Gio Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 En vandpumpe koster omkring 300 kr. og da man alligevel tager den af' date=' når der skal skiftes tandrem, så skifter man normalt også den - upåagtet at den stadig fungerer.[/quote']...og en vandpumpe drives ofte af tandremmen - så hvis pumpen fejler kan den hive remmen med i faldet. Dérfor skifter man denne, når man alligevel er derinde...da den jo, som Credde skriver, er billig at udskifte.
Guest Supermule Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Det er ca 1 kr pr km og det er ikke vildt for en bil med ca 450hk..... Prøv at spørge en Cayenne mand hvad det koster i Bremser til sådan en fætter??? Jeg er glad for min bil og når jeg får den igen, så er jeg superglad for den.....:) Den motor er bare en perle fra Cosworth af.... Når den spinner som den skal, så kan jeg love dig den trækker bukserne af dig. Men den er dog stadig et kompromis imellem familiebil og racerbil.... Noget jeg måtte vælge da jeg har 2 børn og en kone, der gerne vil følges med mig på ferie..... Kan du finde én der ikke er helt std, dvs har en del ekstraudstyr ligesom min, så er det en bil du bliver glad for.....Og så er det en sleeper. Jeg har ingen emblemer på min overhovedet, og det er da indtil videre kommet bag på et par stykker......Det er jo helt rigtigt men... 75.000kr per 80.000km ??? Og' date=' så siges det ovenikøbet at det er helt normalt at turboerne ikke holder længere... Og, jeg kan stadig ikke se hvorfor man skal skifte vandpumpe ved 80k km ?? Jeg har endnu aldrig skiftet en vandpumpe på nogle af mine biler, de fungere da bare. Men, det gør de ikke på audi ??[/quote']
MC Manden Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Bremser må vel betegnes som almindelige sliddele ?? Det kan man vel ikke sige om turboer med 80k km på klokken ?? Jamen, det ER da en lækker bil, slet ingen tvivl om det. Det undre mig bare lidt med SÅ store driftomkostninger. Jeg ville naturligvis også forvente at den er dyrere at køre i end en alm. bil, meeeen .... Og Credde, naturligvis har jeg fået skiftet tandremme... men, aldrig vandpumper.. aldrig... Og, jeg har heller aldrig haft en defekt en af slagsen
Guest Supermule Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Turbo'er går til pga varme......De holder ikke evigt og det er meget almindeligt at de bliver skiftet.....Audi foreskriver at begge skiftes når den ene går i stykker....Men det sjove er, at bilen har kunne køre med kun én turbo. Akslen var knækket i den anden, så den trak slet ikke....Alligevel kunne bilen humpe afsted med 280...... Desuden er den gamle A6'er noget af det mest vellykkede design fra Audi. Helt tidløs, men ikke så markant som de nye med singleframe....Synes ikke de er pæne og bliver de ved med det design, så bliver det med garanti ikke en Audi næste gang!!! Alt fungerer tyst og stille indvendigt og der er ingenting der knirker.... Alt sidder hvor det skal og man bliver ikke træt af lange ture i den....Bevares, man kan høre den brummer, men slet ikke i samme stil som en M3.....
Lynge Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Prøv at spørge Peter (Auto-Haus) hvad det koster at skifte bremser på en M3!! En RS6 skal vel også have nye bremser på en tidspunkt, det er så vidt jeg kan se ikke med i de 75.000. Har du fået skiftet tandrem? Det er så anden ting jeg undrer mig over, hvorfor i alverden er der ikke kæde på sådan en fætter???? Efter denne her tråd er jeg lige blevet meget gladere for min Mondeo, den kommer aldrig til at koste 75.000 i sliddele i hele dens levetid(stort set):th2:
larscph Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Det er så anden ting jeg undrer mig over' date=' hvorfor i alverden er der ikke kæde på sådan en fætter????[/quote'] Det er da simpelt... Så ville de ikke tjene så mange penge på at skifte tandremme...
Guest Supermule Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Nej gudskelov..... Han er det største fjols der findes....Alt hvad han rør ved, sprænger i luften.... Er det stadig Martin Hammerich der kører det firma?
Lynge Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Det er da simpelt... Så ville de ikke tjene så mange penge på at skifte tandremme... Ja ser du den tanke har jeg jo også tænkt, og i min verden hænger det ikke sammen med en kvalitets bil, som Audi jo burde være. Jeg kan da så lige fortælle at der er kæde på Mondeo´en:lol:
Guest Supermule Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Kæder bliver skam også slidt og knækker......Det er set før. Du kan få skiftet rem, vandpumpe, diverse hjul osv for ca 15.000dkkk....Det er absolut ikke galt!! Det er trods alt ikke en Ford vi taler om her....Og gudskelov for det. Har en bekendt med en 6 mdr gammel S-Max.....Den TABTE motoren på vej hjem fra Norge......En RS6 skal vel også have nye bremser på en tidspunkt, det er så vidt jeg kan se ikke med i de 75.000. Det er så anden ting jeg undrer mig over, hvorfor i alverden er der ikke kæde på sådan en fætter???? Efter denne her tråd er jeg lige blevet meget gladere for min Mondeo, den kommer aldrig til at koste 75.000 i sliddele i hele dens levetid(stort set):th2:
Lynge Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Det er trods alt ikke en Ford vi taler om her....Og gudskelov for det. Har en bekendt med en 6 mdr gammel S-Max.....Den TABTE motoren på vej hjem fra Norge...... He he hvis vi skal tale uheldige historier med Ford kontra Audi, så kan jeg mange mange flere om Audi end om Ford. Og igen må jeg sige, Audi burde jo være yperste kvalitet, jeg syntes dælme det halter med at leve op til det;)
BS Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Nej gudskelov..... Han er det største fjols der findes....Alt hvad han rør ved, sprænger i luften.... Det kan jeg så modbevise. Ja begge dine påstande!
credde Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 hehe og jeg har det omvendte... Har 7-9-13 ikke oplevet et eneste uforudset problem med mine VW, Audier. Men igen, alle biler går i stykker også Audi, BMW, MB, Volvo, Ford og endda også Toyota (du ved 110% i orden bilerne)
BS Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Kæder bliver skam også slidt og knækker......Det er set før. I langt de fleste tilfælde med kæder bliver de strukket. Det får heldigvis kun motoren til at gå dårligt. Har aldrig selv oplevet en sprunget kæde de 4 år jeg var mekker.
credde Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Det kan jeg så modbevise. Ja begge dine påstande! Jeg er enig, Martin Hammerich er satme en dygtig mand.
MC Manden Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 I langt de fleste tilfælde med kæder bliver de strukket. Det får heldigvis kun motoren til at gå dårligt. Har aldrig selv oplevet en sprunget kæde de 4 år jeg var mekker. Jeg havde engang en VR6, og mekanikeren havde aldrig hørt om at kæden sprang på disse (jeg var bekymret for den, og henvendte mig til et værksted for at høre hvad jeg skulle gøre) Jeg tror heller ikke Mercedes var så populær som taxi, hvis kæden sprang i deres motorer ? Men, dether er jo ikke en diskussion for eller imod tandrem, men mere generelt om prisen for at holde en RS6'er kørende. Men, hvis forsikringen ikke dækker sliddele, men alligevel dækkede turboerne selvom disse normalt bliver slidt, så må man vel gå ud fra at der var noget galt ???
BS Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Jeg tror heller ikke Mercedes var så populær som taxi, hvis kæden sprang i deres motorer ? Det er netop mercedes jeg skruede på i min læretid. Men' date=' dether er jo ikke en diskussion for eller imod tandrem, men mere generelt om prisen for at holde en RS6'er kørende.[/quote'] I know. Jeg kommenterer blot på de indlæg der er i tråden :D
Lynge Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Men, dether er jo ikke en diskussion for eller imod tandrem, men mere generelt om prisen for at holde en RS6'er kørende. Men, hvis forsikringen ikke dækker sliddele, men alligevel dækkede turboerne selvom disse normalt bliver slidt, så må man vel gå ud fra at der var noget galt ??? Og det er godt nok noget dyrere end jeg i min vildeste fantasi havde regnet med:scared:
Peter H. Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Det er netop mercedes jeg skruede på i min læretid. I know. Jeg kommenterer blot på de indlæg der er i tråden :D Så har du ikke lavet nogle 400 Tdi :):)
BS Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Så har du ikke lavet nogle 400 Tdi :):) Nope...min læretid og mekker tid stoppede i 98 :D
Guest Supermule Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Du kender ham tydeligvis privat..... Jeg har snakket med en del mennesker indenfor tuning/chipning i dk og de alle siger det samme..... Jeg gider ærligt talt ikke snakke om ham i denne her tråd. Det kan jeg så modbevise. Ja begge dine påstande!
BS Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Du kender ham tydeligvis privat..... Både privat og via chip optimering. Kender til flere der kun kender ham proffesionelt der kan sige det samme som mig. Nogen kan lide datteren, andre moderen.
stein_ Besvaret March 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 15, 2007 tror jeg fik skabt lidt debat med den her tråd hehe.... og må nok indrømme at jeg ikke har SÅ mange pnge at bruge på en bil til diverse ting og sager... så det må blive en anden sjov bil..... måske en evo eller mercedes.....
Guest Supermule Besvaret March 15, 2007 Rapporter Besvaret March 15, 2007 Tegn en forsikring der dækker tingene.....Så behøves du ikke betale gildet, såfremt den står af i svinget..... Bare sørg for at den har kørt så få km som muligt og ikke over 100.000km, når du tegner forsikringen.... tror jeg fik skabt lidt debat med den her tråd hehe.... og må nok indrømme at jeg ikke har SÅ mange pnge at bruge på en bil til diverse ting og sager... så det må blive en anden sjov bil..... måske en evo eller mercedes.....
stein_ Besvaret March 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 15, 2007 og hvad hedder sådan en forsikring?? og er det noget ALLE selskaber bare tegner?? og hvad kan sådan en koste??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu