Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det er omsider er lykkes mig at overtale det hjemlige overherredømme til at flytte til Malmø (igen). Vi vil meget gerne have en lejlighed i Turning Torso, jeg har været skrevet op til de største og bedst beliggende lejligheder siden sidste år, men endnu er der ikke blevet noget ledigt. Er der nogen der har noget indtryk af hvor lang ventetid man skal påregne hvis man "bare" ønsker en af de mindre lejligheder på eks. 80 kvm? Vi skal første have solgt vores lejlighed i Kbh og hvor lang tid det kommer til at tage er jo svært at sige som markedet er nu. Vi vil derfor på den ene side nødig flytte før vi har en lejlighed i TT, men omvendt vil helst heller ikke betale husleje i TT før vi har solgt vores lejlighed.. Er der nogen af de ærede medlemmer herinde der bor i TT og måske kan øse af deres erfaringer?? På forhånd tak for hjælpen:th2: Michael

Besvaret
Jeg er glad for, at vi ikke bor der. Det hele ser meget flot og organiseret ud, men det er ikke et sted, jeg ville kunne holde ud at leve
Nu tror jeg heller ikke det er for komfortens skyld Michael eller andre vælger at bo i TT. Jeg kan da sagtens se det fede i at bo i et højhus - eller i hvert fald bare at prøve det. Så betyder det mindre om der er lidt indeklemt eller vinduerne kun kan åbnes på klem. :) Til Michaels spørgsmål: Det undrer mig, hvis der ikke er nogle vejledende ventetider eller lister hos lägenhetsbolaget (eller hvad nu sådan et administrationskontor må hedde...) /Junkeren
Besvaret

Jeg tror kun at det er HSB, som kan sige noget om hvor lang ventelisten er. Hvordan man så får dem i tale ved jeg ikke. Jeg mener at kunne huske at der var flere hundrede skrevet op på venteliste til en leje-lejlighed i Torso'en. Lidt mærkeligt - i sin tid prøvede de at sælge lejlighederne som bostadsrätter, men kunne ikke få dem solgt. Var noget med at priserne var temmeligt høje.

Besvaret

Jeg bor selv i Turning Torso. Jeg var skrevet op oprindeligt da de blev udbudt som leje men sprang på det tidspunkt fra. Kontaktede dem så igen for et års tid siden og fik så tilbudt adskillige inden for kort tid så jeg havde ingen problemer..............jeg kontakte dem også ofte så måske de bare blev træt af at høre på mig ;-)

Besvaret

Tak for inputs. Jeg har tidligere talt med HSB, men de var lidt lange i spyttet og kunne ikke udtale sig om hvor lang ventetid der måtte påregnes for en af de større øverstbeliggende lejligheder. Jeg må prøve tale med dem igen. Peter - Er du tilfreds med at bo i TT? ifølge hjemmesiden er der jo nærmest ingen grænser for hvor lækkert det skulle være at bo der..men et er jo fine hjemmesider noget andet er hvordan tingene fungerer på daglig basis. mvh Michael

Besvaret

Det fungerer faktisk ret godt. Har ikke haft de store problemer. Samlekvaliteten af lejlighederne er dog ikke helt i top. Det kommer nok også an på hvilke forventninger man har. Jeg er kun blevet positivt overrasket. Det er dog ikke et sted jeg vil bo længe men det skulle prøves. Det er en fed fornemmelse at vågne om morgenen og kigge ud på den bedste udsigt man kan forestille sig.

Besvaret

Tak for info Peter. Jeg vil tale lidt nærmere med HSB og håbe at vores salg af lejlighed i Kbh og leje af ny lejlighed i TT kan gå op i en højere enhed. mvh Michael:new:

• 4 weeks later...
  • 1 year later...
Besvaret

Status på lejligheder Nogle der kender status på at få en lejlighed i Turning Torso. Går ud fra det stadigvæk er leje!

Besvaret

HSB kunne ikke få solgt lejlighederne som bostadsretter, og lavede dem om til hyreretter istedet og fik hurtigt lejet dem alle ud. Synes dog det er lidt mystisk at ingen ville købe, men måske fordi folk ikke rigtig vidste hvad de købte? Vi var en tur oppe i Torsoen i lørdags, det ser ellers fint ud! Hvis man er til en eksklusiv bolig med super udsigt, så er TT lige sagen. Blev faktisk overrasket over at man kan leje en bolig fra 7000 sek i TT.

Besvaret
Vi var en tur oppe i Torsoen i lørdags, det ser ellers fint ud! Hvis man er til en eksklusiv bolig med super udsigt, så er TT lige sagen. Blev faktisk overrasket over at man kan leje en bolig fra 7000 sek i TT.
Hvor stor en lejlighed kunne man få for 7000 SEK?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...