Jump to content

Kørselsforbud i 60 dage i sverige :-/

Recommended Posts

Skrevet

Godmorgen debattøre :o Skal lige bruge jeres erfaring/viden Nå men en af mine danske bekendte fra malmö blev i går stoppet med 138 i en 90 zone. Det er der jo nok mange forskellige holdninger til. Politiet tog hans kort, og han fik i stedet en seddel... Ifølge den svenske betjent risikere han fængsel + 5 års kørselsforbud hvis han bliver stoppet inden de 60 dage. Lyder det ikke lidt voldsomt ? Fortsat god dag

Guest Supermule
Besvaret

Jo......Og det er kun for at skræmme. Det er länstyrelsen der håndterer det og han kan godtgøre at han lever at sit kørekort og være heldig at få det igen efter en måned..... Men ellers er det bare at bytte bil eller tage toget. Jeg har også fået taget mit kort i 60 dage, men fik det sat ned til 14 dage, da jeg havde et vognmandsfirma.....:lol: Dog er det 3 år siden og jeg har ikke set skyggen af bøder siden.....Nok fordi man ALTID overholder færdselsloven......;) :lol:

Besvaret

Jo... Men det skal nu nok passe... Hvis det var stort set "risikofrit" at køre i den periode man havde kørselsforbud så var det jo ikke meget værd at have sådan en ordning. Men man kan vel ringe til polisen og fråga om det virkelig passer? Han kan iøvrigt søge reduktion af peridoden hvis han har brug for bilen for at passe sit arbejde, præcist hvor og hvordan man gør aner jeg desværre ikke.

Besvaret

ok mange tak :) Nu siger du bytte bil... det er vel bare for at de ikke skal se dit registreringsnummer på vejen ? Du må jo ikke kører i nogen bil overhovedet :rolleyes: ?

Guest Supermule
Besvaret

Jeg havde en Hiace på det tidspunkt....Byttede bil med Rikke på vej hjem og hun blev stoppet stort set hver dag i bilen lige efter brobizz'en. Jeg kørte lige igennem i den anden bil i en hel måned.....:lol:

ok mange tak :) Nu siger du bytte bil... det er vel bare for at de ikke skal se dit registreringsnummer på vejen ? Du må jo ikke kører i nogen bil overhovedet :rolleyes: ?
Besvaret
Jeg havde en Hiace på det tidspunkt....Byttede bil med Rikke på vej hjem og hun blev stoppet stort set hver dag i bilen lige efter brobizz'en. Jeg kørte lige igennem i den anden bil i en hel måned.....:lol:
Så kan man jo snakke om respekt for at have fået en bøde eller ej, og et forbud.. Og jeg siger ikke at jeg IKKE ville gøre det samme, men ligefrem at opmuntre til ulovlige ting??? Det er vel ligeså grimt som at dele sites og ftp adresser herinde? Hvilket vi heller ikke gør.. Og nej, jeg har ikke en glorie der skal pudses, det ved dem der kender mig.
Guest Supermule
Besvaret

Det skete dagen efter de havde sat hastigheden ned ved brobizz'en til 30 istedet for 50.....Jeg kørte 55 hvor der var, ja nu 30 og så stod de med en laser.... Havde ikke set det før jeg kom tættere på og jeg flækkede fuldstændigt i hovedet på den latterlige betjent...... :mad: Svineri.....Jeg nægtede jo på det pureste, men hun var sgu ligeglad. Den kom heller aldrig i retten....men manglede bare pappet i en måned..... 14 dages behandlingstid hos länstyrelsen og 14 dages karantæne.....

Så kan man jo snakke om respekt for at have fået en bøde eller ej, og et forbud.. Og jeg siger ikke at jeg IKKE ville gøre det samme, men ligefrem at opmuntre til ulovlige ting??? Det er vel ligeså grimt som at dele sites og ftp adresser herinde? Hvilket vi heller ikke gør.. Og nej, jeg har ikke en glorie der skal pudses, det ved dem der kender mig.
Besvaret
Det skete dagen efter de havde sat hastigheden ned ved brobizz'en til 30 istedet for 50.....Jeg kørte 55 hvor der var, ja nu 30 og så stod de med en laser.... Havde ikke set det før jeg kom tættere på og jeg flækkede fuldstændigt i hovedet på den latterlige betjent...... :mad: Svineri.....Jeg nægtede jo på det pureste, men hun var sgu ligeglad. Den kom heller aldrig i retten....men manglede bare pappet i en måned..... 14 dages behandlingstid hos länstyrelsen og 14 dages karantæne.....
Det var dog et håbløst sted at lave kontrol ! Det er da få som kører 90 - 70 - 50 osv ved skiltene frem til betalingsanlægget.. På nær dem som trækker ud i venstre spor 2 kilometer i forvejen og bremser ned :)
Besvaret
indlæg bliver kun slettet/ændret af moderatoren hvis du opfordrer til sort arbejde (tager eller giver) eller proformaadresser. Alt andet er ok
Besvaret
indlæg bliver kun slettet/ændret af moderatoren hvis du opfordrer til sort arbejde (tager eller giver) eller proformaadresser. Alt andet er ok
Hvor har du den idé fra?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...