Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Min lille trebener, som min eks nu har overtaget, var en blandingskat fra min søsters gård. Nogenlunde selskabelig, og fuld af fis ... nogen ville måske tilmed sige at den har humor. Damn jeg savner det lille kræ (som vejer 7kg) :cry: Anyhoot, en god anbefaling er, hvis du godt kan li' dine møbler o.l. så anskaf et kradsebrædt, og vis katten hvor godt det er at hvæsse kløer på ... så får din sofa og dine tæpper lov til at være i fred. En af mine venner har Bengal katte, og dem jeg har mødt af dem, har været meget dejlige. Superblød pels, små katte ... nogen er selskabelige, andre knap så meget ... http://efeuenborg.dk/ Måske skal jeg have mig et par stykker af dem, når vi når sensommeren.

Besvaret
Anyhoot, en god anbefaling er, hvis du godt kan li' dine møbler o.l. så anskaf et kradsebrædt, og vis katten hvor godt det er at hvæsse kløer på ... så får din sofa og dine tæpper lov til at være i fred.
Vi køber altid de kradsebrædder fra Bauhaus. Det er sådan nogle pap-nogle man bare åbner og senere kan vende... De dufter åbenbart himmelsk for en kat, så vi har aldrig haft problemer med at de kradsede i noget andet end den. Når den bliver skiftet er det ligesom juleaften herhjemme... enkelte er endda blevet slikket i stykker og brugt som soveunderlag, så de kan klart anbefales! :th2: Tror de koster omkring 40 kroner i Bauhaus.
Besvaret

Tak til alle , jeg tror jeg skal besøge nogle katte ejere og danne mig øjeblik over hvilke racer jeg kan lige og hvilke racer passe ind i mit hverdag... og sådan jeg har forstået det så kan man ikke få kattekællinger før om nogle mdr. dvs efter maj-juni carwash

• 2 weeks later...
Besvaret

Hej! På snak om at väre ny mht. katte, hvilke böger vil I anbefale at jeg läser i mine forberedelser for at blive katteejer? Der findes jo et hav af böger, så ville höre hvilke I synes er gode. Det er ligemeget om de er på dansk eller svensk. (Har allerede lånt 2 böger om den specifikke race jeg er interesseret i) På forhånd tak for hjälpen! Mvh, Anine

Besvaret
Hej! På snak om at väre ny mht. katte, hvilke böger vil I anbefale at jeg läser i mine forberedelser for at blive katteejer? Der findes jo et hav af böger, så ville höre hvilke I synes er gode. Det er ligemeget om de er på dansk eller svensk. (Har allerede lånt 2 böger om den specifikke race jeg er interesseret i) På forhånd tak for hjälpen! Mvh, Anine
Hej Anine, jeg anbefaler altid som "grund-bibel" Politikens Kattebog, det er i mine øjne den mest komplette grundbog i at have kat. Så kan man altid supplere med ekstra-litteratur der hvor man synes man har brug for mere viden - enten racespecifikt eller på andre områder (genetik, arvelige sygdomme hos bestemte racer, udstilling, "kattesprog" etc.). Skal du have indekat, findes der en rigtig god bog der hedder "Katte i lejlighed", af Katrin Behrend (oversat fra tysk). Der er mange gode ideer til aktivering, kradse/klatretræer og den slags. Jeg synes, du skal undgå de store katte-leksika oversat fra engelsk og amerikansk, der står ofte mange direkte fejlagtige oplysninger i, ofte fordi der ikke har været en katte-kyndig med ved oversættelsen. Politikens Kattebog er meget bedre!
  • 1 month later...
Besvaret

Jeg har ikke læst hele tråden igemmen, så bær over med mig. ;) Det er ret vigtigt for en kat at den kan komme højt op, så den kan overskue sit domæne. Dvs køb et kattemiljø som er så højt som muligt. :) Mht. race så kommer det jo helt an på hvad du forestækker, så passer du bedst til en af de orintalske racer med krudt i røven eller foretrækker du en mere rolig bamse som den norskeskovkat :) Og jo jeg ved godt at jeg har generaliseret den del her. ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...