Jump to content

Kun muligt at tanke for 600 kr benzin ved automat ??

Recommended Posts

Skrevet

Hej, jeg har længe irriteret mig over at beløbsgrænsen for tankning af benzin med bankkort/kreditkort hos mange svenske selskaber er 600kr ved automaten. Banken siger det er benzinselskabet der sætter grænsen, benzinselskabet siger det er banken...og "du kan jo bare tanke to gange for at fylde helt op". Grrrrrr....spilde folks tid på den måde. Jeg har prøvet med svensk VISA, svensk Meastro, dansk MasterCard. Kun 600kr, så er det stop hos Jet, Hydro m.fl :-( Nogen der har fundet en løsning på det ? Mvh Peter

Besvaret

Det er benzinselskabet der afgør det. Vores lokale der kan man max tanke for vist nok 400 kroner på et udenlandsk kort. Derimod er der hos ST1 i Eslöv - der i øvrigt som regel er billigst i området - ikke nogen umiddelbar begrænsning.

Besvaret

jeg kan til dels godt acceptere argumenterne for det (tyveri af kort osv). Men det er begrænsningen på de svenske kort der irriterer mig. Hvis de bare gad justere beløbet så det passer til fx 100 liter benzin (de 600kr er nok ikke blevet justeret op i takt med benzinprisernes himmelflugt). Peter

Besvaret

Jeg fik svaret fra Jet's kundeservice en gang at det kun er når deres tank ikke er online med systemet på hovedkontoret fx. en søndag. Eller skulle der ikke være problemer. Det var et dansk mastercard. Jeg har dog ikke testet siden, for jeg fik et benzinkort til dem i stedet. Gad ikk det bøvl.

Besvaret

Ja, man kan jo altid bøje sig for systemet og få sig et benzinkort. Jeg synes bare jeg render rundt med rigeligt med kort i forvejen, og er ret irriteret over at de sætter en så lav begrænsning på svenske kort. Og det er døgnet rundt på Jet, Hydro og Preem, som er dem jeg kommer forbi. Og som de selv siger "man kan jo bare tanke flere gange". Så det er vel så som så med tyveri-sikringen alligevel... Jeg gider godt bøvle lidt længere med dem, inden de får fred :-) Peter

Besvaret

Jeg fandt også rimelig hurtigt ud af at jeg måtte få mig et benzin-kort. Hos Shell kunne jeg kun tanke for max 400 SEK, hvilket betød at jeg var nødt til at tanke 3 gange for at fylde 90 liters tanken:eek:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...