Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Er kommet frem til at det er rævebændelorm: I forbindelse med rejser er det ekstra vigtigt, at vi tænker på at ormebehandle vore dyr, da en del orm, som findes i andre lande ikke er kommet til os endnu. I Sverige tager man dette alvorligt. Det er siden 1. juni 2002 lovbefalet at ormebehandle hunde og katte som tager til Sverige via Danmark. Årsagen til dette er rævebændelormen, som er kommet til Danmark via Tyskland, hvor den desværre er meget almindelig. Rævebændelormen kan smitte til mennesker og forårsage store skader på leveren. Kilde: Lopper og orm og rejser til udlandet Synes bare ikke det var rævebændelorm de hed... :confused:

Besvaret
Og det er bare LØGN! For jeg har lige måttet give kræene en ormekur fordi den ene havde bændelorm...! :sick:
Synd for din kat og dig. Men løgn er det nu ikke ;) Klip fra Øresunddirekt: I Sverige findes hverken rabies eller dværgbændelorm, og for at undgå smitten kræver Jordbruksverket, at hunden er blevet vaccineret og behandlet for eventuelle sygdomme.
Besvaret
Synd for din kat og dig.
Vi overlever :)
I Sverige findes hverken rabies eller dværgbændelorm' date= og for at undgå smitten kræver Jordbruksverket, at hunden er blevet vaccineret og behandlet for eventuelle sygdomme.
Jeg må indrømme, at jeg ikke aner hvad en dværgbændelorm er, jeg ved bare, at kræet havde bændelorm... Men det har nok bare været en almindelig en af slagsen - jeg undersøgte det altså ikke nærmere. :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...