Nenad Skrevet February 23, 2007 Rapporter Skrevet February 23, 2007 Hejsa Vi har kikket på en passat som vi gerne vil have. Derefter har vi kikket meget på nettet og fundet ud af at den farve den har ikke er metalic. Hvad vil det egentlig sige om noget er metalic eller ej? Af det vi kunne læse på nettet så er det som om at metalic holder til mere slid og kan tage stenslag bedre. Samt at det koster mellem 2000 og 5000 ektra for den. Det er den der hedder "tornado rød" hos passat vi er vilde med. På forhånd tak Nenad
larscph Besvaret February 23, 2007 Rapporter Besvaret February 23, 2007 Tror ikke der er en store forskel på holdbarheden på lakken på de nye biler. Køb den farve du kan lide, vil jeg sige. Det er jo det der er helt særlig ved at købe en fabriksny bil - du kan få den PRÆCIST som du vil ha' den. Gensalgsprisen er nok en smule højere med metallic lak - så i det mindste noget af merprisen kommer igen når du sælger den. Men det er bare en fornemmelse.
Markowitch Besvaret February 23, 2007 Rapporter Besvaret February 23, 2007 Hejsa Hvad vil det egentlig sige om noget er metalic eller ej? En metalic lak har iblandet små glimtende flager af metal. Det giver ikke blankhed men et anderledes skær og mere "dynamik". Men en metalic lak er lidt sværre at rette op hvis man skal have rettet en skade. Dette skyldes at maleren skal ramme distributionen af metalflagerne rigtigt, hvilket er lidt tricky, har jeg ladet mig fortælle. Jeg tvivler på om metalic er mere holbar end en plain ensfarvet lak. Men den ser pænere ud ;)
Nenad Besvaret February 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 24, 2007 Hejsa Der skulle ikke være forskel på metalic og alm. lack på bilerne. Bortset fra at metalic "glimter" mere og gensalgsprisen er bedre. Holdbarhed er den samme. Mvh Nenad PS.: Spørgesmålet er ikke længer aktuelt, vi køber en metalic blå.
Guest Trinity Besvaret February 24, 2007 Rapporter Besvaret February 24, 2007 Metallic lak er som regel lidt lettere at holde rent da skidtet sjældent ses lige så tydeligt...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu