larscph Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 Ej hvor er i uhjælpsomme! Troede det var meningen med forummet. Jeg kan meget anbefale at du booker tid hos en bankrådgiver i Sverige - der så kan hjælpe dig med mulighederne herovre. Den rente man betaler er selvklart af det skyldige beløb. Amorterer du på lånet (dvs betaler af på lånet) bliver beløbet der skal betales i rente mindre som tiden går, forudsat at renten ikke ændrer sig. En ofte brugt måde er at låne så meget som muligt i en bundlån og lade det være afdragsfrit. Restbeløbet låner du som et toplån til en anden (højere) rente og aftaler at afrdrage det over fx 10 år. De næste 10 år betaler du så renterne på bundlånet, men der betales ikke af på dette lån. Derimod betaler du 1/120 del af på toplånet hver måned + de renter de påløber ud fra det skyldige beløb. Efter 10 år er toplånet betalt af. Vær opmærksom på at det er dyrt at fastlåse renten heroppe, og du skal ikke sætte dig hårdere end du kan "tåle" hvis renten stiger.
Kay Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 Jeg kan meget anbefale at du booker tid hos en bankrådgiver i Sverige - der så kan hjælpe dig med mulighederne herovre. Den rente man betaler er selvklart af det skyldige beløb. Amorterer du på lånet (dvs betaler af på lånet) bliver beløbet der skal betales i rente mindre som tiden går, forudsat at renten ikke ændrer sig. En ofte brugt måde er at låne så meget som muligt i en bundlån og lade det være afdragsfrit. Restbeløbet låner du som et toplån til en anden (højere) rente og aftaler at afrdrage det over fx 10 år. De næste 10 år betaler du så renterne på bundlånet, men der betales ikke af på dette lån. Derimod betaler du 1/120 del af på toplånet hver måned + de renter de påløber ud fra det skyldige beløb. Efter 10 år er toplånet betalt af. Vær opmærksom på at det er dyrt at fastlåse renten heroppe, og du skal ikke sætte dig hårdere end du kan "tåle" hvis renten stiger. OK tak det vil gøre. Men kan jeg få et ca. rente på hvad det vil komme til at koste mig i rente, hvis jeg vil låne 200.000 kr så jeg afvikler over 3 år. Jeg ved godt der mange forhold der spiller ind for den rente jeg får. Men taler vi om ca. 50.000 eller 100.000? Jeg skal bruge et ca. tal da jeg skal opstille et budget for mine forældre i weekenden. TAK.
Søssan Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 OK tak det vil gøre. Men kan jeg få et ca. rente på hvad det vil komme til at koste mig i rente, hvis jeg vil låne 200.000 kr så jeg afvikler over 3 år. Jeg ved godt der mange forhold der spiller ind for den rente jeg får. Men taler vi om ca. 50.000 eller 100.000? Jeg skal bruge et ca. tal da jeg skal opstille et budget for mine forældre i weekenden. TAK. http://www.nordea.se/sitemod/default/index.aspx?pid=201844 Det er en hurtig oversigt til Nordea SE's boränter
bananas Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 ... jeg kan altså godt renteregning' date=' men har bare ikke styr hvilken regel de bruger.......Den side der laver en mærkelig beregning under annuitetsgæld.[/quote'] Ja undskyld mig. Men hvis du forstod og beherskede konceptet "rentesregning", ville du ikke synes at beregningerne for et annuitetslån var "mærkelige", og du ville heller ikke spørge sådan. Der ligger endda et matematisk bevis for sagen, så selvom du synes formlen er "mærkelig" så kan man jo sige sig selv, at den ikke er forkert med mindre at der er fejl i beviset. Altså hvad havde du forventet - du er jo gået totalt i Spørge-Jørgen mode herinde. Prøv venligst at formulere dine spørgsmål bare en smule præcist. Læs og forsøg at forstå de svar som bliver givet i stedet for at blive ved med at spørge om det samme. Og læs bare en lille smule korrektur på dine poster, før du sender dem afsted. Foreløbigt er dine spørgsmål så uklare og sjusket formuleret, at vi ikke kan se hvad det er du spørger om, fordi det kan være 10 millioner forskellige ting der spørges efter. Og vi gider ikke spilde vores tid på at skrive en længere fristil til en som ikke engang vil bruge tid på at formulere sig ordentligt.
Kay Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 Ok undskyld, jeg vil formulere mig bedre end anden gang. Men tak for svaret, nu tager jeg renteregningsbogen frem og studere den!
bananas Besvaret February 15, 2007 Rapporter Besvaret February 15, 2007 Ok undskyld' date=' jeg vil formulere mig bedre end anden gang. Men tak for svaret, nu tager jeg renteregningsbogen frem og studere den![/quote'] OK - alle laver fejl - de kvikke er hurtige til at erkende fejl og undgår dermed gentagelser.:) Du kan læse om svenskernes forskellige former for amortering (dvs. afbetalingsprofiler) inde på SBAB's hjemmeside: http://www.sbab.se/sbab/jsp/polopoly.jsp?d=1296&a=175 Det som de kalder for "Serieamortering" svarer til det vi på dansk kalder for et annuitetslån. Bemærk at der er andre former for amortering, og endda også amorteringsfri lån (= afdragsfrit i DK). De har vist også nogen regnefunktioner inde på den side, som måske kan klare regnearbejdet for dig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu