Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
100% enig med dig! Jeg har købt en god bil hos Peter, men betalte mange, mange penge for han skulle hente den fra Tyskland (35.000 SEK). Så da jeg skulle hente bilen var bilen kørt 1000 km mere end den stod i Tyskland??? Kan det passe at han kørte den selv til Sverige?...ved ikke... Køber aldrig mere bil fra ham! Er meget glad for bilen og hans 800 SEK forsikring (6 mdr.), men 35.000 SEK er for meget. Er også meget træt af hans smilies:) :) :)
Nu har jeg gået alle mine kontrakter igennem og der er ingen Jörgen ?? Jeg har også sendt dig 2 PM som du ikke har svaret på.. Vil du väre så venlig at skrive det.. Ps. Jeg forstår heller ikke at du ikke kommer til mig hvis du er utilfreds med vores service..??
Besvaret
Bilen havde kørt 1000 km mere end det der stod på mobile.de da jeg skulle hente den hos dig. Jeg tror du havde selv kørt den fra Tyskland og ikke havde den på en transporter (som du siger du gjorde).
Du har ikke overvejet, at det måske er forhandleren på mobile.de som ikke har opdateret annoncen med det rigtige km-antal??? Måske har andre mulige købere været ude at køre i bilen inden den er blevet solgt.
Besvaret
Bilen er købt i min kones navn. Der er ikke mere at snakke om, handelen er afsluttet. Jeg var meget tilfreds med bilen og helforsikring (800 kr for 6 mdr). :) Er utilfreds med at jeg skulle betale 35.000 SEK (17% af bilens værdi). Der er ingen beregninger du viser / ingen papirer ved køb af bilen, bare en slutseddel (ligner en min dreng kunne selv skrive i 2.klasse). Du kræver 20% af bilens værdi før du tager til Tyskland, så siger du senere det går også uden når jeg ikke vil give dig 20% med det samme. Bilen havde kørt 1000 km mere end det der stod på mobile.de da jeg skulle hente den hos dig. Jeg tror du havde selv kørt den fra Tyskland og ikke havde den på en transporter (som du siger du gjorde). Da jeg skulle hente bilen siger du at pengene (hele beløbet = 100%) skal bare overføres på din konto inden jeg henter den, men da jeg snakker med banken fortæller de at det ikke fungerer sådan i Sverige. Banken siger at bilforhandler får ca. 20% udbetalt og resten af pengene først overføres når man har skrevet under og modtaget nøglerne. Dvs. hvis man vil aflyse købet så "kan man ikke". Det vil blive svært at få sine penge tilbage. Jeg har bilen, du har fået dine penge. Vil aldrig købe en bil hos dig igen. P.S. Jeg stod i den situation at jeg havde brug for bilen med det samme pga. arbejdet. Derfor afbrød jeg ikke handelen / købet.
Hej Alen og ikke Jörgen.. Nu fik din kone Mersiha prisen på bilen inkl afhentning inden vi hentede bilen,og der var det ikke noget problem ?? Nu glemmer du også at fortälle at vi havde väret i Tyskland en uge för og kigge på biler for jer,som ikke var gode nok,og det tog vi ikke betalt for.. Den kontrakt er blevet udfört af en advokat så der er en fin fremtid for din sön :) Ang km på bilen er det själden at bilerne har kört det samme som der står i ann og i jeres tilfäld körte sälgeren selv i bilen,og dit regnestykke går også i stykker for du glemmer at den har väret til syn i malmö 2 gange dvs 200 km ekstra... Og jo den er blevet kört hjem på en autotransporter ( har selv köbt lastbilen ) Og betallingen var det jo jer der havde problemer med at overföre pengene da i ikke havde en svenskbank og ikke noget CPR nr.. Og du hörte ingen sure miner da vi skulle vente 4 uger på betallingen fordi i havde glemt at skrive under på nogle papir i jeres bank.. Nu har du også glemt at skrive at i fik et års garanti med .. Ps i var ikke tvungen til at köbe bilen da vi ikke havde nogen kontrakt på bilen,og vi fölger altid konsumentköplagen..
Besvaret

Hej Jørgen, Jeg har læst lidt med i tråden og forstår ikke du er efter Peter, jeg har fået 2 biler importeret af ham indenfor 1 år og der har været absolut ingen problemer (tværtimod betalte ham min første service på min nye A4 Cab da den var 7 dage forsinket :-)) Du kendte vel prisen før du sagde ja? og en handel er vel en handel om den så er god eller dårlig? Jeg kan kun anbefale Peter og vil til enhver tid købe en bil eller 10 mere af ham... tror faktisk han leder efter en Q7 til mig lige nu ;-) Fortsat god påske Thomas

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...