Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Så vidt jeg er orienteret, så må danske tv-kanaler ikke streames udover danmarks grænser... Også derfor man ikke må tage et dansk parabolkort med ud over landegrænserne... Det er nogle værre nitte-regler Danmark har...

Jeg retter lige :-) Måtte godt komme med DANSKE kanaler :-)
Guest Supermule
Besvaret

Og hvordan vil de undgå streams på nettet eks. tv2 news????? At de ikke bliver set af folk i Dubai???? Det er helt sikkert enden på det system vi har nu.....

Besvaret
Og hvordan vil de undgå streams på nettet eks. tv2 news????? At de ikke bliver set af folk i Dubai???? Det er helt sikkert enden på det system vi har nu.....
Jeg ved ikke hvordan de gør det, man da jeg i sommers forsøgte at se LeMans 24h via tv2 sprutnik fandt de ud af jeg sad på en svensk ip og præsenterede en pæn besked om at de ikke havde rettigheder til at sende udenfor landets grænser.
Besvaret
Jeg ved ikke hvordan de gør det' date=' man da jeg i sommers forsøgte at se LeMans 24h via tv2 sprutnik fandt de ud af jeg sad på en svensk ip og præsenterede en pæn besked om at de ikke havde rettigheder til at sende udenfor landets grænser.[/quote']En simpel lookup på din ip afslører hvilket land du befinder dig i. D.v.s., den ser hvor din forbindelse terminerer henne - i mit tilfælde i Stockholm :rolleyes:http://www.ip2location.com/
Guest Supermule
Besvaret

Smid en proxy op i dk på din mors forbindelse...... Så er den skid slået.... Alternativt en VPN til din arbejdsplads osv.....

Guest Supermule
Besvaret

Og nej det virker ikke optimalt..... Tror du ikke nærmere det er fordi der bliver tildelt specifikke IP ranges til hvert land???? Således at det er predefineret hvilken "range" der tilhører DK???

En simpel lookup på din ip afslører hvilket land du befinder dig i. D.v.s., den ser hvor din forbindelse terminerer henne - i mit tilfælde i Stockholm :rolleyes:http://www.ip2location.com/
Besvaret
Og nej det virker ikke optimalt..... Tror du ikke nærmere det er fordi der bliver tildelt specifikke IP ranges til hvert land???? Således at det er predefineret hvilken "range" der tilhører DK???
Selvfølgelig. ICANN/RIPE vedligeholder jo registrene, og muliggør et sådant geografisk opslag. Proxy...nej - bestemt ikke optimalt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...