Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu har der været lignende tråde for hvilken bil vi kører, hvilken beskæftigelse vi har, osv., så nu starter jeg en om vores internet. Hvilken udbyder/hastighed har du, og hvilke faktiske hastigheder oplever du down/up? For sammenlignelige faktiske hastigheder kan evt bruges de samme "målepunkter", f.eks. http://www.speedtest.net, hvor man både kan vælge en testserver i Malmö og København (samt en masse andre steder). Hvis nogen kender bedre sites/værktøjer, så lad os få dem på bordet. Jeg har min forbindelse (langt om længe, boet i denne lejlighed siden nov 06 :eek: ) gennem boligforeningen, som har den samlede linie gennnem BredBandsBolaget. Der står ikke noget om hastighed i min kontrakt, men mener at jeg et sted har set 100 Mbps nævnt - det må dog være den samlede linie, da jeg til Malmö-server på speedtest.net ikke oplever noget over knap 4Mbps ned/2Mbps op, hvilket svarer meget godt overens med de andre online speedtests jeg har besøgt. Til 225,- SEK/måned er det dog ok, især sammenlignet med DK-priser :rolleyes: Mine resultater er: (Dato - tid - down - up - server) 1/13/2007 10:45 AM GMT 4232 kb/s 2749 kb/s Malmo 1/13/2007 10:44 AM GMT 4091 kb/s 3479 kb/s Malmo 1/12/2007 10:22 PM GMT 3942 kb/s 1667 kb/s Malmo 1/12/2007 09:47 PM GMT 3924 kb/s 1301 kb/s Malmo 1/13/2007 10:46 AM GMT 3795 kb/s 2159 kb/s Copenhagen 1/12/2007 10:23 PM GMT 3675 kb/s 1517 kb/s Copenhagen 1/12/2007 08:59 PM GMT 3915 kb/s 1389 kb/s Copenhagen 1/12/2007 08:55 PM GMT 3428 kb/s 1539 kb/s Copenhagen

Guest Supermule
Besvaret

Jeg har en Telia 24 Mbit. Henter med ca 15Mbit og uploader med 1..... Kører upåklageligt. Også mit eget grej der sidder på den......:lol:

Besvaret

har 100 Mbit fra bredbandsbolaget og fon netværk, fik flg Day Time Download Upload Latency Server Distance Share 1/13/2007 11:52 AM GMT 3572 kb/s 1660 kb/s 15 ms Malmo ~ 50 mi men det er nok mest pga det tråløse,, med ledning kommer jeg op på 40-70 Mbit

Besvaret

Telia stadsnät 10/10. Fungerer virkelig perfekt. Har aldrig været så glad for en linie før. Men tror nu alligevel jeg prøver en anden udbyder her 22/1 når nettet "gives frit" Der er trods alt mange penge at hente Mvh Dennis

Besvaret

Indholdet slettet da jeg gerne vil have slettet min profil af admin. Har anmodet om dette ASAP-

Guest Supermule
Besvaret

Hvilken software bruger du til netbackup???

Jeg har en BBB 8/1 linie. Den kører 100% hvad de lover. Testede den på DSL reports i sommers' date= og slog rekorden for en 8/1 linie. Den har dyn IP men har haft den samme IP i et år nu. Hastigheden er stabil. Det må så betyde at Skanova giver et godt hul ud på de store linier, og ikke kun i nærområdet og indenrigs. Skanova er stortset dem der ejer, udbygger og driver hele nettet i Sverige. De udbyder så til faktureringsvirksomheder som BBB, TDC, Telia, Bahnhof m.v. Det der virkeligt svinger er, at have et eks HSB foreningsnet, der deler man en stor linie med de andre i ens boligblok. Så varierer det meget, Efter flere firmware opgraderinger af mit modem, er det muligt at lave lidt indstillinger så som portforward m.m. til de lokale adresser i mit LAN. Men overvejer at køre bridgemode, og smide en router på med flere porte. Kan ikke klare mig mere med kun 4 LAN porte bagpå, må have 8-10 stykker nu. Nej jeg kører ikke WLAN, det er for "cafefolket", her i hustanden kører vi Cat6 på kobber. Der flyttes store mængder data så som Netbackup m.v. til min NAS server;)
Besvaret
Nu har der været lignende tråde for hvilken bil vi kører' date=' hvilken beskæftigelse vi har, osv., så nu starter jeg en om vores internet. Hvilken udbyder/hastighed har du, og hvilke faktiske hastigheder oplever du down/up?[/quote'] Canal Digital /Seths gennem antennekablet. Linjen hedder 4/1 mbit, men jeg synes godt nok at det er ofte at den ikke just sparker igennem. Når jeg kører tests får jeg alt fra 3.5/0.9 til 1/0.3 afhængigt af hvornår (og ja, jeg ved godt at jeg kun har pålidelige resultater når der ikke er andet der bruger net ;) ) Mvh Jesper
Besvaret

Nårhja, ud fra de afgivne svar kan jeg godt se, at jeg (ikke overraskende) fik oprettet indlægget uden at tage helt højde for forskellige eventualiteter - det er jo klart at det har betydning hvilket udstyr man har tilkoblet, om man kører wireless, osv. Når jeg kommer hjem idag må jeg prøve med kabel og måske også prøve med en pc direkte på linien uden at køre gennem routeren. By the way, nice program det der TP-test :thumbup:

Besvaret
By the way' date=' nice program det der TP-test :thumbup:[/quote']Jeps - TP Test er det gældende "konsumer-test-program" :thumbup: Jeg glemte lige at skrive, at min test blev udført igennem router og firewall - og ikke direkte på linien.
Besvaret
Telia stadsnät 10/10. Fungerer virkelig perfekt. Har aldrig været så glad for en linie før. Men tror nu alligevel jeg prøver en anden udbyder her 22/1 når nettet "gives frit" Der er trods alt mange penge at hente Mvh Dennis
Ja, har lige fået et eller andet brev med en masse netudbyderreklamer... Pis os, nu skal man til at vælge :( Sådan noget interesserer mig ikke en skid, det skal bare fungere...Så vidt jeg kan se, er Bahnhof billigst (tror bare jeg skal ha 10 Mbit/s), men er der nogen som kender noget til dette selskab, eller andre med gode råd? Hænger evt. pris sammen med netstabilitet eller noget?
Besvaret
Ja' date=' har lige fået et eller andet brev med en masse netudbyderreklamer... Pis os, nu skal man til at vælge :( Sådan noget interesserer mig ikke en skid, det skal bare fungere...Så vidt jeg kan se, er Bahnhof billigst (tror bare jeg skal ha 10 Mbit/s), men er der nogen som kender noget til dette selskab, eller andre med gode råd? Hænger evt. pris sammen med netstabilitet eller noget?[/quote']Hvilke andre er der at vælge imellem?
Besvaret
TDC' date=' TeliaSonera, Adamo, Tele 2 og Bredband 2...[/quote']Jeg kender ikke selv Bahnhof - men andre lader til at synes godt om firmaet. Skulle jeg vælge, så var det nok blevet TDC..når nu ikke der kan vælges Ownit eller BBB ;)
Besvaret
Hvorfor? (TDC er så den eneste reklame uden priser' date=' så det er lidt svært at sammenligne:( )[/quote']TDC benytter sig af Song Network´s infrastruktur, og tilbyder dermed gode forbindelser og oppetid. I DK har jeg været meget tilfreds med TDC´s internet-tilbud, samt deres oppetid/fejlretning, skulle der opstå problemer. Deres priser i DK derimod...:thumbdown ...for ikke at tale om fleksibilitet i deres abbonnements-tilbud...2x:thumbdown Men nu er vi i Sverige - så er det en anden snak. Men det er kun mit, umiddelbare, bud. Lad os høre hvad andre kan komme med af idéer og indspark.
Besvaret

Okay, det var meget godt at høre, så er TDC inde i kampen igen:) For det var også mine (telefoni)erfaringer fra DK som gjorde, at jeg ville vælge dem fra -og det samme gælder nu for Telia her i SE. Kan i princip bare ikke lide firmaer der har (/ har haft) monopol..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...