Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

i biljungelen. Jeg vil have en bil der er lille nok til at lommeparkere, stor nok til at rumme hvis man vil fragte kartoner eller fx. en opvaskemaskine, den skal helst gå på biogas, og så skal den være billig. Jeg har idag en Volvo S60 2.4T. Jeg er meget glad for bilen, men den har (som alle sedaner) så uendeligt lav og uduelig en bagklap, man kan kun få plads til 2 flyttekartoner. Plus at den er et miljøsvin. Derfor vil jeg gerne have en ny miljøbil. Er der nogen der har et tips?

Besvaret

Tjah.. Der er jo ikke så mange iflg konsumentverket. Opel Combo Tour 1.6 CNG VW Golf Variant 2.0 Bi-fuel Volvo V70 bi-fuel Volvo S60 bi-fuel (men den har jo ikke den ønskede rummelighed) Billig og rummlig - så er det nok Opel Combo Tour til 164.000 sek

Besvaret
i biljungelen. Jeg vil have en bil der er lille nok til at lommeparkere, stor nok til at rumme hvis man vil fragte kartoner eller fx. en opvaskemaskine, den skal helst gå på biogas, og så skal den være billig. Jeg har idag en Volvo S60 2.4T. Jeg er meget glad for bilen, men den har (som alle sedaner) så uendeligt lav og uduelig en bagklap, man kan kun få plads til 2 flyttekartoner. Plus at den er et miljøsvin. Derfor vil jeg gerne have en ny miljøbil. Er der nogen der har et tips?
Skoda Roomster? http://www.skoda.se/mediadb/_files/user_skodanew/Roomster_2006_11_27703.pdf
Besvaret
Tjah.. Der er jo ikke så mange iflg konsumentverket. Opel Combo Tour 1.6 CNG VW Golf Variant 2.0 Bi-fuel Volvo V70 bi-fuel Volvo S60 bi-fuel (men den har jo ikke den ønskede rummelighed) Billig og rummlig - så er det nok Opel Combo Tour til 164.000 sek
:cry: og den er så grim. Bare fordi man værner om kloden skal man så køre rundt i sådan et monstrum. Golf Variant er udgået, den laver de ikke mere. De er også holdt op med Opel Astra til gas. V70 er for stor og dyr. Muligvis hvis jeg kunne finde den helt rigtige brugte. De sælger en lille Citroen C3 til gas men helt oppe i Göteborg. Nej, jeg må nok vente et par år med at frelse jordkloden ;) ps. Det virker som at det er mere en ørken end en jungel, det der med biogasbiler. Ikke så mærkeligt Helsingborgs kommune har så svært ved at komme af med sine gasbilspræmier på 15.000 kroner.
Besvaret
:cry: og den er så grim. Bare fordi man værner om kloden skal man så køre rundt i sådan et monstrum.
Hehe.. Du skrev jo intet om at designet var vigtigt.. ;)
ps. Det virker som at det er mere en ørken end en jungel' date=' det der med biogasbiler. Ikke så mærkeligt Helsingborgs kommune har så svært ved at komme af med sine gasbilspræmier på 15.000 kroner.[/quote'] Næh - men så kig da efter en bioethanolbil hvis det skal være lidt grønt. Alternativt en diesel de udleder også mindre CO2 end tilsvarende benzinbil og med partikelfilter er de relativt rene i nærmiljøet også.
Besvaret

Ja, det ender nok med en etanolbil eller en Toyota Prius, det er en elhybrid. Det virker som om luften er gået helt ud af biogasmarkedet. Både Golf og Opel Astra er stoppet med at lave dem. Og så nu hvor Helsingborg giver ekstra bidrag til biogasbiler, det er typisk :cry:

Besvaret
Men du ville jo ikke have grimme biler:rolleye:
Hvem kalder du grim! :D Prius'en er fantastisk! Tænk en gang - regenerativ bremsning som genoplader batterierne! Når den holder stille så starter den med elmotoren og først når den er oppe i omdrejninger slår bensinmotoren til - Prius'en er jo et teknisk vidunder :love2: Personligt holder jeg på elbilen som fremtidens køretøj. Især VentureOne er for SEJT et legetøj. Absolut en pendler bil med 45 km/l! Lige plads nok til hr og fru pendler + gucci taske ;) - Rækkeviden er 450 km på en opladning. Tak, det er alt jeg behøver! Flere grønne biler kan findes på www.autoblogGreen.com
Besvaret
Jeg vil have en bil der er lille nok til at lommeparkere, stor nok til at rumme hvis man vil fragte kartoner eller fx. en opvaskemaskine, den skal helst gå på biogas, og så skal den være billig. Er der nogen der har et tips?
En Lexus 430h indeholder vel dét, du ønsker? - og så siger den ikke en lyd, så man bliver helt forskrækket i garagen, når "nabo'en" kommer rullende :) Abstraher fra at artiklen er dansk - det gør den bare mere forståelig ;) www.bilzonen.dk/11346.aspx
Besvaret
Hvem kalder du grim! :D Prius'en er fantastisk!
Du skal bare huske på at den ( kun ) köre på el i byen og i 10 min så er den flad for batt.. På motorvejen er det kun benz den köre på og el når du gir gas :) De skulle ha lavet den med en diesel motor det havde väret smart ..:) Og hvis man köre meget på motorvej så er det dyre ind en lille dieselbil.. Så hvis man er en sparegris er det Lupo/ A2 3L der dur...:)
Besvaret
En Lexus 430h indeholder vel dét, du ønsker? - og så siger den ikke en lyd, så man bliver helt forskrækket i garagen, når "nabo'en" kommer rullende :) Abstraher fra at artiklen er dansk - det gør den bare mere forståelig ;) www.bilzonen.dk/11346.aspx
Den er bare en lille smule for dyr til mig. Venture One, den får man da ondt i hovedet af at kigge på :rolleye: Jeg synes da Prius'en er ret køn, ser lidt fremtidsagtig ud: http://www.toyota.se/cars/new_cars/prius/gallery.asp Der er også en fætter her, Ford Focus C-Max Bi-fuel http://www.miljobilscenter.com/main.htm Igen skal man helt til Göteborg for at købe den, den sælges ikke i Helsingborg, kun som etanol. Sælger du ikke miljøbiler, Peter? Nå, nu skal jeg ose hen til min nye lejlighed i mit lave co2-svin med fire små Silvankartoner på bagsædet.
Besvaret
Hvem kalder du grim! :D Prius'en er fantastisk! Tænk en gang - regenerativ bremsning som genoplader batterierne! Når den holder stille så starter den med elmotoren og først når den er oppe i omdrejninger slår bensinmotoren til - Prius'en er jo et teknisk vidunder :love2: Personligt holder jeg på elbilen som fremtidens køretøj. Især VentureOne er for SEJT et legetøj. Absolut en pendler bil med 45 km/l! Lige plads nok til hr og fru pendler + gucci taske ;) - Rækkeviden er 450 km på en opladning. Tak, det er alt jeg behøver! Flere grønne biler kan findes på www.autoblogGreen.com
Vi kan da sagtens blive enige om at den er miljø venlig osv. Men alt det du slår på her gør stadig ikke noget ved at den er tudegrim!:fight:
Besvaret
Venture One, den får man da ondt i hovedet af at kigge på :rolleye: Jeg synes da Prius'en er ret køn, ser lidt fremtidsagtig ud: http://www.toyota.se/cars/new_cars/prius/gallery.asp
Vi kan da sagtens blive enige om at den er miljø venlig osv. Men alt det du slår på her gør stadig ikke noget ved at den er tudegrim!:fight:
Prius'en er helt fin. Til Fagerborn kan jeg kun sige at du ikke skal tage dig af at andre synes den er tudegrim! Den er jo det største hit i USA - hvor den virkelig signalerer miljøbevisthed! Eller har jeg ikke sagt noget om at VentureOne er flot, kun at den er FOR SEJ! Tre-hjulet jagerfly uden vinger! Typisk kvinder at gå op i udseendet :D og i denne sag er BS også en tøs :fight:
Besvaret
Prius'en er helt fin. Til Fagerborn kan jeg kun sige at du ikke skal tage dig af at andre synes den er tudegrim! Den er jo det største hit i USA - hvor den virkelig signalerer miljøbevisthed!
Ah-ja.. Jeg syntes da bestemt det er et absolut bedre bud på en miljøbil end så meget andet man har set. 420 kr/år i skat... Og så kan man abonnere på den ;)
Besvaret

ja, Danmark sidder RET stille i båden når det gælder miljøbiler :thumbdown det koster 140.000 at abonnere på en prius i tre år. det er nok cirka det jeg har tabt på seks år på min volvo s60. så det føles som en lidt dyr leje. men det er da bekvemt og lokkende.

Besvaret
det koster 140.000 at abonnere på en prius i tre år. det er nok cirka det jeg har tabt på seks år på min volvo s60. så det føles som en lidt dyr leje. men det er da bekvemt og lokkende.
128,- om dagen...tja...
Besvaret
det koster 140.000 at abonnere på en prius i tre år. det er nok cirka det jeg har tabt på seks år på min volvo s60. så det føles som en lidt dyr leje. men det er da bekvemt og lokkende.
Hvad dækker sådan et abonnement? Alt? Inkl service, forsikring mm...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...