Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Godt gået........:thumbup: ---------------------------------------- Urmager skød to røvere i København To personer er blevet såret af skud i det indre København sent tirsdag eftermiddag. Indehaveren af en urforretning skød ifølge politiet tirsdag mod tre røvere. Politiet undersøger gerningsstedet - urmagerforreningen Vintage, der tidligere har været udsat for flere røverier og tyverier. Foto: Torben StroyerEt røveri hos en urmager i Kompagnistræde i det indre København udviklede sig tirsdag til et skuddrama, hvor to røvere blev skudt, ligesom ejeren af foretningen også er såret. Alle tre er uden for livsfare. Ifølge politiet røvede tre gerningsmænd urmagerforreningen Vintage Ure i Kompagnistræde i det indre København ca. kl. 16.40. Ved den lejlighed blev der med sikkerhed løsnet skud. Ifølge Ritzau skød ejeren af forretningen to af røverne. Blot tyve minutter senere ringede de to sårede mænd fra en tankstation på Sydhavns Plads i København - ifølge Morgenavisen Jyllands-Postens oplysninger havde den ene skudsår i skulderen, mens den anden var blevet skudt i armen. De blev øjeblikkeligt kørt til Rigshospitalets traumecenter. Ejeren af forretningen er ifølge politiet også lettere såret i skulderen, men det er uvist om dette sår stammer fra et skud. »Han er i øjeblikket ved at blive afhørt, og så bliver han sendt en tur omkring skadestuen bagefter,« oplyser politiets indsatsleder, John Amdisen. Til stede i forretningen var ud over indehaveren dennes niece. De to røvere, der kørte i en svensk indregistreret bil, var ifølge TV 2 News, selv i stand til at ringe til politiet og var selv stået ud af bilen, da politiet nåede frem. Urforretningen på Kompagnistræde 10 har tidligere været udsat for flere røverier og tyverier. I forbindelse med et røveri i 2004 tog indehaveren, der altså nu er indlagt, selv affære og angreb røverne. Først smed han kaffe i hovedet på dem, og derefter angreb han dem med en skruetrækker. Det fik røverne til at flygte fra butikken uden udbytte, skriver Ritzau. jp.dk

Besvaret

Ja det må man sige... Nogle gange er det sgu en lidt omvendt verden man lever i. Både på godt og ondt.... Hørte den ene gang om en mand der fandt en knægt stå og over ridse hans bil med en nøgle. Han gav ham en ordentlig røvfuld og holdt ham nede indtil politiet kom. Det resulterede i at han fik en voldsdom for at have slået knægten. Og knægten...... Tjaa... Han gik fri!

Besvaret

Jeg kan da godt følge manden at han er ved at være tosset over røverierne- Men ligefrem at fyre et gevær af - så er han da heller ikke helt rask! Der kunne have gået folk på gaden der kunne have blevet ramt. Men nu er han sigtet på drabsforsøg, så ved ikke lige om det var det værd. Det kan jo ikke komme bag på ham, at han bliver sigtet, når han fyrer løs med et gevær.

Besvaret
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/01/16/232643.htm?rss=true Det er jo for fanden bare ure/smykker, dem får han vel dækket af forsikringen? Fatter simpelthen ikke hvorfor nogen vil sætte eget og andres liv på spil for sådan noget! Lad dog the bad guys om det... Selvtægt tilhører fortiden ligegyldigt hvor meget retfærdigheds-følelse det kan piske op i folk... Hvis han bliver dømt får han formentlig flere år i spjældet end røverne! DUMT
Besvaret

Synes det er HELT i orden at han forsvare sig og sine værdier, fordi der er nogen der ikke kan kende forskellen på "dit og mit". :fight: Har selv boet i USA hvor de dog tager overhånd i forhold til hvornår man må forsvare sig, så det er svært at definerer hvor grænsen den skal være. Dog synes jeg det er grotesk hvis urmageren bliver sigtet for drabsforsøg, når røverne kun bliver sigtet for røveriforsøg... I DK kan man få 6 mdr for voldtægt og et par år for et røveri, fordi man straffer økonomisk kriminalitet hårdere end det menneskelige (forældet regelsæt i min verden) Når man så beskytter sig fra økonomisk kriminalitet er det lige pludselig den omvendte verden, så hvad er den af??? Det skal lige siges at urmageren - ifølge de seneste nyheder - skød med en pistol og det er da meget godt gået at han ramte 2 ud af 3 :th2:

Besvaret
Blot tyve minutter senere ringede de to sårede mænd fra en tankstation på Sydhavns Plads i København - ifølge Morgenavisen Jyllands-Postens oplysninger havde den ene skudsår i skulderen, mens den anden var blevet skudt i armen. De blev øjeblikkeligt kørt til Rigshospitalets traumecenter.
Aah.. det var derfor politiet havde lavet en mega afspærring på statoil tanken ved Sydhavn station og det vrimlede med politi over det hele.. havde frit udsyn og et godt overblik fra 4. sal til det hele.. troede bare det var et røveri på tanken.. (det er jo sydhavnen)
Besvaret
Hørte i radioen her til morgen' date=' at røverne skulle have benyttet attrap-pistoler men også samtidigt, at urmageren selv var blevet såret... Den hænger ikke helt sammen :p[/quote'] Også urmageren selv blev såret ved skyderiet. Politiets teori er, at et projektil ramte en væg og fløj tilbage mod ham selv :o
Besvaret
Ja det må man sige... Nogle gange er det sgu en lidt omvendt verden man lever i. Både på godt og ondt.... Hørte den ene gang om en mand der fandt en knægt stå og over ridse hans bil med en nøgle. Han gav ham en ordentlig røvfuld og holdt ham nede indtil politiet kom. Det resulterede i at han fik en voldsdom for at have slået knægten. Og knægten...... Tjaa... Han gik fri!
Min morbror har været ude for det samme, han var jærgersoldat på tidspunket da han på vej hjem en aften og blev passet op af 2 personer der ville have hans pung, ur osv.... Det var han ikke helt enig I og gav de to en røvfuld som endte I at han blev idømt dagsbøder og de 2 andre faktisk gik fri....
Besvaret
Også urmageren selv blev såret ved skyderiet. Politiets teori er' date=' at et projektil ramte en væg og fløj tilbage mod ham selv :o[/quote'] Det er jo lige præcis derfor at folk ikke skal rende rundt og forsvare sig med skyde våben, han kunne ligeså godt have ramt nogen ude på gaden. Han skyder mod andre mennesker med en pistol, naturligvis skal han da sigtes for drabs forsøg. Og røverne skal naturligvis sigtes og dømmes for røveri, hvad pokker ville du ellers sigte dem for, uagtsomt løben ind i vildfarne kugler:rolleye: Vi er så evigt enige om at straffen for eks. voldtægt er alt for lav.
Besvaret
Min morbror har været ude for det samme, han var jærgersoldat på tidspunket da han på vej hjem en aften og blev passet op af 2 personer der ville have hans pung, ur osv.... Det var han ikke helt enig I og gav de to en røvfuld som endte I at han blev idømt dagsbøder og de 2 andre faktisk gik fri....[/quote Utroligt som det kan betale sig at være en farlig røvertype :confused:
Besvaret
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/01/16/232643.htm?rss=true Det er jo for fanden bare ure/smykker, dem får han vel dækket af forsikringen? Fatter simpelthen ikke hvorfor nogen vil sætte eget og andres liv på spil for sådan noget! Lad dog the bad guys om det... Selvtægt tilhører fortiden ligegyldigt hvor meget retfærdigheds-følelse det kan piske op i folk... Hvis han bliver dømt får han formentlig flere år i spjældet end røverne! DUMT
Kunne det tænkes at der kommer et tidspunkt hvor forsikringen ikke gider være med mere?!? Så er det lidt svært at køre en forretning, når 3 øst-europæere uden penge kigger forbi...:eek:
Besvaret
Kunne det tænkes at der kommer et tidspunkt hvor forsikringen ikke gider være med mere?!? Så er det lidt svært at køre en forretning' date=' når 3 øst-europæere uden penge kigger forbi...:eek:[/quote'] Så skal vi bare gå igang med at pløkke øst-europæere eller hvad:confused:
Besvaret
Så skal vi bare gå igang med at pløkke øst-europæere eller hvad:confused:
Det skal man ikke, nej ... Men kommer der en eller flere og trækker en pistol mod mig, ville jeg da ikke tøve et sekund med at forsvare mig, med de midler der nu er tilrådighed, hvad end de måtte være. Så er jeg i øvrigt ligeglad med, hvor de kommer fra. Derefter må man så tage opgøret med retssystemet. Eneste problem jeg ser i det er, at det eskalérer ... Næste gang er det nok ikke attraper de har med, men den ægte vare. Men jeg er da træt af den lallede, vattede holdning der er i det danske retssystem, og den, tilsyneladende, stigende andel der er af personer, der ikke formår at kende forskel på dit og mit...
Besvaret

Inden man brokker sig over anklagen for drabsforsøg, skal man huske at han ikke er dømt endnu .... fair nok, når nogen skyder med skarpt mod andre, at der rejses tiltale, og så er det op til retssystemet at vurdere om der er tale om nødværge eller hvad der ellers måtte forekomme af formildende omstændigheder ... men absolut ikke fair, i dette tilfælde, hvis han rent faktisk også dømmes. Om der er tale om attrapper eller ej hos "angriberne", bør være irrelevant - hvis en eller anden sigter på politiet med et attrapvåben, vil de nok også reagere ud fra en antagelse om at det er/kan være et rigtigt.

Besvaret
Det skal man ikke, nej ... Men kommer der en eller flere og trækker en pistol mod mig, ville jeg da ikke tøve et sekund med at forsvare mig, med de midler der nu er tilrådighed, hvad end de måtte være. Så er jeg i øvrigt ligeglad med, hvor de kommer fra. Derefter må man så tage opgøret med retssystemet. Eneste problem jeg ser i det er, at det eskalérer ... Næste gang er det nok ikke attraper de har med, men den ægte vare. Men jeg er da træt af den lallede, vattede holdning der er i det danske retssystem, og den, tilsyneladende, stigende andel der er af personer, der ikke formår at kende forskel på dit og mit...
Det sidste er jeg så helt enig i, straffen er i de fleste tilfælde alt for mild. Og der er for mange der ikke har respekt for andres ting. Men når vi kommer til at begynde at skyde på andre mennesker, så er der altså andre problemer end bare at det eskalérer, hvad hvis du kommer til at ramme naboens barn???????? Bliver man overfaldet i byen og man ender med at give overfaldsmanden en røvfuld, jamen så fint nok, men der er langt derfra også til at syntes det iorden at skyde efter andre mennesker.
Besvaret
Bliver man overfaldet i byen og man ender med at give overfaldsmanden en røvfuld, jamen så fint nok, men der er langt derfra også til at syntes det iorden at skyde efter andre mennesker.
Når nu rocker-Brian med de anabolske overarme overfalder lille-Per på strøget i København, er det så heller ikke iorden at han forsvarer sig med de midler der nu er til rådighed? Skydevåben er måske en anelse drastisk, men det er enhver mands/kvindes ret at beskytte sig selv, sin familie og sit levebrød!
Besvaret
Når nu rocker-Brian med de anabolske overarme overfalder lille-Per på strøget i København' date=' er det så heller ikke iorden at han forsvarer sig med de midler der nu er til rådighed? Skydevåben er måske en anelse drastisk, men det er enhver mands/kvindes ret at beskytte sig selv, sin familie og sit levebrød![/quote'] Jeg kan så sandelig godt forstå at han forsvare sig, men det har altså nogle konsekvenser. Hvis vi giver los og lader folk rende rundt og forsvare sig med skyde våben ja så er det så sikkert som amen i kirken at tilfældig uskyldige vil blive ramt og der er totalt uacceptabelt i min verden.
Besvaret
Knægten faldt vel over sine egne klumsede ben og slog sig gevaldigt :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...