Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kigger på ny bil - sådan en skal man jo ha når man flytter snart. Ang udgifter til staten på sådan en - Er der kun Fordonsskatten? - eller er der andet end det? har læst herinde om både vejskat og vægtafgift men fornemmer det er det samme der snakkes om bare med et andet navn. cheers, Pede:new:

Besvaret

Fordonsskatt! Almindelig dødelige betaler kun fordonsskatt :) Måske har svenskerne også noget "vägskatt", men i så fald er det i vognmandssektoren at den hører til - tror jeg nok :rolleyes:

Besvaret
Almindelig dødelige betaler kun fordonsskatt :) Måske har svenskerne også noget "vägskatt", men i så fald er det i vognmandssektoren at den hører til - tror jeg nok :rolleyes:
Dejligt dejligt at høre. Tak for det hurtige svar. Pede
Besvaret

Skal lige høre om der er nogle der ved, mht køb af bil, hvordan man betaler denne her håndpenning som de vil have (ved køb af brugt bil). Hvis der er tale om en relativ dyr bil kan håndpenningen vel komme op på et større beløb (hvis det eks er 10% af bilens pris). Er det kotume at man tager disse penge med i kontanter eller hur? Who knows?

Besvaret
Tror det er lettest at spørge forhandleren' date=' men vil tro at de foretrækker en postväxel man kan få lavet hos banken med det beløb man skal ligge[/quote'] ...eller en check.
Besvaret

Tak for svar. Har netop snakket med en forhandler. Han sagde at håndpenningen kunne være så lavt som 2000 SEK såfremt beløbet ville blive betalt kontant og at dette kunne foregå over en postväxel. En anden forhandler skulle have 10% (Automobila i Malmö) ... det er vist ret forhandlerspecifikt.

Besvaret

Nå ja - jeg bestilte faktisk to biler uden andet end to underskrifter. Den ene til levering en uge efter den 20. december og den anden til levering i næste uge. Den anden ovenikøbet i min mands navn ;) Ovenikøbet tænkte jeg ikke lige på at udbetalingen skulle lægges kontant - og at danske Visakort har en beløbsgrænse pr. måned. Så bilforhandleren trak min udbetaling på flere forskellige kort - uden at fortrække en mine :th2: Jeg ved at andre bilforhandlere insisterer på at trække beløbet på et svensk bankkort hvis man ikke har kontanter el. tilsvarende.

Besvaret
Nå ja - jeg bestilte faktisk to biler uden andet end to underskrifter. Den ene til levering en uge efter den 20. december og den anden til levering i næste uge. Den anden ovenikøbet i min mands navn ;) Ovenikøbet tænkte jeg ikke lige på at udbetalingen skulle lægges kontant - og at danske Visakort har en beløbsgrænse pr. måned. Så bilforhandleren trak min udbetaling på flere forskellige kort - uden at fortrække en mine :th2: Jeg ved at andre bilforhandlere insisterer på at trække beløbet på et svensk bankkort hvis man ikke har kontanter el. tilsvarende.
Det lyder overkommeligt. Faktisk er min overvældelse over, at der ikke kræves håndpenning alligevel blevet lidt mindre. Var nede hos en forhandler i går, spurgte hvor meget de ville have i håndpenning, hvis man kommer med en postväxel på hele beløbet. Ingenting var svaret.
Besvaret
Det lyder overkommeligt. Faktisk er min overvældelse over' date=' at der ikke kræves håndpenning alligevel blevet lidt mindre. Var nede hos en forhandler i går, spurgte hvor meget de ville have i håndpenning, hvis man kommer med en postväxel på hele beløbet. Ingenting var svaret.[/quote'] Hvis man laver en kontrakt med handleren,lägger man normalt ikke nogle penge :) Håndpenning lägger folk normalt på private handler for at sälger ikke skal sälge bilen til en anden...:)
Besvaret
Hvis man laver en kontrakt med handleren,lägger man normalt ikke nogle penge :) Håndpenning lägger folk normalt på private handler for at sälger ikke skal sälge bilen til en anden...:)
ok tak. Kan en bilforhandler egentlig checke en postväxels gyldighed/validitet på en lørdag eller en søndag? Jeg fik at vide, at de checker postväxel'n hos forhandleren, når man kommer med den.
Besvaret
ok tak. Kan en bilforhandler egentlig checke en postväxels gyldighed/validitet på en lørdag eller en søndag? Jeg fik at vide' date=' at de checker postväxel'n hos forhandleren, når man kommer med den.[/quote'] Vi gör det ikke,ved ikke om man kan i weekenden,men man ved jo hvem kunden er :):)
Besvaret
Selvfølgelig' date=' medmindre det er førstegangskunder går jeg ud fra. :)[/quote'] Der er ikke så mange der lägger alle penge kontant, og vi får deres person nr adr osv, reg att bliver også sendt til personen med det cpr nr der bliver opgivet... Så det bliver svärt at fuske :):)
Besvaret
Der er ikke så mange der lägger alle penge kontant, og vi får deres person nr adr osv, reg att bliver også sendt til personen med det cpr nr der bliver opgivet... Så det bliver svärt at fuske :):)
Der er da vel ingen mennesker der tager penge med kontant går jeg ud fra. Sådan en stak seddeler i inderlommen. :scared: Det foregår da vel altid via en postväxel, som forhandleren så checker når kunden er der. Medmindre man, som du siger, kender kunden. Nu kender d'u jo mig, så kunne det være man skulle tage op til auto haus i stedet for Taxima ;)
Besvaret
Der er da vel ingen mennesker der tager penge med kontant går jeg ud fra. Sådan en stak seddeler i inderlommen. :scared: Det foregår da vel altid via en postväxel' date=' som forhandleren så checker når kunden er der. Medmindre man, som du siger, kender kunden. Nu kender d'u jo mig, så kunne det være man skulle tage op til auto haus i stedet for Taxima ;)[/quote'] Lyder som en rigtig god ide :):)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...