Markowitch Skrevet January 11, 2007 Rapporter Skrevet January 11, 2007 I går d. 10 Januar blev første spadestik taget til RedHawks nye hjemmebane - Hyllie multi arena! :th2: Læs mere inde på Parkfast AB. Bl.a. synes jeg at det er ret cool at de bruger lys i deres design af bygningen! Her er tre eksempler: [ATTACH]886[/ATTACH] [ATTACH]887[/ATTACH] [ATTACH]888[/ATTACH] Der er iøvrigt kommet nye tegninger af Hyllievång området. Det kommer da til at se ret godt ud! :th2: Og så et close up!
Gio Besvaret January 11, 2007 Rapporter Besvaret January 11, 2007 Lad os håbe de når at rette op på deres nye vartegn - ellers får vi da en konkurrent til Pisa-pendanten :D
Markowitch Besvaret January 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 11, 2007 Lad os håbe de når at rette op på deres nye vartegn - ellers får vi da en konkurrent til Pisa-pendanten :D Ja, jeg så det også! Skummelt at Malmø tower har et hak der ligesom går ind i bygningen nederst. Et vindpust af stormstyrke fra den rigtige retning og vi har balladen!
Pfrylle Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Jeg syntes nu at det er rigtig kanon arkitektonisk, det er sgu at få lov til at lege med formerne, det ville ikke gå i KBH. Heller ikke den stramme skolefrøken som der sidder der nu. Men bare rolig Markowitch, der skal nok være en ingeniør eller to der regner på "tårnet". Alt kan lade sig gøre, se bare DR's koncertsal. http://www.dr.dk/DR2/VidenOm/Programmer/Arkiv/Jagten_paa_den_fuldendte_+koncertsal/061502.htm Dem som har stået for byggeriet er MT Højgaard a/s, www.mthojgaard.dk Ja' date=' jeg så det også! Skummelt at Malmø tower har et hak der ligesom går ind i bygningen nederst. Et vindpust af stormstyrke fra den rigtige retning og vi har balladen! [/quote']
SanneJ Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Men bare rolig Markowitch' date=' der skal nok være en ingeniør eller to der regner på "tårnet"[/quote'] Ha ha ja, det sagde de sikkert også med Ballerup Arena
Pfrylle Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Jo jo, men var faktisk ikke en regne fejl det var en konstruktionsfejl. Og der er bestemt forskel på de to ting. Men vil da nu alligevel fremhæve DR's koncertsal, pga. at da arkitekten Nouvel havde tegnet det, viste man ikke om det overhovedet kunne lade sige gøre at bygge det. Både konstruktionsmæssigt og ikke mindst om man kunne regne på det. Så det du ser ude i DR-byen burde faktisk ikke kunne lade sig gøre, men nu står det der. Skal nok spare dig for alt det tekniske :), men det er nu alligevel en lidt speciel konstruktion, set fra både en ingeniør og arktekts side. Ha ha ja' date=' det sagde de sikkert også med Ballerup Arena [/quote']
SanneJ Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Jo jo' date=' men var faktisk ikke en regne fejl det var en konstruktionsfejl. Og der er bestemt forskel på de to ting.[/quote'] Det ved jeg godt (eller snarere en menneskelig fejl), men det illustrerer meget godt, at der er mange ting der kan gå galt i en byggeproces også selvom ingeniörerne regner rigtigt...:) Og hvor meget var det det kom til at koste ekstra? Ahj, har väret ude på byggepladsen og det er da ganske imponerende:) Lad os da endelig få nogle flere spektakuläre bygninger til regionen:th2:
Pfrylle Besvaret January 12, 2007 Rapporter Besvaret January 12, 2007 Det ved jeg godt (eller snarere en menneskelig fejl)' date=' men det illustrerer meget godt, at der er mange ting der kan gå galt i en byggeproces også selvom ingeniörerne regner rigtigt...:) [/quote'] Der kan gå mange ting galt i en byggeproces, og kender det da jeg har det inde på livet hver dag. Men hvis man skal se lidt filosofisk på det, kan man jo sig at når man arbejder så kan der opstå fejl, hvis man ikke laver noget, så laver man heller ikke fejl. Nemlig! Lad da endelig arkitekterne få lov til at lege lidt med bygninger, former, materialer osv. det giver da en hel anden og måske mere spændende verden. Især når man ikke må i København.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu