Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Talte med en bekendt som gør meget i Porscher, han gav udtryk for at 996 serien er den dårligste porsche har lavet, der er feks. problemer med olie lækage og mange andre ting. Han mente at 993 ville være et langt bedre køb hvis man tager værdi tabet med ind i overvejelsen. Et hurtigt kig på bytbil.se kan tildels bekræfte det. Hvad er jeres erfaring ? Klart alle bilmærker har mandagsbiler. Jeg har i lang troet at en Porsche 996 fra 2001 og derefter var ok.

Guest Supermule
Besvaret

Jeg har ikke hørt om problemer med 996'eren........ Det plejer ellers at virke når det kommer fra Porsche af.....

Besvaret
Jeg har ikke hørt om problemer med 996'eren........ Det plejer ellers at virke når det kommer fra Porsche af.....[/quote Ja og dem vi har solgt har der heller ikke väret problemer med..:) Synes også den köre klart bedre ind de gamle 993..:) Jeg vil gå så langt at jeg vil hellers ha en Boxster S ind en 993 :)
Besvaret
Talte med en bekendt som gør meget i Porscher, han gav udtryk for at 996 serien er den dårligste porsche har lavet, der er feks. problemer med olie lækage og mange andre ting.
Rolig nu - det er ikke den dårligste, de har lavet. 996 er den første af 911-serien, som er med en vandkølet motor, hvorfor mange ægte liebhavere mener, bilen er "den grimme ælling". Nuvel der har rent faktisk været et problem med olielækage - benævnt KWS. Fabrikken udvidede af den grund garantien således, at flere havde mulighed for at få dækket skaden. Problemet var en simmering mellem motor og gearkasse.
Han mente at 993 ville være et langt bedre køb hvis man tager værdi tabet med ind i overvejelsen. Et hurtigt kig på bytbil.se kan tildels bekræfte det.
Næppe - de dyre 993 er de modeller, der er produceret i en mindre serie. Eksempelvis 993 turbo 3,6
Hvad er jeres erfaring ? Klart alle bilmærker har mandagsbiler. Jeg har i lang troet at en Porsche 996 fra 2001 og derefter var ok.
Bliv venligst i den tro. Modellen klarer sig godt, men olielækageproblemet har ødelagt humøret hos nogle ejere, der ikke fulgte den aut. service. Som med så mange andre dyre sportsvogne køber man selvfølgelig kun een, der har fuld dokumentation for det løbende vedligehold. På den måde er du sikker på, at bilen er iorden og ikke mindst løbende blevet suppleret med de upgrades, fabrikken har udsendt. OG - køber du eksempelvis en Porsche hos et Porsche Zentrum, har du mulighed for Porsche Approved Warrenty. Det betyder eet års fuld garanti world wide på en brugt Porsche med mulighed for forlængelse op til 9 år/200.000 km (koster 1.000 euro). Hvem tilbyder det, hvis modellen konsekvent var ringe ? www.porsche.dk/article.asp?id=18
Besvaret

Samme svar som Mogens 996'eren er top kvalitet som alt andet Porsche har lavet. Det betyder dog ikke, at der ikke er problemer her eller der. Sportsbiler er nu engang dyrere at reparere på en din gængse Toyota eller Peugeot. Noget af det som gør 996'eren bedre end 993 hvad angår omkostningerne er, at en del ting er meget nemmere at skifte - rent timemæssigt. De tidlige 98/99 modeller havde et par børnesygdomme som så blev fikset. De bedste 996'ere er fra 2002 og op. Der kom et facelift, hvor en større mængde dele blev skiftet/opgraderet. Omvendt kan man få sig en super billig top sportsvogn om man tager en 98->02 model. Prisfaldet du ser på 996 vs. 993 har mere at gøre med, at der blev produceret væsentlig flere 996 end 993. Dermed falder prisen naturligvis også mere, da 993 samtidig bliver anset for mere entusiast bilen. "Den sidste rigtige 911" er der nogen som mener. Grundet at er der _langt_ flere 996'ere og Boxstere end 993'ere (eller tidligere modeller) er det derfor heller ikke så svært at finde flere skrækhistorier. De fleste har dog ingen problemer haft overhovedet. Et helt andet punkt - har selv lige været super super fristet af en 993 Turbo med powerkit, men når man sidder i den så føles den simpelthen bare forældet i interiøret. Desuden er det svært med luftkølede biler og aircondition/varmeanlæg. Skal det være en weekendbil til sommeren, så er det naturligvis ingen problem. Men om vinteren gad jeg ikke sidde i en 964 eller 993. Selv har jeg nu trillet 45k km i min 996, og ikke haft et eneste problem. 2 gange service, hvor der udelukkende blev udført det som der skal. Af omkostninger skal dog hurtigt nævnes dæk - regn rask væk med at dine dæk (bagdæk især) skal skiftes efter 30-40k km. Så afsæt roligt 8-10k kr til det i dit budget hver andet år (alt efter hvor mange banekørsler du har og hvor mange kilometer du triller). Af gode steder at lede efter informationer kan nævnes: http://www.renntech.org/forums/index.php?showforum=2 http://forums.rennlist.com/rennforums/forumdisplay.php?f=60 og svenske (ikke så tekniske eller omfattende som de ovenstående) http://www.porscheklubben.se/ http://www.porsche.nu/html_swedish/general/frameset.htm Held og lykke! Og husk - køb den nyeste bil du har råd til, og prøv at finde en hos et Porsche Zentrum/Centrum med brugtgaranti.

Besvaret
Af omkostninger skal dog hurtigt nævnes dæk - regn rask væk med at dine dæk (bagdæk især) skal skiftes efter 30-40k km. Så afsæt roligt 8-10k kr til det i dit budget hver andet år (alt efter hvor mange banekørsler du har og hvor mange kilometer du triller). QUOTE] Jeg ville sige omkring 15,000 km :):)
Besvaret

hehe - kommer _meget_ an på hvilke dæk man har også. Og hvor mange gange du kører bane vs. km på motorvej. De fleste af mine km er motorvej som ikke slider så hårdt. Peter og Mogens - ikke for at stjæle tråden - men hvilke dæk har i bedst erfaring med? Har kørt PZero Rosso indtil videre, men er meget klar til at skifte. Har hørt, at Michelin Pilot Sport skulle være sagen og at de holder meget længere end Pirelli'erne

Besvaret
Samme svar som Mogens Noget af det som gør 996'eren bedre end 993 hvad angår omkostningerne er, at en del ting er meget nemmere at skifte - rent timemæssigt. De tidlige 98/99 modeller havde et par børnesygdomme som så blev fikset. De bedste 996'ere er fra 2002 og op. Der kom et facelift, hvor en større mængde dele blev skiftet/opgraderet. Omvendt kan man få sig en super billig top sportsvogn om man tager en 98->02 model. Prisfaldet du ser på 996 vs. 993 har mere at gøre med, at der blev produceret væsentlig flere 996 end 993. Dermed falder prisen naturligvis også mere, da 993 samtidig bliver anset for mere entusiast bilen. "Den sidste rigtige 911" er der nogen som mener. Selv har jeg nu trillet 45k km i min 996, og ikke haft et eneste problem. 2 gange service, hvor der udelukkende blev udført det som der skal.
www.porsche-paderborn.de/de/index.php?lia_page=festpreis_angebote_details&gruppe=4 Hvilken udgave kører du i? Ved du hvilke største forbedringer der fulgte med årgang 2002 ift. 2001?
Besvaret
hehe - kommer _meget_ an på hvilke dæk man har også. Og hvor mange gange du kører bane vs. km på motorvej. De fleste af mine km er motorvej som ikke slider så hårdt. Peter og Mogens - ikke for at stjæle tråden - men hvilke dæk har i bedst erfaring med? Har kørt PZero Rosso indtil videre, men er meget klar til at skifte. Har hørt, at Michelin Pilot Sport skulle være sagen og at de holder meget længere end Pirelli'erne
Sjovt nok har jeg prövet begge af de däk du omtaler og synes ikke der er den store forskel, andet ind Michelin måske bliver for hurtig varme når de presses for hårdt.. Jeg har sat Bridgestone S-o2 på 996 TT så må vi se hvordan de klare det på Ringen om et par mdr :):) Har en ven der har en pillet 996 GT3 cs og han havde også S-o2 på Ringen sidst og han var fuld tilfreds :)
Besvaret
www.porsche-paderborn.de/de/index.php?lia_page=festpreis_angebote_details&gruppe=4 Hvilken udgave kører du i? Ved du hvilke største forbedringer der fulgte med årgang 2002 ift. 2001?
Super prisliste. Giver et klart billede af hvad der er billigst i vedligehold mht grundpriser. Kører en 2000 Carrera 4. Klippestabil om vinteren, og kører som en drøm. Måtte lige ud og søge efter en liste, men fandt kun dele af dem. 02+ modeller har:
- 20 extra hp (24 more than the '99) - more torque at a lower rpm (thanks to VarioCam Plus) - Better aerodynamics (20% less front lift and 40% less rear lift) - 20% stiffer chassis - improved interior - improved oiling (revised pan and baffles for better high g performance) - improved engine cooling (the newer cars run cooler as a result) - better fuel economy (1 mpg, but with $3 gas every bit helps) - improved suspension (reinforced strut towers, revised springs, shocks, bushings, and sway bars). - revised exhaust (better sound) - only a 55 lb weight gain over the '99-'01 cars
Kører man en <02 og en 02+ model lige efter hinanden, så kan man mærke stor forskel. Men om det er ekstra prisen værd?!?!?! Tja - man kan i hvertefald få en <02 model væsentlig billigere en 02+. Er man til mange (for mange?) hestekræfter, så bør man nok kigge hårdt på en 996 turbo. De er kommet ned i en overkommelig pris. Tror ikke man får en federe kvalitets supersportsvogn til de priser.
Besvaret
Kører en 2000 Carrera 4.
Nice :) Den har også stabilitetsprogram, da det er en Allrad :)
Måtte lige ud og søge efter en liste, men fandt kun dele af dem. 02+ modeller har:
Thanx !
Kører man en <02 og en 02+ model lige efter hinanden, så kan man mærke stor forskel.
Ja?
Men om det er ekstra prisen værd?!?!?! Tja - man kan i hvertefald få en <02 model væsentlig billigere en 02+
OK - det har jeg så ikke lagt mærke til. Du mener sikkert Carrera-udgaverne?
Besvaret
Peter og Mogens - ikke for at stjæle tråden - men hvilke dæk har i bedst erfaring med?
På min 996 sidder der Continental Supersport...
Besvaret
Hej, Talte med en bekendt som gør meget i Porscher, han gav udtryk for at 996 serien er den dårligste porsche har lavet, der er feks. problemer med olie lækage og mange andre ting. Han mente at 993 ville være et langt bedre køb hvis man tager værdi tabet med ind i overvejelsen. Et hurtigt kig på bytbil.se kan tildels bekræfte det. Hvad er jeres erfaring ? Klart alle bilmærker har mandagsbiler. Jeg har i lang troet at en Porsche 996 fra 2001 og derefter var ok.
Jeg har ingen personlig erfaring (desværre - ville helt sikker elske en 911'er), men jeg har længe overvejet at købe en brugt 993 eller 996 (og selv hente den i Tyskland). Efter utallige ugers googlen rundt er jeg kommet frem til den konklusion, at 996'eren (og Boxster i øvrigt) angiveligt lider af flere alvorlige motorproblemer end f.eks. 993. http://www.911uk.com/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=12&TopicID=2280&PagePosition=1 http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t73502.html (google selv lidt videre, og du vil falde over utallige lignende tråde - først og fremmest på de tidligere Boxstere/996'ere, ser det ud til). Ikke desto mindre, overvejer jeg stadig til dels en brugt Porsche - selv om jeg er blevet en smule lun på den kommende Opel GT Roadster. http://www.topspeed.com/cars/opel/opel-gt-ar26033.html Jovist, den er i en helt anden klasse (og endnu mere upraktisk) end en 911'er, men GT'en ville jeg så kunne købe som fabriksny - og stadig beholde vores 530d samt Rover 600 sedan.
Besvaret
Jeg har ingen personlig erfaring (desværre - ville helt sikker elske en 911'er), men jeg har længe overvejet at købe en brugt 993 eller 996 (og selv hente den i Tyskland). Efter utallige ugers googlen rundt er jeg kommet frem til den konklusion, at 996'eren (og Boxster i øvrigt) angiveligt lider af flere alvorlige motorproblemer end f.eks. 993. http://www.911uk.com/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=12&TopicID=2280&PagePosition=1 http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t73502.html
Jég ville ikke købe uden Porsches garantiordning, der dækker i hele verden inkl. mobilitet/driftstop... Porsche Approved Warrenty der kan forlænges til 10 år/200.000 km
Ikke desto mindre, overvejer jeg stadig til dels en brugt Porsche - selv om jeg er blevet en smule lun på den kommende Opel GT Roadster. http://www.topspeed.com/cars/opel/opel-gt-ar26033.html Jovist, den er i en helt anden klasse (og endnu mere upraktisk) end en 911'er, men GT'en ville jeg så kunne købe som fabriksny - og stadig beholde vores 530d samt Rover 600 sedan.
En Opel er ikke nogen Porsche...
Besvaret

Jeg kan kun være uenig. Men det er dit valg. Det er meget nemt at finde enkelt eksempler på motorer som har fejl - sådan er det engang med internettet. Men de 100.000'er af mennesker som ikke har problemer skriver ikke på nettet om deres manglende problemer. Ud fra diverse forum indlæg kan man ikke drage konklusioner. Jeg ville prøve at læse et par artikler fra f.eks. "Total 911" angående RMS problemet - venligst scannet her: http://www.porscheforum.nl/album_cat.php?cat_id=11&sort_method=pic_time&sort_order=DESC&start=120 - ca midt på siden Eller i Excellense bladet - scannet her (skal lige registrere dig på siden - gratis) http://www.renntech.org/forums/index.php?showtopic=6470 Alternativt tag ned på et par Porsche værksteder og tal med deres mekaniker. Om nogen, så må de kunne fortælle "sandheden" fra deres vinkel Sidst men ikke mindst - husk det er en sportsvogn. Mange kræfter og frisk kørsel slider på enhver bil af den kaliber. En model som er købt brugt af 20 årige Brian vil nok rimelig sikkert være af ringere stand end andre. Sportsbiler er nu engang bare lidt dyrere at vedligeholde end andre, men glæden er til gengæld også så meget større :-) :th2:

Besvaret

Uhhh, damn. Godt spørgsmål. Jeg svarer på denne her:

Jeg syntes Annette Heick er et skår!
:tongue2: Heheh - nej. Den her
Efter utallige ugers googlen rundt er jeg kommet frem til den konklusion, at 996'eren (og Boxster i øvrigt) angiveligt lider af flere alvorlige motorproblemer end f.eks. 993.
Besvaret
Jeg kan kun være uenig. Men det er dit valg.
Valg? Jeg har vist ikke valgt noget. Jeg siger jo netop, at jeg fortsat går og overvejer en brugt 993 eller 996.
Det er meget nemt at finde enkelt eksempler på motorer som har fejl - sådan er det engang med internettet.
Så afgjort.
Men de 100.000'er af mennesker som ikke har problemer skriver ikke på nettet om deres manglende problemer.
Ja, sådan er det som regel.
Ud fra diverse forum indlæg kan man ikke drage konklusioner.
Bid venligst mærke i, at jeg skriver 'angiveligt' - det er sågar emphasized.
Besvaret

Jeg forstår ikke al den kritik der kommer af 996 og Boxster. 996 har jeg ikke megen kendskab til, men min fars er hammer lækker :) og virker til at være ret godt skruet sammen. Derimod er Boxsteren blevet kåret som den mest stabile bil i 1997.

Besvaret
Jeg forstår ikke al den kritik der kommer af 996 og Boxster. 996 har jeg ikke megen kendskab til, men min fars er hammer lækker :) og virker til at være ret godt skruet sammen. Derimod er Boxsteren blevet kåret som den mest stabile bil i 1997.
Som Thomas også skriver er begge biler noget at det bedst der er blevet lavet..:):)
Besvaret
Tjoh, nu blev Boxster jo lanceret 1996 (efteråret, hvis jeg ikke husker helt forkert), og at kåre en hvilken som helst bil som værende "den meste stabile" efter blot et enkelt år på gaden, vil nok være en kende useriøst i de flestes øjne. Væsentligt mere interessant er det vel, at Porsche generelt har ry for at være et superpålideligt produkt også på lang sigt.
Besvaret
Tjoh, nu blev Boxster jo lanceret 1996 (efteråret, hvis jeg ikke husker helt forkert), og at kåre en hvilken som helst bil som værende "den meste stabile" efter blot et enkelt år på gaden, vil nok være en kende useriøst i de flestes øjne. Væsentligt mere interessant er det vel, at Porsche generelt har ry for at være et superpålideligt produkt også på lang sigt.
Det vil jeg give dig fuldstændig ret i...
Besvaret
Talte med en bekendt som gør meget i Porscher, han gav udtryk for at 996 serien er den dårligste porsche har lavet, der er feks. problemer med olie lækage og mange andre ting. Han mente at 993 ville være et langt bedre køb hvis man tager værdi tabet med ind i overvejelsen. Hvad er jeres erfaring ?
Prøv at læse dette link, der afspejler vedligeholdelsesomkostninger på bl.a. Porsche 993 og 996 ! www.porsche-paderborn.de/de/index.php?lia_page=festpreis_angebote_details&gruppe=4 Porsche 993 alm gear - stort service 40-80.000 km = 1.370 euro (12.700 SEK) Porsche 996 turbo - stort service 40-80.000 km = 690 euro (6.400 SEK)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...