Lulu77 Skrevet February 20, 2007 Rapporter Skrevet February 20, 2007 Hej Alle. Jeg skal til at købe hund - bor i Sverige og vil købe hund i Danmark. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal bruge af forskellige registreringer på hunden, for at få den med til Sverige og kender I en god (og billig) dyrlæge, som kan ordne det hele? Er det noget som kan ordnes sådan forholdsvis hurtigt, eller skal man bestille tid længe i forvejen? På forhånd tak :)
Toft Besvaret February 20, 2007 Rapporter Besvaret February 20, 2007 Søgefunktionen virker stadig :th2: Her er lidt at læse på :) http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=263225
Lulu77 Besvaret February 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 20, 2007 Søgefunktionen virker stadig :th2: Her er lidt at læse på :) http://debat.sunddebat.com/search.php?searchid=263225 Ja, det gør den da, og det har jeg skam også været ude i, men det er bare pænt uoverskueligt, og så er det jo en del nemmere at søge råd hos andre der måske har gjort sig erfaringerne, ikke. Vel hele idéen med en side som denne - dele råd.
Kira Besvaret February 21, 2007 Rapporter Besvaret February 21, 2007 Det kommer an på hvor gammel hunden er. Du må kun indføre hunde under 3 måneder - ellers skal du vente på rabiesvaccination og tilhørende blodprøve og det tager ihvertfald mindst 5 måneder inden den er på plads. Hvis du ringer til jordbruksverket så kan de sende dokumenterne. Eller du kan finde dem på www.sjv.se - de har også en søgefunktion :th2:
Lulu77 Besvaret February 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 21, 2007 Det kommer an på hvor gammel hunden er. Du må kun indføre hunde under 3 måneder - ellers skal du vente på rabiesvaccination og tilhørende blodprøve og det tager ihvertfald mindst 5 måneder inden den er på plads. Hvis du ringer til jordbruksverket så kan de sende dokumenterne. Eller du kan finde dem på www.sjv.se - de har også en søgefunktion :th2: Har ikke købt hunden endnu, så den er max 12 uger når jeg får den. Mange tak for info :) Rart at der er nogen der har lyst til at hjælpe uden at være fremme i skoene.
ulmus Besvaret February 21, 2007 Rapporter Besvaret February 21, 2007 Det kunne jo være, at vi ikke har lyst -og tid- til at opfinde den varme tallerken gang på gang. Derfor henvises til tidligere indlæg.
kimmzy Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 dyrlægen Jeg har lige været oppe og vaccinere min hund, da jeg regner med at flytte til Malmø meget snart. Min dyrlæge gav hende en rabies vaccine og fra den dag går der 120 dage før hun må komme med over. Har ikke hørt om der skulle være andet jeg skulle have i orden. Men ellers så ring til en dyrlæge, er sikker på de kender de præcise regler....
Madsen Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 Der er mange ligheder mellem at indføre en hundehvalp og en kattekilling, så gamle tråde med kattekillinger kan klart anbefales... I den her er der et link til jordbruksverket med en meget tydelig og let forklaret guide i at indføre en kattekilling eller hundehvalp under 3 måneder: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5082 Derudover findes der også en dansk oversættelse af betingelserne lige nedenunder linket, alt sammen i første indlæg :th2: Håber det kan bruges!
pibi Besvaret March 6, 2007 Rapporter Besvaret March 6, 2007 indførsel af beagle Hej allesammen, jeg er ny her. Jeg har meget interesseret fulgt debatten om indførelse af hund til sverige. Jeg har nu følgende problem. Jeg har købt en Beaglehvalp i danmark og har også søgt om dispensition 30 dage før indførelsen, som man jo skal. men jeg har overset det afsnit hvor der står at hvalpen skal være under 3 mdr. min hvalp skulle jeg importere til påske der er han 3 mdr. og 2 dage. jeg har nu fået et afslag på grund af at han er for gammel. jeg har så skrevet til jordbruksverket at jeg gerne vil hente ham nogen dage før, men så passer det ikke mere med de 30 dage. er der nogen som ved om jeg har en chance til at få ham over alligevel? hvis jeg har forstået det rigtig så må han ikke være rabiesvaccineret, hvorfor det? jeg har ikke modtaget et svar fra jordbruksverket ednu men jeg kan snart ikke holde det ud længer, jeg er virklig stresset omkring dette. hilsen Pia
Kira Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Det med de 30 dage man skal ansøge om mener jeg ikke betyder så meget. Jeg lavede en forhåndsansøgning da hvalpene var født - men da jeg ikke havde fået valgt hvalp før den var 6 uger gammel, fik de ikke den fuldstændig ansøgning for 2 uger inden jeg hentede den. Så lav en ny dispensation. Den må ikke være rabiesvaccineret da den ikke må danne antistof og det skulle den gerne gøre når vaccinationen bliver givet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu