Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Under min pakke fra tyskland, står der "Arrival at inward Office of Exchange in the Country of Destination (Schweden)". Skal jeg forstå det som at DHL forventer at jeg selv kommer og henter pakken??? (for der står da ingen steder den kan hentes) Eller har de ikke forsøgt at levere den endnu??

Besvaret

Ring til dem og aftal hvordan. Jeg har haft flere af "deres slags" der skulle levere her, og de markerer pænt pakken som "customer not present" i t&t systemet uden at have den ringeste anelse om hvor man bor. Det kører gerne ud igen, men til gengæld kræver de som regel en underskrift for at aflevere.

Besvaret
Ring til dem og aftal hvordan. Jeg har haft flere af "deres slags" der skulle levere her, og de markerer pænt pakken som "customer not present" i t&t systemet uden at have den ringeste anelse om hvor man bor. Det kører gerne ud igen, men til gengæld kræver de som regel en underskrift for at aflevere.
Ja, det er lidt underligt, for jeg har gået og ventede på den i en uge, og efter at have rykket DHL Sverige & Tyskland, sagde de i går at de heller ikke kunne finde noget ud fra T&T nr. (og at jeg skulle kontakte afsender), og i dag smutter jeg 4-5 minutter og så har de selvfølelig været der - de har ikke lagt nogen seddel! De må meget gerne få en underskrift, og jeg vil gerne være hjemme - ja, de har sågar mit tlf. nr. !! Men nu har jeg skrevet til dem, så må vi se om de vil komme i morgen :-)
Besvaret
Men nu har jeg skrevet til dem' date=' så må vi se om de vil komme i morgen :-)[/quote']Ring, Kenneth...RING! Det er det næstbedste efter at troppe op selv. Især i Sverige.
Besvaret
Ring' date=' Kenneth...RING! Det er det næstbedste efter at troppe op selv. [i']Især i Sverige.
He he, det andbefalede du mig også tidligere - og det råd har jeg selvfølelig tænkt mig at følge ;-) Smed dem blot en mail, hvis nu de besvaredde disse først, inden telefonenerne åbnede (tro mig, det er der faktsik nogle kundeservices som gør). Men jeg skal nok RINGE :th2:
Besvaret

Så fik jeg snakket med dem... puha, der er ikke meget logik i det :-) DHL fra tyskland, køre til Malmø og aflevere pakken til Posten - som så køre den ud til mit lokal posthus. Er det bare mig eller... nej, det er nok bare mig:th2:

Besvaret

Stenet, jeg har lige hentet en pakke hos DHL her til morgen, jeg fik bare en anmeldelse med brev fra DHL, om at min pakke var ankommet og jeg kunne ringe for levering eller hente, der var sågar kort med markering af hvor præcis. Kan så kun hente 8-17, så det blev på vej på arbejde.

Besvaret

Ak ja, de kære fragt firmaer :-) Som i jo er bekendte med, så har jeg jo bestilt mit nye dejlige fjernsyn fra Tyskland, afsendt 27. Febuar 2007 kl. 16.15. Da jeg kontakter DHL Tyskland den. 28 om aften, da jeg intet kan se på T&T nr. får jeg afvide at de stejker og derfor skal jeg ikke forvente at få min pakke det næste stykke tid. Nå fred være med det, de må vel have en god grund. Da jeg så D. 2 Marts kontakter DHL Sverige for at høre hvornår jeg kan forvente at få min pakke, undersøger hun sagen og vender tilbage - der skulle ingen strejke have været i Tyskland. Nå pyt, jeg kan være tålmodig, så jeg spørg hende ud fra T&T nr. (da jeg stadig intet kan se), og får afvide at den findes ikke i hendes system, og at jeg skal kontakte DHL Tyskland. Det gør jeg så, de kender heller ikke noget til en stejke (og mig som har arbejde med kundeservice, spurgte ikke efter navnet), og at min pakke i øvrigt ikke findes - så jeg skal kontakte afsender. Jeg skriver til forhandleren. Ca. 10 min. efter tjecker jeg lige nummeret en sidste gang på nettede, og nu er min pakke kommet til sverige - men den findes jo ikke?? Dagen efter kontakter jeg DHL, og får oplyst at jeg bare skal vente for den bliver sikkert bragt ud på mandag. Mandag venter jeg, og der sker intet, tirsdag beslutter jeg mig så for at gå ned og handle (30 min.) og ser på vejen en DHL bil - men da jeg kommer hjem ligger der ingen seddel - så det kan jo ikke være her han har været. Tjecker om aften for sjov skyld på nettede, pakken forsøgt afleveret da jeg var væk. Kontakter her til morgen DHL Sverige, som oplyser at de ikke har noget med pakken at gøre mere - da DHL Tyskland er blevet købt af et andet firma, så derfor bruger de nu Posten i sverige til at få pakkerne rundt! Men hvordan kan de så have forsøgt at aflevere den?? Kontakter herefter Posten og får afvide at de sandelige ikke levere pakker ud - jamen jeg har jo betalt DHL for at få brugt den ud!!! Får afvide at der vil komme en afhentningsdims med posten i dag, det overlever jeg nok - det er trods alt max. 1 km jeg skal gå med et fladskærm. Posten har lige været her, ingen ting med.... Ringer til så igen til posten, og får afvide...nej nej, den vil da først være der i morgen............. Træt af DHL & Posten??? JA TAK Og ja, alligvel er det alle pengene værd at få det fra Tyskland ;-)

Besvaret

DHL är ren sk-t, om ni frågar mig. Jag fick besked på att de skulle leverera den och den dagen (efter att ha varit genom samma som ni, att de varit hos oss, vi var inte hemma, men inget meddelande), så det var bara att ta ledigt från jobb för att de skulle ha sin underskrift. Aldrig igen. Posten är bäst, de lägger paket i garaget.

Besvaret

DHL....... Bare husk på tel 0771 345 345, tryk 2 og vent på den såkaldte "kundtjänst", også bare bliv ved med at brokke sig, det er det eneste som virker. Desværre får man så ofte modstridende oplysninger....hmmm det er sgu ikke meget som fungerer der! Vi får pakker med DHL normalt 2-3 gange hver uge - så bliver der pludselig et ophold og ALT SOM KAN GÅ GALT, det går selvfølgelig galt! Ikke engang Murphys law kan være med her! Næ, det eneste som altid fungerer er DPD - som i SE er lig med Posten. Tommy

Besvaret
DHL....... Bare husk på tel 0771 345 345, tryk 2 og vent på den såkaldte "kundtjänst", også bare bliv ved med at brokke sig, det er det eneste som virker. Desværre får man så ofte modstridende oplysninger....hmmm det er sgu ikke meget som fungerer der! Vi får pakker med DHL normalt 2-3 gange hver uge - så bliver der pludselig et ophold og ALT SOM KAN GÅ GALT, det går selvfølgelig galt! Ikke engang Murphys law kan være med her! Næ, det eneste som altid fungerer er DPD - som i SE er lig med Posten. Tommy
Ja, men her er det så åbenbart Posten som overtager, når det er pakker fra udlandet :-) Men nu må vi da se...
Besvaret
Kontakter herefter Posten og får afvide at de sandelige ikke levere pakker ud - jamen jeg har jo betalt DHL for at få brugt den ud!!! Får afvide at der vil komme en afhentningsdims med posten i dag, det overlever jeg nok - det er trods alt max. 1 km jeg skal gå med et fladskærm.
Jeg tror ikke du skal forvente de parkerer din kæmpe-pakke i den lokale ICA - men derimod skal du på nærmeste udleveringssted for store pakker. Mener det er ude i havnen et sted, eller...måske nogle kan kaste lys over hvor-sagen?
Besvaret
Jeg tror ikke du skal forvente de parkerer din kæmpe-pakke i den lokale ICA - men derimod skal du på nærmeste udleveringssted for store pakker. Mener det er ude i havnen et sted' date=' eller...måske nogle kan kaste lys over hvor-sagen?[/quote'] Snakkede med Posten i dag, og de sagde den ville komme over i ICA - men skulle ikke undre mig hvis de endnu engang er gal på den!!! Men ellers er det jo godt at du har en bil, Jesper :lol:
Besvaret

I flere tilfælde - hvis det er til privatpersoner - så bruges ICA eller lignende, men også Postens sk "Företagscentre" bruges som udleveringssted. De findes i bl.a Jägersro, Svedala, Vellinge etc etc. Det er bestemt af ens postnummer hvor det bliver indleveret. Når det er til firmaer kører DHL direkte ud og leverer - hvis de gider og lige ved hvor stedet er - ellers er der her i Malmö-området 2 meget store terminaler som er bekvemme at parkere pakkerne i :sick: Tommy

Besvaret
I flere tilfælde - hvis det er til privatpersoner - så bruges ICA ! Tommy
Jeps, og den er på vej - har lige passeret Dalaplan (ja jeg glæder mig til at få det) - så håber jeg bare ikke at de skal bruge 2 dage på at få det derfra ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...