MartinDK Skrevet March 4, 2007 Rapporter Skrevet March 4, 2007 Halløjsa! Kan det passe at man kan tage sin svenske bil med ved tilbageflytning til danmark, som en slags rejsegods og så slippe for afgift mv. Mener at have hørt at man bare skal have ejet bilen i et år, men man hører jo så meget.... Nogen der ved noget ?
bagheera Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Du må meget gerne tage din svenske bil med tilbage til DK. Du kan tro at Skattefar bliver rigtig meget glad for dig ;)
irode Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Du må meget gerne tage din svenske bil med tilbage til DK. Du kan tro at Skattefar bliver rigtig meget glad for dig ;) ... du kan checke her, hvor glad Skattefar bliver http://www.bilpriser.dk/makelist.do?type=levy
MartinDK Besvaret March 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 4, 2007 Aaah! Gode gamle skattefar... Men hvis man fx. har boet i tyskland, så må man da tage en bil med til danmark uden afgift? Man skal bare have ejet bilen i et år... Har jeg hørt...
Gio Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Men hvis man fx. har boet i tyskland' date=' så må man da tage en bil med til danmark uden afgift? Man skal bare have ejet bilen i et år... Har jeg hørt... [/quote']Hearsay og uviden snak... Flyttegods-emnet har været oppe at vende i EU, og DK har fået medhold i at de må beskatte indkomne "flyttegods-biler", eftersom de ikke kan være flyttegods som imellem andre lande. Skattefar...ja tak - han lever i bedste danske velgående
Guest Mogens Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Hearsay og uviden snak... Flyttegods-emnet har været oppe at vende i EU, og DK har fået medhold i at de må beskatte indkomne "flyttegods-biler", eftersom de ikke kan være flyttegods som imellem andre lande. Skattefar...ja tak - han lever i bedste danske velgående Jep - der skal betales: www.skat.dk/display.aspx?oID=134398&vID=201353&indhold=1
nielsen.se Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Aaah! Gode gamle skattefar... Men hvis man fx. har boet i tyskland, så må man da tage en bil med til danmark uden afgift? Man skal bare have ejet bilen i et år... Har jeg hørt... Du kan efter 6 måneder tage den med hjem og spare momsen. Det er da en god rabat.
bananas Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Selvfølgelig kan man da ikke slippe for registreringsafgiften. Hvis man kunne det ville der jo opstå professionelle flyttere. Man kunne fx. en gang om året flytte ind og ud af Danmark og lige tage en ny stor bil med på vejen hver gang for derefter at sælge den på det danske brugtmarked. Skulle nemt kunne indbringe en efterskat gevinst, der svarer til en direktørløn.
MartinDK Besvaret March 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 5, 2007 Jeg tror jeg venter lidt med at flytte... :D Faktisk til den dag hvor Danmark har bortskaffet registreringsafgiften... ...Om en 25-30 år
MartinDK Besvaret March 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 5, 2007 Brugte biler kan indføres told- og momsfrit som flyttegods på betingelse af, at du har ejet og benyttet bilen de seneste 6 måneder. Som dokumentation skal fremlægges et udenlandsk registreringsbevis. I de første 12 måneder efter indførslen må bilen ikke sælges, pantsættes eller udlejes Ellers meget nice udsigt du har dig der fra din lejlighed Selvfølgelig kan man da ikke slippe for registreringsafgiften. Hvis man kunne det ville der jo opstå professionelle flyttere. Man kunne fx. en gang om året flytte ind og ud af Danmark og lige tage en ny stor bil med på vejen hver gang for derefter at sælge den på det danske brugtmarked. Skulle nemt kunne indbringe en efterskat gevinst, der svarer til en direktørløn.
nielsen.se Besvaret March 5, 2007 Rapporter Besvaret March 5, 2007 Brugte biler kan indføres told- og momsfrit som flyttegods på betingelse af' date=' at du har ejet og benyttet bilen de seneste 6 måneder. Som dokumentation skal fremlægges et udenlandsk registreringsbevis. I de første 12 måneder efter indførslen må bilen ikke sælges, pantsættes eller udlejes[/quote'] Du ved godt at der er forskel på moms, told og afgifter ikke?
MartinDK Besvaret March 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 5, 2007 Jojo, det ved jeg :) Du ved godt at der er forskel på moms' date=' told og afgifter ikke?[/quote']
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu