jacobe Skrevet February 10, 2007 Rapporter Skrevet February 10, 2007 De har en del interessante øser, primært importerede. Har nogen herinde handlet med dem?
dannemare Besvaret February 12, 2007 Rapporter Besvaret February 12, 2007 De har en del interessante øser' date=' primært importerede. Har nogen herinde handlet med dem?[/quote'] Jeg købte vores BMW 530d E39 M-sport (en model 2002) hos dem i december 2005 (det var svært at finde en flot og veludstyret 530d i Malmö-området, da jeg lige stod og var på udkig efter en). Er som helhed udmærket tilfreds med købet, men A/C'en satte sgu ud efter et halvt års tid (lige midt i sommervarmen selvfølgelig), og det var de ikke ligefrem verdensmestre i at fikse. Heldigvis havde jeg fået bilen med 1 års fuld garanti, så jeg skulle ikke have pungen op (men det er dælme alligevel træls at skulle bruge tid på at køre til Halmstad med den og hente den igen nogle dage senere - men sådan er det jo, med mindre man køber bil af en lokal forhandler). Første gang pølede de vist bare noget nyt væske i - og det holdt så nogle måneder, hvorefter den igen holdt op med at køle. Jeg blev temmelig gal, så anden gang skiftede de nogle dele (eller rettere: de fik Rigo Bilservice (http://www.rigo.bmw.se/) til at gøre det for dem). Tiden vil vise, om problemet er fuldstændigt afhjulpet. Derudover er bilen i tip-top stand. Havde den til Inspection I -service hos Schmiedmann i DK (lå tæt ved mit forrige arbejde, så det var lige det nemmeste), og de sagde, at de sjældent før havde set en 5 år gammel BMW i så flot mekanisk stand og helt uden rust. Og så lige en sidebemærkning: Nu håber jeg bare, at der ikke bliver bøvl med automatgearkassen - BMW ævler jo om life-time olie, men jeg ved sgu ikke helt (den har gået ~138.000 km nu). Alle værksteder, jeg har talt med, siger det samme som BMW (altså, at olien aldrig skal skiftes), så jeg ænder nok med at gøre det selv inden de 160.000 km, hvis altså ingen værksteder gider/vil/kan.
jacobe Besvaret February 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 12, 2007 Jeg takker mange gange :)
larscph Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Og så lige en sidebemærkning: Nu håber jeg bare, at der ikke bliver bøvl med automatgearkassen - BMW ævler jo om life-time olie, men jeg ved sgu ikke helt (den har gået ~138.000 km nu). Alle værksteder, jeg har talt med, siger det samme som BMW (altså, at olien aldrig skal skiftes), så jeg ænder nok med at gøre det selv inden de 160.000 km, hvis altså ingen værksteder gider/vil/kan. Nu havde jeg jo en del ting med min 530dA der gik i stykker... Men automatkassen fungerede bestemt helt upåklageligt og perfekt da jeg solgte bilen - da havde den kørt omkring 250.000 km. Der var ikke skiftet olie i gearkassen.
dannemare Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Nu havde jeg jo en del ting med min 530dA der gik i stykker... Men automatkassen fungerede bestemt helt upåklageligt og perfekt da jeg solgte bilen - da havde den kørt omkring 250.000 km. Der var ikke skiftet olie i gearkassen. Ja, min autogearkasse fungerer også rigtigt godt, men jeg kan stadig ikke helt forstå, at BMW anbefaler ikke at skifte olien. Jeg mener jo bare... det er olie - det kan vel kun være godt at skifte en gang imellem (også selv om det måske ikke er strengt nødvendigt. Der er en meget interessant tråd om emnet her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=494219
spinner Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 Og så lige en sidebemærkning: Nu håber jeg bare' date=' at der ikke bliver bøvl med automatgearkassen - BMW ævler jo om life-time olie, men jeg ved sgu ikke helt (den har gået ~138.000 km nu). [/quote'] Off-Topic: VW siger også der er lifetime olie i min Passats automat-gearkasse. Men har fra flere sider fået at vide, at det bestemt ikke kan anbefales at beholde samme olie hele tiden. Det er olie og den slides... Så vend den om; Hvad er der tabt ved at skifte olie, andet end lige udgifterne (et par tusinde, vel) til det? Ingen tvivl om at min bliver skiftet - formentlig næste gang den skal til service (~130.000 km).
larscph Besvaret February 14, 2007 Rapporter Besvaret February 14, 2007 Ja' date=' min autogearkasse fungerer også rigtigt godt, men jeg kan stadig ikke helt forstå, at BMW anbefaler ikke at skifte olien. Jeg mener jo bare... det er olie - det kan vel kun være godt at skifte en gang imellem (også selv om det [i']måske ikke er strengt nødvendigt. Der er en meget interessant tråd om emnet her: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=494219 Næh, du har da ret. Og der kan jo nok bestemt ikke ske noget negativt overhovedet ved at man skifter den. Min nye bil har VAG's DSG gearkasse og der indgår olieskift faktisk i servicen med et eller andet km interval jeg ikke lige kan huske.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu