Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg har hørt om en familie (dansk) her i sverige der fik 60 tusind kroner, da de fik deres første barn.. faderen ringede ind og sagde der havde været en fejl, at der stod alt for mange penge på deres konto... men de sagde at det var rigtigt nok, og det var fordi de havde valgt at få deres første barn i sverige osv.. så er det lige jeg tænker.. er der andre der har hørt om det..? og er det kun dem som arbejder i sverige??? eller hvad er reglerne for at få det der penge?? jeg har ikke hørt noget om det... vi har selv fået vores første barn for 5 md siden.. og der er allerede en på vej igen.. og pengende ville selvfølgelig da falde på et tørt sted.. det er jo ligefrem ikke det billigste at have de små væsener.. nå men andre der ved lidt mere om det???? camilla

Besvaret
jeg har hørt om en familie (dansk) her i sverige der fik 60 tusind kroner, da de fik deres første barn.. faderen ringede ind og sagde der havde været en fejl, at der stod alt for mange penge på deres konto... men de sagde at det var rigtigt nok, og det var fordi de havde valgt at få deres første barn i sverige osv.. så er det lige jeg tænker.. er der andre der har hørt om det..? og er det kun dem som arbejder i sverige??? eller hvad er reglerne for at få det der penge?? jeg har ikke hørt noget om det... vi har selv fået vores første barn for 5 md siden.. og der er allerede en på vej igen.. og pengende ville selvfølgelig da falde på et tørt sted.. det er jo ligefrem ikke det billigste at have de små væsener.. nå men andre der ved lidt mere om det???? camilla
Ja jeg har hørt næsten det samme, men det var 120000 kroner!!
Besvaret

Kan vi ikke få lidt seriøsitet i denne tråd? Hvis der er nogen der ved om det er fup eller fakta så kom med nogle facts. Det er faktisk ikke urealistisk at få penge /tilskud for at få børn - det sker i mange lande da fødselsraten er nedadgående.

Besvaret
Kan vi ikke få lidt seriøsitet i denne tråd? Hvis der er nogen der ved om det er fup eller fakta så kom med nogle facts. Det er faktisk ikke urealistisk at få penge /tilskud for at få børn - det sker i mange lande da fødselsraten er nedadgående.
Hvad tror du selv??? :rolleye: Det er vel ikke forbudt at tænke lidt selv og fra starten fange sarkasmen og dermed "svaret"...
Besvaret
Hvis det havde været fakta, så havde det jo også kun været relevant for statsborgere. Ingen af de lande der giver penge eller andet, giver til gæster i landet. Prøv bare lige at læse nedenstående uddrag igen? Hvor ringede faderen "ind"? regeringskontoret for pengegaver til førstfødte? (som i dette tilfælde også har oplysningspligt og adgang til konti tilhørende danske statsborgere bosiddende i sverige)
faderen ringede ind og sagde der havde været en fejl, at der stod alt for mange penge på deres konto... men de sagde at det var rigtigt nok, og det var fordi de havde valgt at få deres første barn i sverige osv..
Besvaret

nå det fik jeg jo ikke så meget ud af men stadig er det hvad jeg har hørt.. og jeg har også, som en anden har hørt, at det er meget normalt i andre lande.. det er ikke en for tidlig aprils nar, men jeg vil gå ud fra at det ikke passer når ingen andre har hørt om det.. eller ved hvad betingelserne er for de penge der... tak for svar alligevel. millis :confused:

Besvaret
men stadig er det hvad jeg har hørt.. og jeg har også, som en anden har hørt, at det er meget normalt i andre lande..
I Rusland får du penge hvis du får barn nr. 2 hvor man får 53.000 DKK og det samme i Ukraine.
Besvaret

der er et tyrkisk par der har fået det de bor her i sverige, manden arbejder i dk og konen går hjemme. de har lige fået 60 tusind kroner. barnet er 1½ år og født i sverige. og det er nøjagtig den samme historie som den anden jeg har hørt... så jeg vil prøve at dykke lidt dybere ned i det, for så må der være noget om det.. men jeg fatter så stadig ikke at der ikke er nogen der har hørt om det... så måske det har noget med stats borgerskabet at gøre som en anden foreslog.. en helt anden ting er at vi i både sverige og dk får børne bidrag, og man skulle da mene at man så ikke kunne få begge dele..

Besvaret
I Rusland får du penge hvis du får barn nr. 2 hvor man får 53.000 DKK og det samme i Ukraine.
Så en russer får penge af både rusland og ukraine hvis russeren får 2 børn?
Mener også man får 50000 i Norge plus en masse baby udstyr' date=' så helt stævt er det nok ikke, bare ikke i Sverige[/quote'] Link? Ok, så man skal vente 18 måneder på at få pengene?
Besvaret

man kan ret hurtigt blive misforstået herinde.. jeg lader nu debatten ligge, da der vist kun er misforståelser osv i denne debat.. jeg har jo kun spurgt netop for at få svar.. men ingen har jo vidst noget om det herinde.. men irl har jeg da fået et par historier.. jeg fik at vide at grunden til barnet skal være 18 er at man bare ikke lige flytter herover og få pengene for at flytte hjem igen. jeg har ikke nogen link, men har snakket med en nabo til det tyrkiske par. og han lovede han ville spørge dem om det. jeg har ikke konkret nogle beviser hvis det er det du er ude efter.. det var jo oprindeligt mig der startede tråden for at blive klogere på det. så hvor skulle jeg få det fra...? jeg er stadig opsat på at finde ud af hvad grunden for at nogle har fået de er, men vil så ikke bruge dette forum til lige dette... men skriver da gerne når jeg har noget konkret om det hele..!!!! så skal vi ikke bare lukke debatten her, og jeg undskylder mange gange at jeg spurgte i første omgang.. millis

Besvaret
jeg lader nu debatten ligge, da der vist kun er misforståelser osv i denne debat.. jeg har jo kun spurgt netop for at få svar.. men ingen har jo vidst noget om det herinde.. men irl har jeg da fået et par historier.. jeg fik at vide at grunden til barnet skal være 18 er at man bare ikke lige flytter herover og få pengene for at flytte hjem igen. jeg har ikke nogen link, men har snakket med en nabo til det tyrkiske par. og han lovede han ville spørge dem om det. jeg har ikke konkret nogle beviser hvis det er det du er ude efter.. det var jo oprindeligt mig der startede tråden for at blive klogere på det. så hvor skulle jeg få det fra...? jeg er stadig opsat på at finde ud af hvad grunden for at nogle har fået de er, men vil så ikke bruge dette forum til lige dette... men skriver da gerne når jeg har noget konkret om det hele..!!!! så skal vi ikke bare lukke debatten her, og jeg undskylder mange gange at jeg spurgte i første omgang.. millis
Hmm...det lyder nu mystisk, men skulle der alligevel være noget om snakken (lyder stadig mystisk) - så giv da lige besked, vi har nemlig også en på vej...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...