Jump to content

Befolkningsfordeling i malmø

Recommended Posts

Skrevet

Havde lige lyst til at vide, hvordan befolkningsfordelingen er i Malmø. Hvor stor en andel er svensker/dansker/mellemøstten/asien? Bare jeres fornemmelse af det.

Besvaret

Hej Kay Et rigtig godt sted at starte er www.malmo.se - der må de jo absolut have de tjek på det. Ude i venstre side er linket "Fakta om Malmö & politik" Herfra kan du vælge linket "Statistik " hvor du fluks får at vide at 'Malmös befolkning 1 januari 2006 var 271 271.' og '70 590 eller 26 % av Malmöborna är födda i utlandet.' Kig ude i venstre side og der er linket "02. Utlänsk bakgrund". Så kan du vist nok ikke få det meget bedre - fordi der er alle de oplysninger du kan ønske dig

Besvaret
Jeg har hørt at det mest almindelige fornavn i Malmø skulle være Muhammed
I sommers var der arrangeret sight seeing med afgang fra Centralen - i bussen fortalte guiden, at der var 150 forskellige folkeslag i byen..
Besvaret
I sommers var der arrangeret sight seeing med afgang fra Centralen - i bussen fortalte guiden' date=' at der var 150 forskellige folkeslag i byen..[/quote'] Du mener folkefærd? Der er 169 nu iflg. malmo.se Det er da vildt. Oplever i at hver 4. er af anden herkomst?
Besvaret
Du mener folkefærd? Der er 169 nu iflg. malmo.se Det er da vildt. Oplever i at hver 4. er af anden herkomst?
Nej! Jeg er vokset op med kulturel mangfoldighed, og ser det som en positiv ting. Husk på at du selv er med i "indvandrer"-statistikken når/hvis du flytter hertil. Min ene nabo er græsk, den anden er af serbokroatisk afstamning...og så er der nogle danskere osv.... Jeg ville røvkede mig til daglig, hvis ikke den kulturelle mangfoldighed er som den ér i mit område. ...og så er jeg desuden en kende træt af at høre om at "de der indvandrere er kun ballademagere og k****tyve". Sorry Kay - men det er et spørgsmål der er debatteret til døde (og genoplivet igen) adskillige (for mange) gange herinde. Hvis du ikke vil bo i nærheden af folk med andre gener end ariske, så er Malmö ikke en by for dig.
Besvaret
Nej! Jeg er vokset op med kulturel mangfoldighed, og ser det som en positiv ting. Husk på at du selv er med i "indvandrer"-statistikken når/hvis du flytter hertil. Min ene nabo er græsk, den anden er af serbokroatisk afstamning...og så er der nogle danskere osv.... Jeg ville røvkede mig til daglig, hvis ikke den kulturelle mangfoldighed er som den ér i mit område. ...og så er jeg desuden en kende træt af at høre om at "de der indvandrere er kun ballademagere og k****tyve". Sorry Kay - men det er et spørgsmål der er debatteret til døde (og genoplivet igen) adskillige (for mange) gange herinde. Hvis du ikke vil bo i nærheden af folk med andre gener end ariske, så er Malmö ikke en by for dig.
Hej GIO, nej jeg vil opfatte positivt på et multikulturelt befolkning, så er folk generelt mere tolerante og forstående. Istedet for et by på hvor størstdelen er indfødte, så kan der kan godt være racisme af stor grad.
Besvaret
Istedet for et by på hvor størstdelen er indfødte' date=' så kan der kan godt være racisme af stor grad.[/quote']Jeg forstår dig, bestemt. Jeg ryger bare (lidt for hurtigt) i hegnet, når folk begynder på den gamle sang "indvandrere er kun problemer, og ikke nogle jeg vil bo i nærheden af - og slet ikke udsætte mine børn for". Jeg drømmer om et hus på den skånske slette - men af helt andre årsager end befolkningsfordelingen i Malmö :th2:
Besvaret

Men oplever i det er sådan, at der er mange ude fra tilflytter til byen? Forstået på den måde, at der en del som ikke kan svensk som os, der flytter til Malmø. Eller kan man regne med, at stortset de fleste kan svensk... Men jeg regner med at tage en tur derover i starten af næste måned og se om det er noget for.

Besvaret
Men oplever i det er sådan, at der er mange ude fra tilflytter til byen? Forstået på den måde, at der en del som ikke kan svensk som os, der flytter til Malmø. Eller kan man regne med, at stortset de fleste kan svensk... Men jeg regner med at tage en tur derover i starten af næste måned og se om det er noget for.
Sveskerne giver i hvert fald udtryk for at de opfatter, at rigtig mange danskere flytter til Skåne for tiden....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...