Catbaby Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Peugeot Jeg har en peugeot 206 SW, den kører i gennemsnit 22.6 km/literen ;) De er heller ikke så dyre, men enormt lækker bil :p
Anka Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Jeg har en '06 Alfa 159 2.4JTDm, rigtig velkørende, pænt kraftoverskud (200hk) og rimelig økonomi - ca13-14km/l v. blandet kørsel. Det er den bedste bil, jeg har haft, men overvejer at skyde den af til fordel for en Mercedes CLS 320CDI - en ting er sikkert, min næste bil bliver også en diesel.:th2:
Nysted Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Jeg har en '06 Alfa 159 2.4JTDm' date=' rigtig velkørende, pænt kraftoverskud (200hk) og rimelig økonomi - ca13-14km/l v. blandet kørsel. Det er den bedste bil, jeg har haft, men overvejer at skyde den af til fordel for en Mercedes CLS 320CDI - en ting er sikkert, min næste bil bliver også en diesel.:th2:[/quote'] Kunne vi ikke få nogle billeder af sådan en alfa? :) den lydder da meget spændende... :)
bananas Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Jeg skal have denne: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2286081 (forhåbentlig) BMW'en er super' date= men har ikke brug for stw. mere Rigtig Nice one! - jeg har selv en A8 4,2 fra 2003 - men benzinversionen. Havde jeg penge nok havde jeg nok også købt 4,2 TDI'en fordi den både er hurtigere fra 0-100 og kører længere på literen. Men de 300k SEK ekstra var lidt mere end jeg havde lyst til at betale. Tror dog godt at gensalgsværdien på TDI'erne kan gå hen og være ganske god om et par år. Benzin versionerne falder i pris som en sten.
Homer Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Kunne vi ikke få nogle billeder af sådan en alfa? :) den lydder da meget spændende... :) http://www.alfaromeo.se/Templates_alfa/ItemPage.aspx?index=78§ionID=5687&ItemID=3848
Nysted Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Mange tak... Alfa'er er jo ganske fine på helt deres egen måde, har bare altid være bange for dem fordi jeg har hørt de er dyre at holde vedlige... uden at jeg ved det med sikkerhed.
Peter Besvaret January 17, 2007 Rapporter Besvaret January 17, 2007 Har på mobile.de siddet og savlet lidt over en Mercedes E320 CDI fra 2004 med partikelfilter og 'Euro 4 Erstzulassung' og vil i den forbindelse gerne høre om den opfylder de nye svenske miljøkrav for lavere beskatning..?? og hvis ja - hvor meget koster det årligt i skat at køre rundt i sådan en 'Super Taxa'..??
jacobe Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 ARGH!!! Jeg må kaste hong-klædet i ringen og indrømme, at jeg STADIG ikke fatter den måde, VV regner skatten for dieselbiler ud på! Forklaring: har lige spottet en ganske fornuftig GOLF V 2,0 TDI med partikelfilter fra 2004, hvor sælgeren i annoncen gør opmærksom på, at den "overholder miljøklasse 2005." "Cool!!" tænker jeg, og stryger over på VV's skatteberegning, blot for at få oplyst at den koster 3832,- SEK årligt. Det er sgu'da ikke specielt billigt!!?? Så er det jeg spørger: kommer der så den dér modregning på de 6000 SEK oveni?! Eller er den medregnet i den oplysning? Eller er bilen for gammel til at smutte ind under den nye regel???
larscph Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 ARGH!!! Jeg må kaste hong-klædet i ringen og indrømme, at jeg STADIG ikke fatter den måde, VV regner skatten for dieselbiler ud på! Forklaring: har lige spottet en ganske fornuftig GOLF V 2,0 TDI med partikelfilter fra 2004, hvor sælgeren i annoncen gør opmærksom på, at den "overholder miljøklasse 2005." "Cool!!" tænker jeg, og stryger over på VV's skatteberegning, blot for at få oplyst at den koster 3832,- SEK årligt. Det er sgu'da ikke specielt billigt!!?? Hvad koster en tilsvarnede uden filter? Du kan se beregningsformlerne her: http://www.skatteverket.se/download/18.7459477810df5bccdd480005801/fordonsskattetabeller061001.pdf Se side 9, der kan du efter vægt se hvad den gamle takst er. Hvis sådan en Golf V vejer mellem 1401 og 1500 kg ville den koste 6.350 sek årligt uden filter og efter den gamle beregningsmetode. Så er det jeg spørger: kommer der så den dér modregning på de 6000 SEK oveni?! Eller er den medregnet i den oplysning? Eller er bilen for gammel til at smutte ind under den nye regel??? Bilen skal så vidt jeg ved nyindregistreres i forbindelse med købet for at udløse tilskudet.
Nenad Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 Bilen skal så vidt jeg ved nyindregistreres i forbindelse med købet for at udløse tilskudet. Hejsa Det er også hvad vi fandt ud af hos vw. Der skal være en ny bil og man modtager rabat få flg. måde. 1 år rabat 3000,- 2 år fabat 2000,- 3 år rabat 1000,- Derefter fuld pris. Mvh Nenad
larscph Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 Det er også hvad vi fandt ud af hos vw. Der skal være en ny bil og man modtager rabat få flg. måde. 1 år rabat 3000,- 2 år fabat 2000,- 3 år rabat 1000,- Sådan går de så ikke med mig. Jeg fik en saldo hos dem på 6.000 sek (eller rettere, bilen gør) og så trækker de fra i den hver gang der skal betales fordonsskat. Når saldoen når til 0 skal man så til selv at have penge op af lommen. Har indtil videre fået to opkrævninger fra VV på hhv 120 kroner (skyltafgift+fordonsskat) og 0 kroner (fordonsskat), de skriver så den tilbageværende saldo på opkrævningen.
BS Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 "Cool!!" tænker jeg, og stryger over på VV's skatteberegning, blot for at få oplyst at den koster 3832,- SEK årligt. Det er sgu'da ikke specielt billigt!!?? Jo det er faktisk ok billigt! Hvis du synes det er dyrt er det jo en benzin bil du skal have. Jeg giver i omegnen af 7k om året for min A6 1.9 TDI som IKKE lever op til nogen miljø normer over hovedet.
Kim H Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 Sådan går de så ikke med mig. Jeg fik en saldo hos dem på 6.000 sek (eller rettere, bilen gør) og så trækker de fra i den hver gang der skal betales fordonsskat. Når saldoen når til 0 skal man så til selv at have penge op af lommen. Har indtil videre fået to opkrævninger fra VV på hhv 120 kroner (skyltafgift+fordonsskat) og 0 kroner (fordonsskat), de skriver så den tilbageværende saldo på opkrævningen. Kan absolut bekræfte denne version. Har foreløbig fået de første 2 opkrævninger på 0 kroner Men i løbet af 2007 skal jeg desværre til at betale igen :thumbdown
jacobe Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 Hejsa Det er også hvad vi fandt ud af hos vw. Der skal være en ny bil og man modtager rabat få flg. måde. 1 år rabat 3000,- 2 år fabat 2000,- 3 år rabat 1000,- Derefter fuld pris. Mvh Nenad Jeg er sgu ikke så sikker på, at i har helt ret i, at den skal være helt ny. Jeg har nørd-søgt hele aftenen, og har fundet et eksempel på en Passat TDi fra 2006, som står til salg hos en forhandler. Den har kørt 60.000 km, og har haft 3 ejere (ved ikke om forhandleren regnes med). En søgning på reg.nr. på VV bekræfter, at den opfylder 2005 PM, og dermed får skattelettelsen på de 6.000 SEK. Det jeg så bare ikke helt kan gennemskue er, om den pris man får oplyst (4357 SEK) er inklusive skattelettelsen, eller om den trækkes fra den opgivne pris...
larscph Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 Jeg er sgu ikke så sikker på, at i har helt ret i, at den skal være helt ny. Jeg har nørd-søgt hele aftenen, og har fundet et eksempel på en Passat TDi fra 2006, som står til salg hos en forhandler. Den har kørt 60.000 km, og har haft 3 ejere (ved ikke om forhandleren regnes med). En søgning på reg.nr. på VV bekræfter, at den opfylder 2005 PM, og dermed får skattelettelsen på de 6.000 SEK. De 6000 kroner "udstedes" når bilen indregisteres - og følger bilen hvis den f.ex. skifter ejer. Men når de 6000 er brugt er de brugt. Det jeg så bare ikke helt kan gennemskue er' date=' om den pris man får oplyst (4357 SEK) er [i']inklusive skattelettelsen, eller om den trækkes fra den opgivne pris... Man får 6000 sat ind på bilens "konto" hos Vägverket. Herefter trækkes skat fra på kontoen indtil de 6000 er brugt, hvorefter man så betaler de oplyste pris i årlig afgift. 4357 er hvad bilen koster om året, og man får altså cirka 16 mdrs afgift i tilskud hvis man køber bilen fra ny.
larscph Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 Sådan her ser afregningen fra VV ud Et ex - min seneste faktura fra vv. Som de også skriver "Efter aväkning återstår 3428 kr att avräknas vid kommende fordonsskattedebiteringar."
jacobe Besvaret February 2, 2007 Rapporter Besvaret February 2, 2007 OKAY! Tror jeg har fanget den nu: det vil sige, at hvis vi nu leger, at den forrige ejer har haft bilen fra ny, og han når at "opbruge" de 6000 SEK i tilskud, så hans konto står i nul, så starter den nye ejer hvor han slap, dvs. med NUL tilskud?
larscph Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 OKAY! Tror jeg har fanget den nu: det vil sige' date=' at hvis vi nu leger, at den forrige ejer har haft bilen fra ny, og han når at "opbruge" de 6000 SEK i tilskud, så hans konto står i nul, så starter den nye ejer hvor han slap, dvs. med NUL tilskud?[/quote'] Korrekt. Modsætningsvis hvis den forrige ejer kun har nået at bruge 3000 SEK af tilskudet får du resten med da tilskudet følger bilen og dermed ikke bilens første køber, hvis han sælger den før tilskudet et opbrugt.
PRESTIGE AUTO Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Hej Drenge og piger;) Kan fortælle at Homers BMW 535D er SUPER fin, farve kombinationen med det lyse træ er så flot!!! Og så har den bare alt det rigtige udstyr!! Jeg blev selv tændt på den da jeg så den. Den er lige som den skal være!!
jacobe Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Korrekt. Modsætningsvis hvis den forrige ejer kun har nået at bruge 3000 SEK af tilskudet får du resten med da tilskudet følger bilen og dermed ikke bilens første køber' date=' hvis han sælger den før tilskudet et opbrugt.[/quote'] TAK! Så har jeg fod på det! :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu