Futz Skrevet January 13, 2007 Rapporter Skrevet January 13, 2007 Hvis man har lidt is i maven http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47943810
spinner Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 hmmm ..måske uden afgift? På billedet er der i hvertfald ingen plader på vognen, men de kan selvfølgelig være fra tidligere...
Gio Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 hmmm ..måske uden afgift? På billedet er der i hvertfald ingen plader på vognen' date=' men de kan selvfølgelig være fra tidligere...[/quote']Klart det er uden afgift - og selv uden denne, så er prisen mistænkelig lav. Mon der mangler en gearkasse? :D
Jeppe Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 Eller måske stjålet...??? By the way. Det er godt nok gyseligt med den interiør farve. Det skal da være sort!! Men hold kæft jeg ville gerne eje sådan en...!!
watcher Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 der står der mangler servicebog og der står den har gået 45.000km så mon ik det er der problemet ligger at den er blevet skruet et pænt stykke tilbage
Johan Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 Ellers er det en eller anden der har været totalskadet som er blevet lavet et sted østblokken og bliver solgt igen. Det er set før..........
Mr. Kubik Besvaret January 14, 2007 Rapporter Besvaret January 14, 2007 Ellers er det en eller anden der har været totalskadet som er blevet lavet et sted østblokken og bliver solgt igen. Det er set før.......... Det skulle vist være en god ide at få en bil lavet i Polen hvis det omfatter mange mandetimer - reservedele er næsten samme pris. Hilsen Mr. Kubik
Gustaf Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Hvad vil det sige, at der mangler servicebog? Kan det være sælger forsøger at skjule nogle store reparationer? Jeg har været ude at kigge på en bil i dag. Prøvekørte den, al teknik virker mv. Der er bare ingen servicebog. Så fik jeg en stak sedler over de reparationer der var blevet udført på bilen gennem tiderne. Det var ikke noget nævneværdigt. Forsøger sælger at skjule noget monstro?
Guest Trine Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Hvad vil det sige' date=' at der mangler servicebog? Kan det være sælger forsøger at skjule nogle store reparationer? Jeg har været ude at kigge på en bil i dag. Prøvekørte den, al teknik virker mv. Der er bare ingen servicebog. Så fik jeg en stak sedler over de reparationer der var blevet udført på bilen gennem tiderne. Det var ikke noget nævneværdigt. Forsøger sælger at skjule noget monstro?[/quote'] Dvs at du ikke har dokumentation for service er overholdt samt historikken på bilen er korrekt. (ikke at der ikke kan fuskes med servicebøger) Det er meget svært at sælge en bil uden servicebog...personligt ville jeg aldrig købe en bil uden historik... Hvis bilen er svensk såld kan du tracke historikken hvis bilen har været på autoriseret værksted. Der bør stå kilometertal på regningerne iøvrigt...
Gustaf Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Dvs at du ikke har dokumentation for service er overholdt samt historikken på bilen er korrekt. (ikke at der ikke kan fuskes med servicebøger) Det er meget svært at sælge en bil uden servicebog...personligt ville jeg aldrig købe en bil uden historik... Hvis bilen er svensk såld kan du tracke historikken hvis bilen har været på autoriseret værksted. Der bør stå kilometertal på regningerne iøvrigt... Sandt nok, kan man stille som krav til bilsælger at servicebogen skal fremskaffes eller at de bør lave en ny. Bilen er "svensk såld", men det kan enhver jo komme at sige. Jeg så en liste over forrige ejere. De var alle bosat omkring Malmø-området. Så det er sikkert rigtigt nok. Der var regninger tilbage fra da bilen havde første ejer. Jeg tænker dog stadig lidt over det, idet der ikke var servicebog (hvorfor vil nogle sælge en bil uden servicebog). Det er i øvrigt Taxima i Malmø, der sælger bilen.
Gustaf Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Sandt nok, kan man stille som krav til bilsælger at servicebogen skal fremskaffes eller at de bør lave en ny. Bilen er "svensk såld", men det kan enhver jo komme at sige. Jeg så en liste over forrige ejere. De var alle bosat omkring Malmø-området. Så det er sikkert rigtigt nok. Der var regninger tilbage fra da bilen havde første ejer. Jeg tænker dog stadig lidt over det, idet der ikke var servicebog (hvorfor vil nogle sælge en bil uden servicebog). Det er i øvrigt Taxima i Malmø, der sælger bilen. Argh, har lige været på deres hemsida og der står "Komplett ifylld servicebok". har kontaktet foretagendet for at bede dem bekræfte det. Den skal være der, hvis de siger det på deres hensida. Skørt at de ikke kunne finde den, da jeg var derude.
Peter H. Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Dvs at du ikke har dokumentation for service er overholdt samt historikken på bilen er korrekt. (ikke at der ikke kan fuskes med servicebøger) Det er meget svært at sælge en bil uden servicebog...personligt ville jeg aldrig købe en bil uden historik... Hvis bilen er svensk såld kan du tracke historikken hvis bilen har været på autoriseret værksted. Der bør stå kilometertal på regningerne iøvrigt... Det er meget sväre af få fuld historik på en SV solgt bil frem for en Tysk solgt I Sverige er de ikke online på samme måde som i Tyskland, Men det er de heldigvis ved at lave om på ..:):)
Gustaf Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Det er meget sväre af få fuld historik på en SV solgt bil frem for en Tysk solgt I Sverige er de ikke online på samme måde som i Tyskland, Men det er de heldigvis ved at lave om på ..:):) Men er servicebogen ikke dokumentation nok på den service eller den rep der er blevet foretaget på bilen? Kan det tænkes at der kan fuskes med sådan en servicebog (kan ikke se formålet !!)
Gio Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Men er servicebogen ikke dokumentation nok på den service eller den rep der er blevet foretaget på bilen? Kan det tænkes at der kan fuskes med sådan en servicebog (kan ikke se formålet !!)Formålet? Simpelt: Speedometer stilles 100.000km tilbage og servicebogen forfalskes tilsvarende = højere salgspris.
Gustaf Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Formålet? Simpelt: Speedometer stilles 100.000km tilbage og servicebogen forfalskes tilsvarende = højere salgspris. Så er det bare hvornår man kan tilgå en online database, hvor det hele fremgår. Det er simpelthen uærligt at sælge en bil på det grundlag. Er der virkelig ingen anden måde, man kan påvise ændret km antal end ud fra servicebog eller hvad tælleren viser ?
Peter H. Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Så er det bare hvornår man kan tilgå en online database' date=' hvor det hele fremgår. Det er simpelthen uærligt at sælge en bil på det grundlag. Er der virkelig ingen anden måde, man kan påvise ændret km antal end ud fra servicebog eller hvad tælleren viser ?[/quote'] Du kan se på vores hjemmeside www.auto-haus.se hvordan vi gör,og der er aldrig en som ikke er blevet opdaget hvis de har pillet ved den :):) Og det er både Svenske og Tyske der spoler, og som sagt er det sväre at opdage en spolet Svensk ind en Tysk ..
Mr. Kubik Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Du kan se på vores hjemmeside www.auto-haus.se hvordan vi gör,og der er aldrig en som ikke er blevet opdaget hvis de har pillet ved den :):) Og det er både Svenske og Tyske der spoler, og som sagt er det sväre at opdage en spolet Svensk ind en Tysk .. Hvilken tysk website kan man undersøge historiken på? Jeg er ikke sikker på at man kan gå til en autoriserete forhandler og få en udskrift af de reperationer der har været på bilen - i Danmark kan man ikke (de har historikken for biler i Dk, men de vil ikke udlevere det) Hilsen Mr. Kubik
jacobe Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Nu virker linket ikke længere, sååå... hvad var det??? :)
Peter H. Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Hvilken tysk website kan man undersøge historiken på? Jeg er ikke sikker på at man kan gå til en autoriserete forhandler og få en udskrift af de reperationer der har været på bilen - i Danmark kan man ikke (de har historikken for biler i Dk, men de vil ikke udlevere det) Hilsen Mr. Kubik Der har man heldigvis nogle fordele som handler :):) Vi har gode kontakter som hjälper os en hel del, men det er desvärre ikke gratis ..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu