Khil Skrevet January 22, 2007 Rapporter Skrevet January 22, 2007 Endnu et spørgsmål vedrørende den såkaldte pendlersygesikringsbevis. Jeg har været til den kommune hvor jeg flyttede fra i Danmark for at søge et pendlersygesikringsbevis. Men eftersom jeg primært er studerende og ikke arbejder på fuldtid i Danmark har de bedt mig udfylde et skema (E109) som jeg får fra et sted i Sverige (de kunne ikke helt fortælle mig hvor). Hvor får jeg fat i sådan et skema??? Har prøvet at se på skatteverkets hjemmeside med kan ikke finde den der. Og er der nogen der ved om pendlersygesikringskortet virker med tilbagevirkende kraft? Jeg var så uheldig at brække min hånd for nogle uger siden, og vil helst slippe for at betale regninger for undersøgelse, operation og efterfølgende kontrol! På forhånd tak. Mvh Khil.
Jønsson Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Brug sygehuset i Sverige, så slipper du for at bruge dit sygesikrings-bevis...
LotteB Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Det er ikke Skatteverket men Försäkringskassan du skal have fat i:) http://www.fk.se/fakta/forsakrad_sv/?page=/privatpers/index.php
Nils Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Gå tilbage til den kommune og få en ordentlig forklaring. Hvad f..... er det for en service at give? :(
Khil Besvaret January 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2007 Det er ikke Skatteverket men Försäkringskassan du skal have fat i:) http://www.fk.se/fakta/forsakrad_sv/?page=/privatpers/index.php OK, nu er jeg helt forvirret. Fik snakket med skatteverket og bedte dem om at sende mig blanket E109. Det var slet ikke noget problem, så jeg kan ikke helt forstår hvad jeg skal med försäkringskassan?
LotteB Besvaret January 22, 2007 Rapporter Besvaret January 22, 2007 Det var absolut ikke for at forvirre dig;) Men som udgangspunkt kan Försikringskassan svare på dine spørgsmål. Der står lidt på deres hjemmeside om at være bosiddende i SE og studere i udlandet. Har selv haft en del kontakt til dem i spørgsmål omkring at være forsikret i DK ell. SE. Har fået god og brugbar information der, modsat Kbh´s kommune:sick: Men du fik selv løst problemet:th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu