Melander Skrevet January 29, 2007 Rapporter Skrevet January 29, 2007 Hej.. Ja jeg er lidt i tvivl om hvorfor forhandlerne gør så meget ud af at skrive "Svensksåld"... Er det da nitte i et gensalgs øjemed, hvis bilen er importeret fra fx. Tyskland?
larscph Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Det er typisk lettere at gensælge en svensksåld bil. Typisk får man en højere pris for en svensksåld vs en 100% identisk importbil. Det er vel frygten for at der er pillet ved kmtælleren, den sværere muligehed for at verificere kmstand og servicehistorik der er de primære grunde til at det kan være et problem. Til gengæld finder man ofte biler med meget højt udstyrsniveau i Tyskland plus at udvalget er enormt. Men man skal se sig for - og det kan bestemt anbefales at alliere sig med nogen "der ved hvordan". Selv om det nok ikke burde være sådan tror jeg også at det er sværere at få importøren til at dække helt/delivst på skader udover fabriksgarantien på en import. For eksempel da der gik "noget" i kardankrydset på min BMW 530dA fra 2002 med 150.000 km bag sig der var BMW Sverige bestemt meget afvisende for at yde noget som helst "da den jo havde kørt langt". Så kan man jo overveje om 150.000 km bør være langt for sådan en bil. Jeg valgte så at købe en fabriksny i Sverige som afløser, og noget helt andet, da BMW'en var solgt. Primært fordi vi kører 60.000 km årligt og har brug for en bil der bare kører hver dag og ikke har en masse "hovsa-overraskelser". Læs: Jeg gider ganske enkelt ikke spilde min tid på at køre bilen på værksted hele tiden, altså udover almindelig service. Det - kombineret med 6000 i tilskud fra Vägverket, markant lavere fordonsskat pga dieselpartikelfilter og 3 års kaskoforsikring fra forhandleren - og dermed en forventning om en ikke andet så tålelig økonomi i projektet gjorde udslaget. I andre situationer - med kortere pendlerafstand - var jeg nok i højere grad tilbøjelig til at købe brugt igen - og en sjovere bil, og der ville det som sådan ikke være det at det var en importbil, der skræmte mig fra en given handel.
Melander Besvaret January 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 29, 2007 Tak for det hurtige svar!! Jeg har fået lidt at tænke over... Tror nu når tiden kommer, at jeg prøver at importere, men som du skriver, så vil jeg alliere mig med en kyndig person først.. :)
Guest Mogens Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Primært fordi vi kører 60.000 km årligt og har brug for en bil der bare kører hver dag og ikke har en masse "hovsa-overraskelser". Læs: Jeg gider ganske enkelt ikke spilde min tid på at køre bilen på værksted hele tiden, altså udover almindelig service. Nu kan jeg næsten ikke holde ud til at høre mere negativt om BMW, Lars :) Den '03 530d touring steptronic, vi netop har solgt, er tæt på at være den bedste bil, vi har haft. Hold da kæft en dejlig bil at eje - til hverdag (pendler) og til fest (ferie)...
larscph Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Nu kan jeg næsten ikke holde ud til at høre mere negativt om BMW' date=' Lars :) [/quote'] Næh... Men søg et eller andet sted herinde på hvad der var af reperationer over cirka 120.000 km's kørsel - jeg var godt nok skuffet.
Guest Mogens Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 ...søg et eller andet sted herinde på hvad der var af reperationer over cirka 120.000 km's kørsel - jeg var godt nok skuffet. Det koster penge ja, men mest af alt koster det ærgelser og irritation til overflod som jeg bare ikke havde forventet i en ægte tysk motorvejscruiser. Men det kan da godt være at jeg blot har urealistiske forventninger til mærkets holdbarhed, bilen havde trods alt kørt 130.000 da jeg købte den og omkring 250.000 km da den blev solgt. Jeg tror, du gennem ejertiden har været smadder uheldig med din BMW...
Danielsito Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Hej.. Ja jeg er lidt i tvivl om hvorfor forhandlerne gør så meget ud af at skrive "Svensksåld"... Er det da nitte i et gensalgs øjemed, hvis bilen er importeret fra fx. Tyskland? Jeg havde for et par år siden en Audi 80 Coupé 2,8 Quattro fra '92. Den var direkteimporteret og SVINEDYR i forsikring! :thumbdown Forsikringsselskabet sagde til mig, at specielt direkteimporterede BMW, Audi og Mercedes var dyre at forsikre. Min kæreste havde en periode en Importeret Volvo. Den var også hamrende dyr at forsikre. Nogen siger der ikke er nogen forskel og andre mener der er... Tal evt. med nogle forsikringsselskaber inden du beslutter dig.
Kasper Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Trygg-hansa gør ikke forskel i prisen. Ved gensalg er det mest autoriserede forhandlere der er firkantede overfor importbiler. Hvis man vælger blocket.se eller en anden importforhandler, er der ingen problemer, hvis bilen er ok.
dkrath Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Nu kan jeg næsten ikke holde ud til at høre mere negativt om BMW, Lars :) Den '03 530d touring steptronic, vi netop har solgt, er tæt på at være den bedste bil, vi har haft. Hold da kæft en dejlig bil at eje - til hverdag (pendler) og til fest (ferie)... HØRT!! Jeg har i mit 20år lange liv kun ejet 2 biler: - BMW E30 323i - BMW E36 325i Min BMW E30 var fra 83. Den startede hver dag, selv om det var koldt eller varmt. Jeg havde den i 1 år og skiftede tanken (1000 kr.) og de 6 tændrør samt strømfordeler (500 kr.). Desuden har jeg op til flere gange kørt i Mogens' 03' 530DA Touring, som indtil videre er klart en af de fedeste personbiler jeg har kørt. Vi er mange der glæder sig til han får 911 Turbo.
larscph Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Jeg tror' date=' du gennem ejertiden har været smadder uheldig med din BMW...[/quote'] Det tror jeg dybest set også... Håber! Det er bestemt nok ikke uden grund at de er så udbredte og populære. Men fejlfri er de altså ikke - langt fra - og kan altså også være et dyrt og træls bekendtskab.
larscph Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 mht forsikring har jeg ikke oplevet problemer pga direktimport. Nogen stiller krav om mærkning af ruder, men prisen har ikke været højrere. Har fx en Peugeot 406 coupe 3.0 som er direktimport fra Danmark med fuld kaskoforsikring til en ganske rimelig pris.
Guest Mogens Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Vi er mange der glæder sig til han får en... Lupo 3L
Miriam Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Lupo 3L Det vil jeg se for jeg tror på det
Guest Mogens Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Det vil jeg se før jeg tror på det Jeg kan fint være i den !! :)
Miriam Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Jeg kan fint være i den !! :) Det var nu ikke så meget det jeg tænkte på !
Guest Mogens Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Det var nu ikke så meget det jeg tænkte på ! Nå, ok - farveudvalget er også okay. Den fås i sølv
Futz Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Kære Miriam - hvordan er X5 eren ? (se bort fra forbrug) (ligger lidt og overvejer en sådan, - konkurrrenter er pt. LR disc. 3, VW Touareg,)
dkrath Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Lupo 3L Sådan en har jeg jo ikke råd til at køre i... eller! Vi ses i weekenden
Miriam Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Kære Miriam - hvordan er X5 eren ? (se bort fra forbrug) (ligger lidt og overvejer en sådan, - konkurrrenter er pt. LR disc. 3, VW Touareg,) Det er en kanon bil, hvad er det du vil vide ?
Futz Besvaret January 31, 2007 Rapporter Besvaret January 31, 2007 Er den dyr i reservedele og vedligeholdelse. Har aldrig haft bimmer og rygtet går at det er væsentlig dyrere at holde en sådan i gang end f.eks. BMW eller Merc. Et vigtigt specifikt spørgsmål: Kan jeres hund (hvad er det nu han hedder ?) se ud af vinduet når han sidder i baggagerummet. (for så kan Emma også og hun elsker at holde øje med og gø af alle de freakhunde der vandrer rundt ude hvor vi bor (læs: heste, køer, får m.v.)
Miriam Besvaret January 31, 2007 Rapporter Besvaret January 31, 2007 Er den dyr i reservedele og vedligeholdelse. Har aldrig haft bimmer og rygtet går at det er væsentlig dyrere at holde en sådan i gang end f.eks. BMW eller Merc. Ok så i din verden så er BMW og Bimmer ikke det samme Jeg svare dig lidt senere :) på PM og hunden hedder Bimmer :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu