at blive bedre. Noget med 20 kr fri fra cypercity. Jeg kan jo ikke bare få en Dansk 3 tlf da jeg bor herovre. Og så bliver der da også besvärligt med 2 mobiler man skal släbe rundt på.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...